Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mineur

Trådstartare
Moderator
Här fortsätter vi att diskutera filmer, tv-serier och dokumentärer vi sett - gärna med en kommentar om vad vi tyckte och/eller betygssättning! :)
 
Jag följer för nuvarande BBC:s serie The Bodyguard och tycker den är riktigt bra! Lite överdriven emellanåt, men helt klart intressant och sevärd. Bör komma på svensk TV snart (det känns som en typisk sådan serie som SVT skulle plocka in), så gillar man den sortens serier tycker jag att man ska hålla utkik efter den!
 
Skyscraper - en hel film om the Rocks otroliga (och orimliga) överkroppsstyrka. Och silvertejp.
Klart underhållningsvärde men kanske ingen jag skulle rekommendera för att ”den är så bra”. Men som ett fan av Dwayne Johnson så.. :D

The Meg - hajar och Jason Statham. Behöver jag säga mer? Återigen ingen djuping till film, men en genre jag älskar och så är ju Statham med. Som sagt :angel:
 
Three billboards outside Ebbing, Missouri - jag blev positivt överraskad! Var förberedd på en bra, men väldigt mörk och tung film, men den var oväntat rolig trots sina många svåra och allvarliga ämnen. Fin film om människor med många problem och svårigheter.
 
Skyscraper - en hel film om the Rocks otroliga (och orimliga) överkroppsstyrka. Och silvertejp.
Klart underhållningsvärde men kanske ingen jag skulle rekommendera för att ”den är så bra”. Men som ett fan av Dwayne Johnson så.. :D

The Meg - hajar och Jason Statham. Behöver jag säga mer? Återigen ingen djuping till film, men en genre jag älskar och så är ju Statham med. Som sagt :angel:
Silvertejp :confused: Nu vart jag nyfiken ju :D
 
Jurassic World 2 - ändå lite pluspoäng för det etiska dilemmat om de ska rädda dinosaurierna från vulkanutbrottet på ön, eller om de ska låta de bli utdöda på nytt. Som väntat är det dock inget som det läggs någon större vikt vid :D annars är den exakt som jag förväntade mig, lagom hjärndött och kräver inget av mig som tittar. 2/5

The greatest showman - mysig musikalmusik, Hugh Jackman är Hugh Jackman liksom, och miljön är fin och stämningsfull. I övrigt fastnade jag inte riktigt för filmen, lite tunt manus kanske. 2/5
 
Silvertejp :confused: Nu vart jag nyfiken ju :D

Vi vet ju alla att silvertejp funkar till typ allt. Och det vet dom i den här filmen också. Och tar fasta på dess förträfflighet, så att säga, på sätt jag själv kanske inte vågat :angel:

Den fungerar utmärkt till att bandagera skottskador med, det kan jag köpa. Bland annat. Den fungerar också utmärkt för en biffig man att fasadklättra med. Det har jag svårare att köpa. Men jag kanske har fel silvertejp :angel::D
 
The Incredibles 2. Jag hade inte sett den första (eller om jag har det så har jag i alla fall glömt det), men jag tyckte den var riktigt bra! Rolig och lite typisk barn film-fast-för-vuxna, i sann Pixaranda!
 
Har nyss sett om Olympus has fallen och White house down. Gillar båda! Tror att jag skall se London has fallen igen också :p
 
Peppermint 4/5

Alltså jag gillar att huvudpersonen är en kvinna och att hon är badass! Riktig hämnd och riktig womanpower!
 
Papillon 3.5/5

Helt klart värd att se, man blev inte uttråkad så att säga, men ingen film som skapade ett sug efter att vilja se fler gånger. Pojkvännen som läst boken var dock besviken.
Huvudpersonen är ju dock ganska läcker så man har ju någon att lägga ögonen på :D
 
Har precis kolalt klart säsong 5 på serien "The 100" på Netflix. Gillar den skarpt. Nu ska man vänta ända till nästa år på nya avsnitt :(. Den får hela 4/5. Hade det varit lite mer romantik i också så hade den nog fått 5 :p
 
Three billboards outside Ebbing, Missouri - jag blev positivt överraskad! Var förberedd på en bra, men väldigt mörk och tung film, men den var oväntat rolig trots sina många svåra och allvarliga ämnen. Fin film om människor med många problem och svårigheter.

Håller med! Riktigt bra!
 
Peppermint - Uppfriskande med en kvinnlig huvudkaraktär som går vigilante i jakten på rättvisa. 4/5.

Har även plöjt Billions sista månaden. Riktigt beroendeframkallande serie! 4/5.

Castle Rock: Precis lagom mörk och konstig för min smak! 4/5
 
The Nun
Vilken bedrövligt dålig film! Inte ens så dålig att den blev bra, halva tiden surfade jag på familjeliv istället! :arghh:
Kolsvart ungefär nittioåtta procent av filmen, storyn är överallt och.. helt enkelt kass. Varken skrämmande eller intressant.
Möjligtvis förtjänar den 0,5 för att kvinnan i huvudrollen är hemskt söt.
0,5/5
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 993
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 570
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp