Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
The Death of Stalin, såg den på bio och tyckte det var slöseri både med pengar och tid, nu finns den på Netflix. Se den inte, gör något bättre med era liv, träna dammråttorna att göra cirkuskonster, titta på när färg torkar, göra små figurer av navelludd och öronvax, alternativen är många och i stort sett vad som helst är bättre.

Betuget? -1/5.
 
Sett första avsnittet av Dracula men fattar inte vad som tydligen är roligt som någon skrev, får se om jag orkar se resten.
Jag såg också första avsnittet igår och tyckte den var väldigt rolig! Det kändes som underfundig typiskt brittisk humor. Jag hoppas på lika stark fortsättning.
 
Har du läst böckerna, och kan jämföra? Eller egentligen är jag nog lika nyfiken på hur det funkar om man inte läst böckerna.

Det känns som svåra böcker att göra något BRA av, så jag har varit lite skeptisk. Men ska försöka komma ihåg och se ett avsnitt åtminstone.

Jag hade läst böckerna innan jag såg serien. Tycker ändå de lyckades förvånansvärt väl, även om böckerna är mer djupgående såklart. Kommer absolut se kommande böcker som serie om de kommer med :)
 
Jag såg också första avsnittet igår och tyckte den var väldigt rolig! Det kändes som underfundig typiskt brittisk humor. Jag hoppas på lika stark fortsättning.
Jag gav just upp efter en halvtimme av första avsnittet. Den var inte alls vad jag hade tänkt mig.
 
Har kollat mycket film och serier i mellandagarna....

The Witcher (Netflix)
Älskar de tre spelen och har spelat igenom dem alla ett par gånger, men fastnade inte alls för serien. Gillar Geralt, Dandelion och Roach, Ciri är okej, men avskyr Jennefer, Triss, kostymerna och att det saknas det mörker jag alltid upplevde i spelen. Nä, det hade kunnat göras väldigt mycket bättre. 2/3

World on fire (SVT-play)
Kanske sist på bollen med denna serie? Men gillar stark! Skildrar olika personer under WW2, främst från brittiskt håll. Mycket välgjord, klart sevärd! 4/5

Two popes (Netflix)
Trodde först jag skulle somna redan i introt men fastnade totalt. Lagom blandning allvar, humor och två gamla gubbar som pratar. Rekommenderas! 4/5

6 underground (Netflix)
Älskade de första 30 minutrarna, mest pågrund av musiken (MUSE! TVÅ GÅNGER!) men sen blev det lite halvsegt. Hade större förväntningar än vad som levererades men skulle se en uppföljare. 3/5

Star Wars: Rise of Skywalker (bio)
Den bästa i trilogin enligt mig. Kommer absolut se den igen, även om slutet var en liten besvikelse. 4,5/5 :angel:
 
Okej, "råkade" även klämma in säsong 6 av Agents of SHIELD . En av mina favoritserier! :love: Gillade ändå formatet med en lite kortare säsong. Kändes som att lite mer av humorn från de tidigare säsongerna var tillbaka också.
 
"Whitney - Can I be me" på svtplay.

Om Whitney Houstons liv - och långsamma död. Aj. Mitt framför världens ögon i framgång uppgång och fall, så jäkla tragiskt. Mycket bra doku om henne.
 
Såg färdigt Dracula (Netflix). Första avsnittet var väldigt lovande. Men resterande avsnitt lyfte inte alls. Den blev ganska... - märklig. Som helhet får den ändå 3/5.
 
Började på Prison break härom dagen, påhejad av partner. Såg tre avsnitt men... nej. Välgjort och spännande, jag förstår varför serien blev populär. Men storyn kretsar (föga förvånande, medges) för mycket kring våld, hot och allmänt jävelskap för att jag skall vilja lägga tid på det.
 
Sträcksåg Messiah igår, och jäklar vad bra den var. Tack för den inspirationen, @honung! :D Annorlunda, tänkvärd och välspelad.
Avslutade kvällen med Brightburn och gillade den också, en underhållande liten skräckis på temat "if superman was evil" typ. Eller generellt om hur olämpligt det vore för pre-tonåringar att inse att de har superkrafter. :angel:
Jag gillade särskilt slutet.
 
Jag har försökt se Hamilton på CMore två gånger igår men nä. Mest besviken är jag nog på att han är flyttad till ”idag” men är ändå typ nyexad från USA. Det var väl på 80-talet det skedde 😐 (i böckerna).

2/5.
 
I feel pretty
Såg den nyss på comhem play
Komedi med Amy Schumer. Smårolig underhållning med ett budskap - du är bra som du är.
3,5 p av 5
 
Anna Odells X & Y, SVT play.

Jag tycker jag är en ganska vidsynt kulturkonsument, men detta var verkligen inte min kopp te. Tre skådespelare ska gestalta Anna Odell utifrån varsitt av hennes olika personlighetsdrag, och tre ska gestalta Mikael Persbrandt på motsvarande sätt. I närvaro av Odell och Persbrandt.

Så långt ändå ett lite intressant grepp. Huvud”storyn” är dock om Odell vill ligga med Persbrandt och vice versa. Där faller det mesta av det intressanta greppet. Sedan går det över till att handla om huruvida Odell ska föda ett ”konstbarn” till följd av detta samlag. Där har även min kulturella vidsynthet gett upp.

Betyget blir 1/5, och att det blir över 0/5 beror enbart på att jag gillar de andra stackars skådespelarna, bl a danske Thure Lindhardt (från Bron). 😍
 
Jag ber om ursäkt om denna redan nämnts i tråden.... Jag har precis börjat på HBO’s verklighetsbaserade ”The loudest Voice” om Fox (tv) s historia och hur de möjliggjorde Trumps framgång. Sjukligt intressant och spännande om man gillar den typen av verklighetsbaserade draman. Rekommenderas 👍
 
Vi började titta på Queen of the South igår och hann med rätt många avsnitt. Den känns välgjord och fångade oss rätt bra så vi kommer att fortsätta titta. Inte riktigt min typ av serie men den är väl castad. Den handlar om mexikanska droghandlare och har många starka kvinnor, både i botten och toppen av hierarkin.

Jag ger den en stark 3,5/5.
 
Instant family
På comhem play (Paramount)
Komedi/drama om ett par som blir fosterföräldrar till tre syskon. Baserad på verklig historia. Med bl.a. Mark Wahlberg, Octavia Spencer och en skymt av en Fjällräven Kånken-ryggsäck. :D
5/5
 
Kom mig äntligen för att se Doctor Sleep igår (baserad på boken av Stephen King, uppföljare till The Shining) och trots att jag var säker sedan innan på att boken inte skulle bli en bra filmatisering blev jag rätt besviken.
Satt igenom den ändå för att jag crushade lite på Rose the Hat. :love:
1.5/5
 
The Trial of Christine Keller om Profumoskandalen från Kellers pov. Fascinerande och roligt och sorgligt hur mäktiga män utnyttjade henne och sedan lät henne stå vid skampålen. Välgjort som det mesta från BBC.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 992
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 566
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp