Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som tittar på sista säsongen av Orange is the new black?
Jag tycker denna säsong berör så oerhört med den illegala invandringsaspekten.
Det känns som otroligt tydlig Trump-kritik.
 
Jag förstår inte hur dom kan få ihop en säsong när så många stora personligheter är borta (så har alltså inte orkat kolla på den). Jag menar, ingen Bimse, ingen pissefarlig svensk och den tråkigaste karaktären i tidigare säsonger (Alf) i rampljuset? :D
Jag är också skeptisk, men både mina föräldrar och svärmor tjatar om hur bra den är (om än inte riktigt lika bra som de första säsongerna) så jag tänkte ge den ett försök! Men jag kommer att sakna Bimse och Claudia :( Tror dock att Alf kan visa sig vara en sådan där "skenet bedrar"-karaktär!
 
@mandalaki Jag fattade verkligen inte i början, men efterhand förstår man mer och mer. Jag behövde nog två avsnitt för att se sammanhangen.
Jag orkar nog sällan så mycket som två avsnitt om jag inte hänger med. Utbudet på streamingtjänsterna är ju dessutom så stort att jag blir stressad, det kan alltid finnas något som är bättre än det jag för ögonblicket tittar på :cautious:
 
Någon som tittar på sista säsongen av Orange is the new black?
Jag tycker denna säsong berör så oerhört med den illegala invandringsaspekten.
Det känns som otroligt tydlig Trump-kritik.
Jag gav upp nån gång i säsong 3 tror jag men jag har hört liknande från andra håll det du nämner nu och ärligt talat gör det mig bara ännu mer övertygad om att inte se klart.

Jag har väldigt svårt för när dramaserier (framförallt de som redan är "etablerade") ska ta upp nutidspolitik och "göra en poäng". Jag tittar på liknande för avslappning och en break från just sådant och tycker det finns bättre kanaler för sådant helt enkelt.

Jag såg förövrigt remaken av Aladdin igår. Kände ungefär samma för den som för nya Skönheten och odjuret. Den var helt okej men kändes liksom.. poänglös. De är ju så extremt lika, ibland ner till replikerna till och med att man ju liksom sett den förr.

Blev positivt överraskad av Will Smith. Tycker han är lite jobbig generellt och trodde absolut inte att han skulle funka som anden men det var helt klart den bästa rolltolkningen. Sämst var Jafar som kändes väldigt felcastad. Tycker han borde varit framförallt äldre men också längre och ja.. lite fulare.

Med tanke på hur likt originalet det var blev jag också lite besviken på att inte få se det enorma timglaset "i verkligheten", hade sett fram emot det hela filmen av någon anledning.. :D
 
Jag gav upp nån gång i säsong 3 tror jag men jag har hört liknande från andra håll det du nämner nu och ärligt talat gör det mig bara ännu mer övertygad om att inte se klart.

Jag har väldigt svårt för när dramaserier (framförallt de som redan är "etablerade") ska ta upp nutidspolitik och "göra en poäng". Jag tittar på liknande för avslappning och en break från just sådant och tycker det finns bättre kanaler för sådant helt enkelt.

Exakt samma här! Jag gav upp OITNB i mitten av säsong 3 också, jag kollade efter vad jag sett nu och hade tydligen sett halva avsnitt 9 där jag tydligen slutade titta

Och EXAKT - när nutidspolitik ska krypa in i helt orelaterad drama/fiktion och plocka poäng som om det vore allmängiltig ståndpunkt så tappar jag intresse.

----------------

Senast tittade på är Heroine (Netflix) som handlar om opioidkrisen, i denna dokumentär om området Cape Cod Massachuttes. Väldigt närainpå, naket berättande.
I övrigt har jag fastnat för en massa dokumentära youtubes om hemlöshet i olika städer i USA.

Påbörjade Wine country på netflix, har inte kommit så långt i den, men skrattade högt när ASAP Rocky nämndes i förbifarten i den, inspelat långt innan Rocky hamnade i hetluften i swedenland.
 
Jag gav upp nån gång i säsong 3 tror jag men jag har hört liknande från andra håll det du nämner nu och ärligt talat gör det mig bara ännu mer övertygad om att inte se klart.

Jag har väldigt svårt för när dramaserier (framförallt de som redan är "etablerade") ska ta upp nutidspolitik och "göra en poäng". Jag tittar på liknande för avslappning och en break från just sådant och tycker det finns bättre kanaler för sådant helt enkelt.

Jag såg förövrigt remaken av Aladdin igår. Kände ungefär samma för den som för nya Skönheten och odjuret. Den var helt okej men kändes liksom.. poänglös. De är ju så extremt lika, ibland ner till replikerna till och med att man ju liksom sett den förr.

Blev positivt överraskad av Will Smith. Tycker han är lite jobbig generellt och trodde absolut inte att han skulle funka som anden men det var helt klart den bästa rolltolkningen. Sämst var Jafar som kändes väldigt felcastad. Tycker han borde varit framförallt äldre men också längre och ja.. lite fulare.

Med tanke på hur likt originalet det var blev jag också lite besviken på att inte få se det enorma timglaset "i verkligheten", hade sett fram emot det hela filmen av någon anledning.. :D

Jag tycker precis tvärt om vad gäller serier som tar upp nutida politik. Tycker det är uppfriskande och ett sätt att nå ut till flera och sådana som kanske annars inte bryr sig.
Kan dock förstå ditt resonemang!
 
Jag har börjat kolla på "Workin' Moms" (Netflix). Gillar den, lagom blandning av komedi och drama/verklighet, lagom långa avsnitt.
 
Påbörjade Wine country på netflix, har inte kommit så långt i den, men skrattade högt när ASAP Rocky nämndes i förbifarten i den, inspelat långt innan Rocky hamnade i hetluften i swedenland.

Den filmen såg jag för ett par veckor sen och tyckte den var skittrist.

Nu har jag sett klart The Act och jag fattar att du stör dig på rösten, den är apjobbig men jag tycker den passar in i hennes roll (särskilt om det nu var så att hon faktiskt pratade så barnsligt). Blev sugen på att kolla på dokumentären så om jag orkar står den på tur!

På tal om The Act så tycker jag Gypsy blev obehagligt beräknande de två sista avsnitten.
 
@Exile Samma här, tyckte OITNB blev pissdåligt efter några säsonger så lade ner den. Sen blir även jag trött på att de ska blanda in för mycket av nutidspolitik i en serie som egentligen inte handlar om det.
 
@honung Jag blev tvungen att kolla upp nu så att vi inte slutade kolla på samma avsnitt men inser att jag var helt off i hur mycket jag tittat. Jag kollade ett par avsnitt in i säsong 6 faktiskt så var betydligt längre än jag trodde.

Tyckte den var skitbra i början då den liksom hade en grund som var väldigt allvarlig men ändå var relativt lättsam och bitvis mycket rolig. Tycke den utvecklades till att bli bara allvar och misär och inte speciellt rolig alls. Säsong 6 vänder ju dessutom ganska uppåner på allt och ändrar serien helt så där tappade jag intresset totalt.
 
Apropå det här med röst som jag stör mig på. Såg Catfight (Netflix) med Anne Heche och Sandra Oh (och Alicia Silverstone) för några nätter sedan, där en av rollerna, dock inte i huvudroll är en gestalt som har exakt samma skärande tonläge som Gypsy Rose har i The Act.
Filmen hade naturligtvis några namedrops (häcklande) repliker som hintade om nutidspolitik i en i övrigt dramatiserad och påhittad 'verklighet' (man fattar detta när man ser filmen) vilket får mig att tappa entusiasm för filmen.
Filmen i övrigt skumt humoristisk, cynisk, med delar av bekräftande av stereotyper som hollywood alltid gör och en hel del våldsamma scener. Heche och Oh är dock som alltid fantastiska och gör filmen värd att titta på. Den är för övrigt från 2016.
 
Och jag kollar, sist av alla typ, på Falsk identitet (säsong 1) efter att ha hört hur bra den är från så många håll. Men jag förstår inte alls storheten :o Har sett 5 avsnitt hittills och jag tycker inte ens den är spännande 🙈

Jag gillar den franska lågmäldheten och att den känns mer verklighetstrogen än liknande serier, typ Homeland. Och att den är på franska, som jag inte kan, och därmed måste koncentrera mig mer på serien ön en engelsk där jag ofta slösurfar samtidigt :angel:
 
Jag gillar den franska lågmäldheten och att den känns mer verklighetstrogen än liknande serier, typ Homeland. Och att den är på franska, som jag inte kan, och därmed måste koncentrera mig mer på serien ön en engelsk där jag ofta slösurfar samtidigt :angel:
Ah, det är det där fokuset jag verkligen har svårt för tror jag (kan inte heller franska) så ihop med att det inte händer så mycket blir det omöjligt att hålla intresset uppe :o :angel:
 
Såg just klart Downsizing (Netflix), med Matt Damon och Rolf Lassgård (!). Skön humor, jag älskar karaktären Ngoc Lan Tran som gör hela filmen. Handlingen lite tramsig med ton av allvar - klimatkrisångesten ochen hysterisk fiffig lösning som Rolf Lassgårds karaktär utvecklar. Matt Damon i all ära, men Ngoc Lan ÄR hela filmens behållning. Men slutet, herregud slutet? Det märkligaste ever! Men klart sevärd lättsmält film, oavsett slutet.
 
Såg just klart Downsizing (Netflix), med Matt Damon och Rolf Lassgård (!). Skön humor, jag älskar karaktären Ngoc Lan Tran som gör hela filmen. Handlingen lite tramsig med ton av allvar - klimatkrisångesten ochen hysterisk fiffig lösning som Rolf Lassgårds karaktär utvecklar. Matt Damon i all ära, men Ngoc Lan ÄR hela filmens behållning. Men slutet, herregud slutet? Det märkligaste ever! Men klart sevärd lättsmält film, oavsett slutet.

Åh, jag blev så besviken på den filmen! Tyckte den var otroligt seg och bara intressant första halvtimmen :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 993
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 569
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp