Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag sett de 3 avsnitt som finns och jag tycker serien är spännande. Musiken gör mycket för att sätta stämningen och man blir nyfiken att se nästa avsnitt för att få nya svar på mysteriumet.
Det kom ett fjärde igår :D nya avsnitt kommer på måndagar. Jag gillar den skarpt! Senaste avsnittet börjar det bli lite otäckt, som man förväntar sig av en Stephen King serie :angel:
 
Det kom ett fjärde igår :D nya avsnitt kommer på måndagar. Jag gillar den skarpt! Senaste avsnittet börjar det bli lite otäckt, som man förväntar sig av en Stephen King serie :angel:
Jasså, jag trodde dom kom på söndagar. Men perfekt med ännu ett avsnitt ikväll 👍. Jag tycker inte att den varit så otäck ännu. Men den där lilla flickan är lite läskig...
 
Jasså, jag trodde dom kom på söndagar. Men perfekt med ännu ett avsnitt ikväll 👍. Jag tycker inte att den varit så otäck ännu. Men den där lilla flickan är lite läskig...
Nej den har varit mer "thrillerspännande" tidigare, men i senaste så börjar det bli lite mer otäckt, inte som i en skräckfilm men nackhåren börjar resa sig lite :D
 
Efter tips på div sidor har jag börjat titta på Dogs of Berlin på Netflix. Jag gillar den skarpt så här långt! Utspelas i ett nutida Tyskland med fokus på organiserad brottslighet och gängkriminalitet. Mörk men fängslande.
 
Hellu alla :)

Har ni nåt tips på en serie med lagom många avsnitt (typ MAX fyra-sex säsonger, men hellre en miniserie på typ 8-10 avsnitt)? Helst vill jag att alla avsnitt finns redan på Netflix.
INTE animerad fantasy 😩.

Den ska passa för mig och en kille jag hittills träffat en gång :p.
Inte för romantisk, men inte för blodig heller.
Jag gillar t ex Midnattssol, Rebecca Martinsson och The Walking Dead.
 
Har fastnat vid The Affair och trodde väl den skulle ta slut nån gång men verkar aldrig göra det!
Nått är det ju för jag tittar men inget jag rekommenderar... :cautious:

Familj som åker iväg över sommaren och pappan har då en romans med en yngre kvinna från trakten.
De berättas ur olika synvinklar i varje avsnitt och det är ganska intressant att se hur olika de tolkar samma situationer.
Den är ju fantastisk??? Saknar den.
 
Den ska passa för mig och en kille jag hittills träffat en gång :p.
Inte för romantisk, men inte för blodig heller.
Jag gillar t ex Midnattssol, Rebecca Martinsson och The Walking Dead.
Om det är en kille du har träffat en gång spelar det nog inte så stor roll vad ni tittar på ? :p
Jag tycker the outsider skulle var en bra serie att se med en dejt. Lite läskig sådär :p
Finns endast 4 avsnitt ute iof…
Annars har du ju Fear of the walking Dead också ? spinn-off serie till the walking dead.
 
Om det är en kille du har träffat en gång spelar det nog inte så stor roll vad ni tittar på ? :p
Jag tycker the outsider skulle var en bra serie att se med en dejt. Lite läskig sådär :p
Finns endast 4 avsnitt ute iof…
Annars har du ju Fear of the walking Dead också ? spinn-off serie till the walking dead.

Haha, nä iofs. Inget för komplicerat kanske :p fast jag tror detta kommer utvecklas till vänskap iofs :).
Ska kika på The Outsider, men hur många avsnitt väntas det bli då?

Fear of the walking dead har jag sett de första avsnitten av för länge sen och gillade! Hur många blev det av den?

Vill inte börja på en serie med massa säsonger som aldrig tar slut...
 
Haha, nä iofs. Inget för komplicerat kanske :p fast jag tror detta kommer utvecklas till vänskap iofs :).
Ska kika på The Outsider, men hur många avsnitt väntas det bli då?

Fear of the walking dead har jag sett de första avsnitten av för länge sen och gillade! Hur många blev det av den?

Vill inte börja på en serie med massa säsonger som aldrig tar slut...
Det beror ju på hur bra The Outsider går. Men jag tycker den har börjat bra. Så jag skulle inte bli förvånad om dom förnyar serien minst en säsong till.

FOTWD har 5 säsonger för tillfället och en 6:e är påväg. Den kan nog rulla vidare så länge det finns tittare. De där zombie-serierna är ju populära i borta i USA.
 
Det beror ju på hur bra The Outsider går. Men jag tycker den har börjat bra. Så jag skulle inte bli förvånad om dom förnyar serien minst en säsong till.

FOTWD har 5 säsonger för tillfället och en 6:e är påväg. Den kan nog rulla vidare så länge det finns tittare. De där zombie-serierna är ju populära i borta i USA.

Okej! :p

Hmm, tror jag ska kika efter nån mini-serie som redan är klar då som sagt :).
 
Okej! :p

Hmm, tror jag ska kika efter nån mini-serie som redan är klar då som sagt :).
The Strain ? Riktigt bra serie som fick ett värdigt avslut efter säsong 4.
Lite skräck blandat med Vampyrer och Zombisar :D

Om ingen av er har sett Chernobyl så är det förra årets bästa mini-serie. Men känns som att de flesta har sett den redan...
Band of Brothers är också en bra mini-serie.
 
Love är bra. Korta avsnitt och alla säsonger som finns (tre tror jag?) ligger ute. Trots namnet är det absolut ingen romantisk serie. Men jäkligt bra ändå! Netflix brukar väl ha små korta trailers man kan kolla på så får du ett hum om hur den är.
The Strain ? Riktigt bra serie som fick ett värdigt avslut efter säsong 4.
Lite skräck blandat med Vampyrer och Zombisar :D

Om ingen av er har sett Chernobyl så är det förra årets bästa mini-serie. Men känns som att de flesta har sett den redan...
Band of Brothers är också en bra mini-serie.

Tack för tipsen!! Ska kolla upp Love och The Strain. Låter bra med fyra säsonger och sen är det slut! 👍
Jag har inte sett varken Chernobyl eller Band of Brothers, vet inte om han har det.. :).
 
Den låter intressant på beskrivningen, men innehåller den mycket våld?

MVH Mesig :o
Ja, det är en hel del våldsamma scener. Vilket gjorde att jag stundtals blundade. Men det är lätt att förutse när de kommer så jag tycker inte att man ska skrämmas bort av det.
 
Såg just att tredje säsongen av Good Girls har premiär den 16 februari på NBC....näääääär blir den tillgänglig hääääär då? :nailbiting: Vill seeee nuuuu!
 
Har sett första säsongen ax Ragnarök, norsk serie som finns på Netflix. Rätt märklig blandning av olika saker (tonårsångest, samhällskritik, klimataktivism och fornnordisk mytologi), men jag tyckte väldigt mycket om den och såg all sex avsnitt på mindre än ett dygn. Hoppas verkligen på en säsong två!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 993
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 569
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp