Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu sätt klart på sista säsongen av Orange is the new black och måste säga att det var en riktigt bra säsong och att slutet kändes bra.
Jag tycker att säsongerna har varierat väldigt genom åren men detta var ett lyft.
Det enda tråkiga är att de typ helt slutat visa icke-heteronormativt sex ju fler säsonger det blivit. I början spelade det ju en himla stor roll men nu i senaste säsongen har det i princip inte varit något alls eller bara klipp till ny scen direkt medan de visat en jäkla massa guppande, nakna mansrumpor och kvinnor som blir påsatta bakifrån..,
 
Jag såg Collateral Beauty igår kväll. Den var ganska fin och jag fick visst något i ögat både en och två gånger :angel: Jag tycker det är så häftigt att Will Smith kan göra allt från sitcoms till science fiction till den här sortens sentimentala filmer, utan att det liksom känns fel på något vis.
 
Jag har gjort någon slags djupdykning tillbaka till min ungdom och börjat se på en del anime igen. Nyss betat av Devilman Crybaby och har inte mycket att säga annat än "yikes". Vissa filmer och serier är feelgood, den här är raka motsatsen. Inte en sketen ljuspunkt någonstans och frossande i våld och sex som mest ger allt en feeling av "kolla vi har gjort en Vuxen Serie". :cautious: Och till råga på allt är den inte ens snyggt animerad. :devil:
 
Igår såg jag filmen Brightburn som handlar om en pojke med superkrafter. Bästa beskrivningen av den borde vara "om stålmannen var psykopat".

Lite för kort, lite för lite detaljer. Tyvärr är den ganska tråkig även om den innehåller både spänning och mycket grafiskt våld. Tror den hade gjort sig bättre som serie faktiskt. Rekommenderar den inte.

@Invicta Antar att du sett Attack on titan? Den enda anime jag tittar på och det med glädje :up:
 
@Invicta Antar att du sett Attack on titan? Den enda anime jag tittar på och det med glädje :up:

Med tanke på en vad jag läst om den serien och dess innehåll så skulle jag inte se den om jag ens fick betalt för det, så näe. Att det är den enda anime du gillar kan jag bara beklaga, för det finns så mycket bättre.
 
Med tanke på en vad jag läst om den serien och dess innehåll så skulle jag inte se den om jag ens fick betalt för det, så näe. Att det är den enda anime du gillar kan jag bara beklaga, för det finns så mycket bättre.
Fast jag sa inte att det var den enda jag gillade, bara att det är den enda jag tittar på. Deathnote (iaf första säsongen) och Hellsing (originalet) gillade jag. Claymore var helt okej också.

Jag slutade titta för ganska många år sedan då jag tyckte det mesta var lite för "barnsligt" på något vis? Barnsligt är egentligen fel ord då jag är ett stort fan av de flesta pixarfilmer osv så har inget emot det men det känns som att det alltid är barn i huvudrollerna vilket blir så tröttsamt, så för mycket barnfokus kanske?

Har du tips så tar jag gärna emot.
 
Når tjänsten som streamar Line of duty låg nere en stund igår kväll tittade jag på två första avsnitten av Derry girls. Skrattade så tårarna sprutade. Tjejerna :heartheart:heart
Och jag är nog lättroad för jag skrattade hysteriskt åt saker som
”Oh no, nu ringer onkel Callum igen, någon som kan ta det?”
”Inte jag, senast jag tog det pratade vi i en timme och 45 minuter om hans nya skosnören”.

Alltså dialogen :laugh:
 
jag började se på "The Boys" på Amazon Prime igår och är så glatt överraskad! Vilken skruvad serie.

Handlar om en nära framtid/alternativ nutid där superhjältar existerar och är som folk är mest - dryga, giriga opportunister. De är inblandade i politik, sexuella trakasserier och gör stora pengar och sopar skandaler under mattan.
Som protagonister har vi ett gäng underdogs utan superkrafter och en och annan hjälte som faktiskt är reko.

Jag har inte hunnit särskilt långt men rekommenderar den såhär långt i alla fall. :)
 
Tittade nyss på Harry Potter och den flammande bägaren med barnen (mycket märkligt att se den på svenska), nu har de lagt sig och jag kollar på Hobbit- an unexpected journey.
 
Jag har sett;

The Silence
Den tyckte jag om! Uråldriga, äckliga fåglar släpps lösa när en gammal grotta utforskas...

I still see you
Gillade den också! Handlar om "the event" som inträffade och där många dog, men de finns kvar som hologram som alla ser... intressant tanke.

Us
Gillade den med, men inte riktigt lika mycket som de två andra. Handlar om en tjej som går vilse på ett nöjesfält och "hittar" en flicka som är hennes dubbelgångare.
 
Och jag kollar, sist av alla typ, på Falsk identitet (säsong 1) efter att ha hört hur bra den är från så många håll. Men jag förstår inte alls storheten :o Har sett 5 avsnitt hittills och jag tycker inte ens den är spännande 🙈
Jag försökte också titta på den men tyckte den var ganska dålig. Förutsägbar och det var lite störande att en av de kvinnliga karaktärerna framställdes som så inkompetent trots att hon också sades vara riktigt talangfull och duktig på sitt jobb?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 994
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 573
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp