Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två första avsnitten av The Witcher. Helt okej! Är inte så värst bekant med spelen och tänker att det oftast är bättre att inget veta.

Lady och Lufsen. Det finns tydligen en live-action version av denna som jag sett. Kan inte svara på hur trogen den är originalet då det är så länge sedan jag såg den att jag faktiskt inte minns. Köttbulle-scenen är sig lik dock. Helt okej men kanske aningen för barnslig för en vuxen vid det här laget.

Malificent mistress of evil. Jag minns inte överdrivet mycket av den första filmen men kan ändå säga att den här var bättre. Det kanske blir lite väl glättigt mot slutet med det typiska "sen var alla vänner"-disneygrejen men överlag var den både visuellt snygg, lite rolig utan att kännas som en renodlad barnfilm.
 
Har kollat mycket film och serier i mellandagarna....

The Witcher (Netflix)
Älskar de tre spelen och har spelat igenom dem alla ett par gånger, men fastnade inte alls för serien. Gillar Geralt, Dandelion och Roach, Ciri är okej, men avskyr Jennefer, Triss, kostymerna och att det saknas det mörker jag alltid upplevde i spelen. Nä, det hade kunnat göras väldigt mycket bättre. 2/3

World on fire (SVT-play)
Kanske sist på bollen med denna serie? Men gillar stark! Skildrar olika personer under WW2, främst från brittiskt håll. Mycket välgjord, klart sevärd! 4/5

Two popes (Netflix)
Trodde först jag skulle somna redan i introt men fastnade totalt. Lagom blandning allvar, humor och två gamla gubbar som pratar. Rekommenderas! 4/5

6 underground (Netflix)
Älskade de första 30 minutrarna, mest pågrund av musiken (MUSE! TVÅ GÅNGER!) men sen blev det lite halvsegt. Hade större förväntningar än vad som levererades men skulle se en uppföljare. 3/5

Star Wars: Rise of Skywalker (bio)
Den bästa i trilogin enligt mig. Kommer absolut se den igen, även om slutet var en liten besvikelse. 4,5/5 :angel:

Har glömde två filmer... Har fått viss dille på Adam Driver så har sett vad Netflix har att erbjuda om honom

Marrige Story
Såå mysig. Handlar kort och gott om ett äktenskap i upplösning. Gillar inte den kvinnliga skådespelaren egentligen (glömmer alltid bort hennes namn, hon spelar Black Window i Avengers och tjejen som överlever bilolyckan i Mannen som kunde tala med hästar (throw back :angel:)) men uppskattar henne i denna rollen. 4/5

Paterson
Handlar om en busschaufförs vardag med sin smågalna flickvän och deras hund, typ. Lite för gullig för min smak, men uppskattar storyn och det konstnärliga i filmen. 3/5
 
Tully
Comhem play (Paramount)
Charlize Theron i huvudrollen.
Drama om en kvinna som får sitt tredje barn. Hennes bror anlitar en nattnanny som ska avlasta henne nattetid. Men vem är den där nannyn egentligen …?
4/5
 
Slötittade på In The Tall Grass igår. En skräckis baserad på en novell av Stephen och sonen Joe King. Jag har inte läst novellen men blev faktiskt lite sugen nu när jag sett filmen. :)
Ingenting att hoppa höjdhopp över, men rätt underhållande och originell historia om ett par som beger sig ut i ett fält med väldigt högt gräs för att rädda en pojke vars röst de hör ropa på hjälp. Sedan går ingenting som det ska förstås.
Lite flummig, men inte tråkig. Helt okej skådisar.
2.5/5
 
Har sett Knives Out på bio och blev positivt överraskad. Man får dock inte ta den på för stort allvar som jag gjorde första halvtimmen. När jag förstått vilken sorts film det var och vant mig vid det blev den genast mycket bättre! Den påminde om Mordet på Orientexpressen, men den här var bättre.
 
"Cheer" - en netflixdokumentär om cheerleadinglaget Navarro. cheerleader athletics i Texas. Jätteintressant! Jag fick en helt annan bild av vad cheerleading går ut på och jag har nog tidigare bara sett det som långbenta blondiner som viftar med pompoms och glittrar. Det är ju riktigt hardcore atleter som är riktiga galenpannor och en helt fantastisk lagsammanhållning som jag inte förstått tidigare. Var riktigt kul att titta på!
 
Precis kollat klart på Anne with an E (serie,netflix) och tycker den var helt fantastisk, varje avsnitt har verkligen varit fyllt av något! Charmig, lekfull men samtidigt berört viktiga ämnen. Vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv nu när jag sett alla avsnitt..?
 
"Cheer" - en netflixdokumentär om cheerleadinglaget Navarro. cheerleader athletics i Texas. Jätteintressant! Jag fick en helt annan bild av vad cheerleading går ut på och jag har nog tidigare bara sett det som långbenta blondiner som viftar med pompoms och glittrar. Det är ju riktigt hardcore atleter som är riktiga galenpannor och en helt fantastisk lagsammanhållning som jag inte förstått tidigare. Var riktigt kul att titta på!
Alltså, många tjejer och kvinnor i USA är stentuffa. Man ser bara glammet, de långa naglarna och läppstiftet, men skrapar man lite så kan de vara ganska hardcore.

kl
Tittar på nya 8 out of 10 cats does countdown avsnitt och QI på Youtube. Ska även titta klart på Derry girls när de är med på bake off.
 
Såg precis Judy på bio. Handlar om Judy Garland. Snygg och bra film, Renée Zellweger gör en fantastisk rolltolkning och filmen har verkligen fångat det tragiska ödet. Gillar också att den inte handlar om hennes liv från början till slut i kronologisk ordning utan den hoppar liksom rätt in i vägen mot slutet så att säga och fokuserar mest på det. Sen är det lite återblickar men inte så jättemycket, mest för att man ska förstå varför hon är och mår som hon gör utan att det blir alldeles för tragiskt eller så.
Tips! Kan absolut tänka mig att det blir en Oscar för henne.
 
"Kalifat" på svtplay. Tror avsnittet sändes under kvällen på tv.
Så jäkla obehaglig, ur flera vinklar. Jag mår nästan fysiskt illa. Inte för att den var dålig, utan för att det är så vansinnigt obehagligt, kan inte förklara det bättre just nu.
 
The Farewell - klart sevärd film, en dramakomedi som handlar om bland annat kulturkrockar och lögner för att hålla masken. Filmen utspelas mestadels i Kina; och huvudpersonerna är exikineser. Familjen återvänder för att träffa farmor som fått en cancerdiagnos men detta ska hållas hemligt för henne. Den officiella anledningen till återföreningen är att ett av barnbarnen ska gifta sig och farmor engagerar sig stenhårt i arrangemangen inför bröllopet.
Den ena halvan av familjen har emigrerat till Japan, den andra till USA. Nu ska de träffas allihop för första gången på 25 år. Huvudpersonen Billie har vuxit upp i USA och har mycket svårt att förlika sig med att hålla masken inför sin älskade farmor. Hon har svårt att förstå argumenten för att hålla tyst - farmor ska slippa dödsångest. Det är filmens huvudtema, men den handlar också om rotlöshet och krockar mellan kulturer och generationer. Det är både tragiskt och roligt.
 
Extremt sent på bollen men :p. Jag såg Extremt högt och otroligt nära på tv igår och tyckte den var fin!
Handlar om en pojke vars pappa dog i WTC och hans hantering av saknaden.
Med Sandra Bullock och Tom Hanks, de har små roller dock.

Rekommenderar!
 
Såg Jojo Rabbit i helgen, och tyckte att den var förtjusande. Min favoritkomedi någonsin är What We Do in the Shadows, så det faller sig nog naturligt. Kanske att den var lite väl smetig mot slutet, men en gullig och gripande nazistkomedi helt enkelt. Taika Waititis Hitler påminde mycket om hans vampyrkaraktär Viago :heart
 
Jag har precis sett klart dokumentären om Bikram (Netflix) och mår så jääävla illa och är så jääävla upprörd! Fy fan vilket svin, rent ut sagt! Jag var på god väg att stänga av efter första timmen eftersom jag blev så äcklad, men fortsatte att titta eftersom det ändå var intressant.

(Som kuriosa kan jag tillägga att min svägerska var på en sådan där 9 veckors-kurs med honom i LA 2012 och hon har bekräftat att han är precis lika svinig som dokumentären visar. Sedan hon kom hem därifrån har hon inte betalat ett öre till hans företag, vilket man egentligen ska för att få kalla sig Bikram-studio, och hon har nu även tagit bort Bikram-namnet helt från sin studio.)
 
Började titta på "Atypical" för ett(?) eller två år sedan på netflix när säsong 1 kom och älskade den. När säsong 2 kom i höstas hamnade den långt ner på prioriteringslistan, men tog upp tittandet nu. Det går dock trööögt. Stängde av i avsnitt 3, nu känns det mest som ett 'typical familjedrama.
Vill dock starkt rekommendera den första säsongen.

This heartfelt comedy follows Sam, a teenager on the autism spectrum, who has decided he is ready for romance. In order to start dating -- and hopefully find love -- Sam will need to be more independent, which also sends his mother (Jennifer Jason Leigh) on her own life-changing path. She and the rest of Sam's family, including a scrappy sister and a father seeking a better understanding of his son, must adjust to change and explore what it means to be "normal."
 
Började titta på "Atypical" för ett(?) eller två år sedan på netflix när säsong 1 kom och älskade den. När säsong 2 kom i höstas hamnade den långt ner på prioriteringslistan, men tog upp tittandet nu. Det går dock trööögt. Stängde av i avsnitt 3, nu känns det mest som ett 'typical familjedrama.
Vill dock starkt rekommendera den första säsongen.

This heartfelt comedy follows Sam, a teenager on the autism spectrum, who has decided he is ready for romance. In order to start dating -- and hopefully find love -- Sam will need to be more independent, which also sends his mother (Jennifer Jason Leigh) on her own life-changing path. She and the rest of Sam's family, including a scrappy sister and a father seeking a better understanding of his son, must adjust to change and explore what it means to be "normal."
Men trist! Gillade också säsong ett, hade missat att det kommit en säsong två.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 989
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 562
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lös i magen
  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp