Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag började se på "The Boys" på Amazon Prime igår och är så glatt överraskad! Vilken skruvad serie.

Handlar om en nära framtid/alternativ nutid där superhjältar existerar och är som folk är mest - dryga, giriga opportunister. De är inblandade i politik, sexuella trakasserier och gör stora pengar och sopar skandaler under mattan.
Som protagonister har vi ett gäng underdogs utan superkrafter och en och annan hjälte som faktiskt är reko.

Jag har inte hunnit särskilt långt men rekommenderar den såhär långt i alla fall. :)
Jag har sett hela och tyckte den höll hela vägen. Vet inte om du kommit så långt att du sett "delfinscenen" men alltså jag skrattade rakt ut och det händer typ aldrig. Fruktansvärt roligt :D

Slutet är en riktig cliffhanger men det är redan spikat med en säsong två så ser fram emot den :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ut och skjuta hästar . "ett vackert stycke skandinavisk storskogsmelankoli" (DN) med Stellan Skarsgård som den melankoliske huvudpersonen som ser tillbaka på sitt iiv. En mycket bra film med långsam handling men jag satt på helspänn och hade vaga obehagskänslor emellanåt. Den var liksom intensiv i sin långsamhet. Stellan är bra, som vanligt.
 
When they see us, serie i fyra delar om fem pojkar som blir oskyldigt dömda för ett brott. Väldigt välgjort och en gripande berättelse som väckte många tankar. Det värsta är att det har hänt på riktigt. Väldigt mycket ångest men jag rekommenderar den verkligen.
 
When they see us, serie i fyra delar om fem pojkar som blir oskyldigt dömda för ett brott. Väldigt välgjort och en gripande berättelse som väckte många tankar. Det värsta är att det har hänt på riktigt. Väldigt mycket ångest men jag rekommenderar den verkligen.
Har du sett Oprah-specialen, också på Netflix? When they see us now. Hon intervjuar regissören, skådespelarna och de fem männen. Gör serien ännu starkare.
 
A Simple Favor (Viaplay) - Handlar om en kvinna vars bästa vän försvinner och hur hon försöker klura ut vad som hänt. Intressant handling med en del twists men ändå lyfter den inte och mot slutet av filmen blir det liksom lite löjligt. 3/5

Otherhood (Netflix ) - Handlar om tre mammor som tycker att deras söner inte hör av sig tillräckligt ofta och bestämmer sig för att hälsa på. Avslagen och tråkig. 2/5
 
Jag har sett hela och tyckte den höll hela vägen. Vet inte om du kommit så långt att du sett "delfinscenen" men alltså jag skrattade rakt ut och det händer typ aldrig. Fruktansvärt roligt :D

Slutet är en riktig cliffhanger men det är redan spikat med en säsong två så ser fram emot den :)

Jag håller med, skrattade också rakt ut åt delfinscenen! Hoppas säsong 2 håller samma klass!

Homelander är för övrigt en så himla obehaglig karaktär, fantastiskt hur hans leenden dör i samma sekund som en kamera stängs av
 
Jag såg Collateral Beauty igår kväll. Den var ganska fin och jag fick visst något i ögat både en och två gånger :angel: Jag tycker det är så häftigt att Will Smith kan göra allt från sitcoms till science fiction till den här sortens sentimentala filmer, utan att det liksom känns fel på något vis.

Åh. Den tyckte jag var himla fin när jag såg den. Kanske borde se den igen :)
 
Just nu kollar vi på Undercover på Netflix vilken både jag och maken tycker är väldigt bra. Belgisk/Holländsk serie om en ecstasyproducent. Gillar!
 
Såg Lejonkungen på bio igår. Väldigt bra gjord med djuren och miljön. Men exakt likadan som tecknade filmen inkl alla repliker. Dialogen var dessutom så mycket sämre än i tecknade filmen så jag var ändå besviken. Timon och pumba var bra.
 
The Sitter, handlar om en kille som är barnvakt åt tre ungar.
Inte sevärd, snabbspolade igenom filmen men den blev aldrig bra.
Betyg: -/5.
 
Jag har sett hela och tyckte den höll hela vägen. Vet inte om du kommit så långt att du sett "delfinscenen" men alltså jag skrattade rakt ut och det händer typ aldrig. Fruktansvärt roligt :D

Slutet är en riktig cliffhanger men det är redan spikat med en säsong två så ser fram emot den :)

Det låter bra! Jag är ledig idag så det blir till att sätta sig och se ett par avsnitt ikväll. :)
Har inte sett någon delfin, så inga spoliers! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 056
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 797
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 137
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp