Vad såg ni senast? Del 3

Partisan (serie på Viaplay) - för seg och när det väl börjar hända nåt så är serien slut? :confused: 2/5
älska mig (serie på viaplay) - fin, äkta och jag ser fram emot nästa säsong. 4/5
 
The Social Dilemma (Netflix). Den här borde alla se! Väldigt intressant dokumentär om vad sociala medier gör med oss och hur vi människor egentligen bara är resurser för de stora dataföretagen, som i sin tur är resurser för allt från diktatorer till företag.

Det kanske låter som "något man hört förut" (det sa i alla fall min sambo, men en halvtimme senare satt han lik förbaskat klistrad framför skärmen) men jag tyckte den var väldigt intressant och den var dessutom baserad på ingående intervjuer med f.d. högt uppsatta chefer på Twitter, Facebook, Instagram, Google, YouTube m.m.

För mig var det en ögonöppnare och jag gick raka vägen till telefonen och loggade ut från både Instagram och Facebook efteråt. Tänkte inte logga in igen på ett par veckor.

Avslutar med ett av de många bra citat som filmen innehöll: "Only two types of businesses call their customers 'users': drug dealers and software companies."
 
The Duchess (Netflix) - komediserie om en ensamstående mamma som är väldigt tight med sin 9-åriga dotter och som vill skaffa ett barn till med hjälp av en donator, vilket hennes pojkvän inte är helt förtjust i. Jag gillade den, det är en sån där serie som lever på en skön huvudkaraktär. Sen hade jag inte kollat i förväg hur många (få) avsnitt den hade, så jag blev lite snopen när den plötsligt var slut.
 
Prio 1 - i förövarnas spår
Svtplay
Dokumentärserie i 7 delar där man får följa utredare på NOA som utreder internetbaserade sexualbrott mot barn.
Avsnitten är ca 30 min långa.
5/5
 
Mannen från Malmberget
Öppet arkiv
Finns att se till 30 november.
Teatermonolog med Göran Forsmark. Regi Kjell Sundvall.
 
The Social Dilemma (Netflix). Den här borde alla se! Väldigt intressant dokumentär om vad sociala medier gör med oss och hur vi människor egentligen bara är resurser för de stora dataföretagen, som i sin tur är resurser för allt från diktatorer till företag.

Det kanske låter som "något man hört förut" (det sa i alla fall min sambo, men en halvtimme senare satt han lik förbaskat klistrad framför skärmen) men jag tyckte den var väldigt intressant och den var dessutom baserad på ingående intervjuer med f.d. högt uppsatta chefer på Twitter, Facebook, Instagram, Google, YouTube m.m.

För mig var det en ögonöppnare och jag gick raka vägen till telefonen och loggade ut från både Instagram och Facebook efteråt. Tänkte inte logga in igen på ett par veckor.

Avslutar med ett av de många bra citat som filmen innehöll: "Only two types of businesses call their customers 'users': drug dealers and software companies."
Sett den för någon vecka sedan. Helt klart sevärd
 
The Duchess (Netflix) - komediserie om en ensamstående mamma som är väldigt tight med sin 9-åriga dotter och som vill skaffa ett barn till med hjälp av en donator, vilket hennes pojkvän inte är helt förtjust i. Jag gillade den, det är en sån där serie som lever på en skön huvudkaraktär. Sen hade jag inte kollat i förväg hur många (få) avsnitt den hade, så jag blev lite snopen när den plötsligt var slut.
Jag blev också snopen, jag ville ha mer! :D älskar Katherine Ryan, hon är fantastisk.
 
The man from U.N.C.L.E. Nyproduction med bla Alicia Vikander. Riktigt underhållade och välgjord, 4 av 5.
Hubie Halloween med bl a Adam Sandler. Skit film med fler kända och rätt värdelösa skådisar. Slöseri med tid. -1 av 5.
 
Har precis sett första avsnittet av Into the Night. Drama utbryter på ett flygplan då en beväpnad man tvingar sig ombord och får piloten att sätta kursen västerut. Han hävdar att civilizationen går under när solen går upp bakom dem. Jag tänker ge denna en chans då jag bara inte orkar med en till amerikansk överproducerad sörja, men gillar genren. Första avsnittet var lite hetsigt. Kändes som att man ville göra lite för mycket på för lite tid, så karaktärsarbetet fick lida en del, men det var lite spännande i alla fall så jag fortsätter. Synd bara att jag inte förstår någon franska alls.
 
Liveföreställningen
The Phantom of The Opera - FULL STAGE SHOW | The Shows Must Go On
fri att se i 28 timmar till
Youtube
 
[QUOTE="Mia_R, post: 19390
Hubie Halloween med bl a Adam Sandler. Skit film med fler kända och rätt värdelösa skådisar. Slöseri med tid. -1 av 5.
[/QUOTE]
Instämmer helt! Orkade 20 min sen stängde jag av den, för mycket dålig amerikansk tramshumor, fruktansvärt dålig.
Tittade på första avsnittet av Top Dog (Cmore) baserat på Jens Lapidus romantrilogi. Ett omaka par, en kvinnlig jurist med djupa skulder som vill klättra på karriärstegen som måste samarbeta med en nyutsläppt ex-kriminell i ett kidnappningsdrama.
Verkar lovande, om man gillar svenska dramathrillers.
Då fantasin tryter i filmväg så ser jag om Ozark säsong 1 :)
 
Är mitt inne i When the Dust Settles (SVT Play), såg avsnitt 5 i går. Herrrregud vad bra den är! SVT beskriver den såhär: "Vi följer åtta personer före, under och i efterdyningarna av en terroristattack i Köpenhamn, och hur deras liv kommer flätas samman med varandras."
 
Captain America (Disney+), förvånansvärt okej äventyrsskröna.
Edge of tomorrow (Netflix), variant på temat "måndag hela veckan" men i scifi-kontext och med Tom Cruise. Inget som lär gå till filmhistorien men helt ok vardagskvällsfilm.
 
Emily in Paris, (Netflix) Lite mysig chick litt i tv format. Man följer en amerikanska som ska jobba 1år med marknadsföring på ett kontor i Paris. Serien driver lite med kultur skillnader från båda hållen och huvudrollsinnehavaren lyckas klanta till det för sig själv ibland men lyckas oftast lösa det. Lite sådär söt, charmig och stundtals fånig men ändå underhållande serie.
 
Jag och min man upptäckte Falsk identitet i somras, sträckkollade och älskade och sörjer att den är slut :cry: Nu har vi inte riktigt hittat nåt nytt att ta oss an. Förutom Falsk identitet har vi gillat Bosch, Chernobyl, La casa de papel, House of cards.

Det får gärna vara spännande men mer lågmält spännande än thriller. Ingen form av skräck, sci-fi eller fantasy uppskattas.

Läste om Line of duty ovan men ser inte att den finns på Netflix här i Sverige. Vad har ni mer för tips på serier som lirar med de ovan?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp