Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
The Witcher på Netflix.

Inte imponerad, tyvärr. Jag hoppades på något mer storslaget och komplext efter att ha blivit bortskämd med en massa välarbetade fantasy-serier på det senaste.

Men visst, The Witcher är underhållande och enkel, mycket åt Xena Warrior Princess-hållet. Inte så imponerande manus, skådespelarinsatser, eller något sammanhang. Men visst, det finns hästar, monster, Henry Cavill som muttrar omkring i vit peruk. :p Den enda karaktären som ändå presenterades med en bakgrund och ett driv är Yennefer. Men tja... jag betar av avsnitten allteftersom nu i coronatider.
 
Jag och sambon har just sett första avsnittet av Ozark, efter att ha fått den rekommenderad från alla möjliga håll och kanter. Jag är lite orolig för att den ska vara för våldsam för känsliga lilla mig, men förutom det verkar den väldigt lovande!
 
Tracks
Kan ses på svtplay till den 3/4
Verklighetsbaserad film om en kvinna, Robyn Davidson, som vandrar 270 mil från Alice Springs till Australiens västkust. Med sig har hon fyra dromedarer och en hund.
Gillade den.
 
Tracks
Kan ses på svtplay till den 3/4
Verklighetsbaserad film om en kvinna, Robyn Davidson, som vandrar 270 mil från Alice Springs till Australiens västkust. Med sig har hon fyra dromedarer och en hund.
Gillade den.
Jag har läst om henne när hon gjorde den vandringen. :)
 
Tracks
Kan ses på svtplay till den 3/4
Verklighetsbaserad film om en kvinna, Robyn Davidson, som vandrar 270 mil från Alice Springs till Australiens västkust. Med sig har hon fyra dromedarer och en hund.
Gillade den.
Tack för tipset, det är hon jag tänkte på. Ska se den nu medans det är lugnt på jobbet. :up:
 
Tills Frank skiljer oss åt, Apple Movies. Svenskt triangeldrama av och med Peter Magnusson m fl, aningen förutsägbar (förstås) men rätt rolig och lagom plågsam. 3,5/5
 
Jag och sambon har just sett första avsnittet av Ozark, efter att ha fått den rekommenderad från alla möjliga håll och kanter. Jag är lite orolig för att den ska vara för våldsam för känsliga lilla mig, men förutom det verkar den väldigt lovande!

Tack för tipset!! Vi började också kika på den. Har sett två avsnitt och den verkar lovande! :up:
 
Tack för tipset!! Vi började också kika på den. Har sett två avsnitt och den verkar lovande! :up:
Haha, jag skulle preciiiis klicka iväg följande inlägg när notisen om ditt citatsvar kom:

"Alltså Ozark! Så bra! En helt perfekt serie för oss att ha hittat just nu när vi just börjat klättra på väggarna lite i vår islolering! :love:"

Vi har just sett klart avsnitt 5 och den blir bara bättre och bättre tycker jag :)
 
Haha, jag skulle preciiiis klicka iväg följande inlägg när notisen om ditt citatsvar kom:

"Alltså Ozark! Så bra! En helt perfekt serie för oss att ha hittat just nu när vi just börjat klättra på väggarna lite i vår islolering! :love:"

Vi har just sett klart avsnitt 5 och den blir bara bättre och bättre tycker jag :)

Vad kul!! Låter ännu mer lovande!:):up::up:
 
Unorthodox på Netflix.
Miniserie om en tjej som hoppar av från en sekt med ortodoxa judar i New York. Baserat på hennes memoarer.
Klart sevärd.
Började kolla igår, klart sevärd. Men sekt är det inte utan det är ”vanliga” ortodoxa judar. Påminner mig om en film för några år sedan som handlade om två kvinnor som hade ett hemligt lesbisk förhållande där den ena hade avsagt sig religionen och levde fritt men den andra var kvar i den ortodoxa gemenskapen. Väldigt sevärd film, som också utspelade sig i NYC.
 
Tiger King (Netflix)
Sjukaste jag sett på länge. En mini-dokuserie som har allt. Tigrar, polygami, mord, hot, presidentkampanj, vapen, droger, rednecks, försvinnanden...you name it

Så här skriver Netflix:
En zooägares liv spårar ur i denna sanna berättelse om ett beställningsmord i en värld befolkad av bisarra karaktärer som ägnar sig åt uppfödning av stora kattdjur.

Ni måste se! Jag satt och gapade stundtals typ.
 
Började kolla igår, klart sevärd. Men sekt är det inte utan det är ”vanliga” ortodoxa judar. Påminner mig om en film för några år sedan som handlade om två kvinnor som hade ett hemligt lesbisk förhållande där den ena hade avsagt sig religionen och levde fritt men den andra var kvar i den ortodoxa gemenskapen. Väldigt sevärd film, som också utspelade sig i NYC.
Hon nämner det själv som sekt.
 
Tiger King (Netflix)
Sjukaste jag sett på länge. En mini-dokuserie som har allt. Tigrar, polygami, mord, hot, presidentkampanj, vapen, droger, rednecks, försvinnanden...you name it

Så här skriver Netflix:
En zooägares liv spårar ur i denna sanna berättelse om ett beställningsmord i en värld befolkad av bisarra karaktärer som ägnar sig åt uppfödning av stora kattdjur.

Ni måste se! Jag satt och gapade stundtals typ.

Jag har sett tre avsnitt hittills, vet knappt vad jag skall säga om den... Helt surrealistisk historia O_o
Men kommer definitivt se klart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
480
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 050
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 733
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp