Vad såg ni senast? Del 3

Jag och min man upptäckte Falsk identitet i somras, sträckkollade och älskade och sörjer att den är slut :cry: Nu har vi inte riktigt hittat nåt nytt att ta oss an. Förutom Falsk identitet har vi gillat Bosch, Chernobyl, La casa de papel, House of cards.

Det får gärna vara spännande men mer lågmält spännande än thriller. Ingen form av skräck, sci-fi eller fantasy uppskattas.

Läste om Line of duty ovan men ser inte att den finns på Netflix här i Sverige. Vad har ni mer för tips på serier som lirar med de ovan?
Mindhunter på Netflix om ni missat den :)
 
Jag och min man upptäckte Falsk identitet i somras, sträckkollade och älskade och sörjer att den är slut :cry: Nu har vi inte riktigt hittat nåt nytt att ta oss an. Förutom Falsk identitet har vi gillat Bosch, Chernobyl, La casa de papel, House of cards.

Det får gärna vara spännande men mer lågmält spännande än thriller. Ingen form av skräck, sci-fi eller fantasy uppskattas.

Läste om Line of duty ovan men ser inte att den finns på Netflix här i Sverige. Vad har ni mer för tips på serier som lirar med de ovan?
Dr Foster är lite så lågmält spännande utan övernaturliga inslag. Tycker titeln är lite missvisande, det är ingen läkarserie eller så. SVT Play, finns två säsonger.
 
Försökt plåga mig igenom Outlander.

Tycker upplägget är lovande. Men det är för mycket våld och vidrigheter för att jag ska klara av att se den. La ner när de hittar två ruttnande kroppar uppbundna på träpålar. Där gick min äckel- och vidrighetsgräns.

Synd, eftersom det kunde blivit så bra.
 
Kadaver (Netflix)

Norsk skräck... alltså den gick väl att se. Jag har inte så höga krav :D

3/5
 
Jag och min man upptäckte Falsk identitet i somras, sträckkollade och älskade och sörjer att den är slut :cry: Nu har vi inte riktigt hittat nåt nytt att ta oss an. Förutom Falsk identitet har vi gillat Bosch, Chernobyl, La casa de papel, House of cards.

Det får gärna vara spännande men mer lågmält spännande än thriller. Ingen form av skräck, sci-fi eller fantasy uppskattas.

Läste om Line of duty ovan men ser inte att den finns på Netflix här i Sverige. Vad har ni mer för tips på serier som lirar med de ovan?
Follow the Money är en riktigt bra dansk serie som jag tycker kan mäta sig med de du nämnde. Jag vet dock inte om den går att se någonstans just nu, det var ett par år sen jag såg den. The Day och When the Dust Settles är också riktigt bra och finns på SVT Play båda två. Och så har jag nyss sett klart säsong 1 av Unforgotten, den finns på Netflix här i UK i alla fall och är precis sådär lågmält spännande som typ Falsk identitet var.
Försökt plåga mig igenom Outlander.

Tycker upplägget är lovande. Men det är för mycket våld och vidrigheter för att jag ska klara av att se den. La ner när de hittar två ruttnande kroppar uppbundna på träpålar. Där gick min äckel- och vidrighetsgräns.

Synd, eftersom det kunde blivit så bra.
Jag håller med på varje punkt. Väldigt synd och irriterande, för jag tyckte verkligen om många delar av den men var precis som du tvungen att ge upp efter ett tag eftersom det blev för äckligt.
 
Jag har som sagt sett Unforgotten (serie, Netflix UK) och kan rekommendera den! Jag har försökt se den en gång tidigare för nått år sedan, men första avsnittet är rätt dåligt (åtminstone jämfört med vad som kommer sen) så jag tog mig aldrig vidare till avsnitt två. Den här gången råkade jag dock se att serien har typ 8,3 på ImdB och tänkte att då måste den ju vara bra på något vis, så jag bestämde mig för att försöka igen. Och ptja, jag såg hela säsong 1 på en enda dag :o Den var betydligt mer intressant och "smart" än jag först trodde. Ska fortsätta med säsong 2 nu!

I filmväg såg jag State of Play (Netflix UK) tillsammans med sambon i fredags, den var riktigt bra! Till och med sambon som är extremt kräsen tyckte den var välgjord och spännande. Den handlar om en journalist som skriver om ett mord med politiska kopplingar och inser att det ligger väldigt mycket mer bakom än man först trodde.

Har också roat mig med att se alla avsnitt av Född 2010 (SVT Play), väldigt mysig avkoppling och roligt att följa de olika familjerna! För mig som inte bor i Sverige längre känns det lite extra mysigt att få ta del av folks svenska vardag sådär :)
 
Jag har börjat titta på The Haunting of Bly Manor på Netflix och ett par avsnitt in i serien så känns den väldigt lovande. Långsam, psykologisk skräck, spöken på ett brittiskt gods, märkliga barn. Vad mer kan en begära?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har börjat titta på The Haunting of Bly Manor på Netflix och ett par avsnitt in i serien så känns den väldigt lovande. Långsam, psykologisk skräck, spöken på ett brittiskt gods, märkliga barn. Vad mer kan en begära?
Jag blev tyvärr rätt besviken på den. Första säsongen (Hill house, de är fristående) var inte bara bra utan även fruktansvärt obehaglig.

Andra säsongen har inte en dålig story eller så, det är rätt bra drama. Men det är ju inte alls läskigt? Hade väldigt höga förhoppningar efter första installationen så tyvärr :(
 
Jag blev tyvärr rätt besviken på den. Första säsongen (Hill house, de är fristående) var inte bara bra utan även fruktansvärt obehaglig.

Andra säsongen har inte en dålig story eller så, det är rätt bra drama. Men det är ju inte alls läskigt? Hade väldigt höga förhoppningar efter första installationen så tyvärr :(

Jag gillade också Hill House väldigt mycket! Håller med om att Bly inte väcker samma obehag men jag tycker (hittills, ett par avsnitt in) att det är lagom mysigt ändå.
 
Riktigt bra första avsnitt av The Undoing (HBO) med Nicole Kidman och Hugh Grant i huvudrollerna. Skapad av han som gjort Big Little Lies samt regi av Susanne Bier. Hade med andra ord höga förväntningar på serien och hittills håller den riktigt bra!

En psykologisk thriller (serie) och jag är otroligt spänd på nästa avsnitt som släpps nästa vecka.

Stort tips! Har längtat efter en riktigt välproducerad och välfilmad serie med bra skådespeleri, dialog och filmfoto. Har ju inte direkt kommit många sådana nu i och med corona.
 
Riktigt bra första avsnitt av The Undoing (HBO) med Nicole Kidman och Hugh Grant i huvudrollerna. Skapad av han som gjort Big Little Lies samt regi av Susanne Bier. Hade med andra ord höga förväntningar på serien och hittills håller den riktigt bra!

En psykologisk thriller (serie) och jag är otroligt spänd på nästa avsnitt som släpps nästa vecka.

Stort tips! Har längtat efter en riktigt välproducerad och välfilmad serie med bra skådespeleri, dialog och filmfoto. Har ju inte direkt kommit många sådana nu i och med corona.

Hur otäck/krypande läskig är den? Gillar inte när jag blir skrämd men det finns ju en gråzon. I relation till Big litte lies tex. eftersom det var samma skapare?
 
Hur otäck/krypande läskig är den? Gillar inte när jag blir skrämd men det finns ju en gråzon. I relation till Big litte lies tex. eftersom det var samma skapare?
Har bara kommit ett avsnitt så vet ju inte hur den fortsätter. Men den är inte jätteotäck (ännu i alla fall). Det är mer än krypande känsla av att något är fel, jäkligt fel. Mer som Big Little Lies än en sån där klassisk skrämselskräck som får en att hoppa till. En gång kom en äcklig sak upp i bild men det var inte heller sådär superplötsligt och inte för att skrämmas och bara en kort stund. Min sambo gillar inte alls otäcka filmer eller serier, men hon hade inga problem varken med Big Little Lies eller denna seriens första avsnitt.
 
Jag gillade också Hill House väldigt mycket! Håller med om att Bly inte väcker samma obehag men jag tycker (hittills, ett par avsnitt in) att det är lagom mysigt ändå.
Att den är mysig håller jag helt med om! Väldigt fint hus. Men ja lite mer av en kärlekshistoria än en spökhistoria :)
Hur otäck/krypande läskig är den? Gillar inte när jag blir skrämd men det finns ju en gråzon. I relation till Big litte lies tex. eftersom det var samma skapare?
Jag har också sett första avsnittet och tyckte också den känns väldigt lovande! Den är ju baserad på en bok tror jag (tyckte iaf jag läste det i början av avsnittet) så vill man kan man säkert hitta nånstans hur den ska bli fortsättningsvis.

Den är spännande men inte obehaglig. Någon blir ju mördad men får mer känslan av att själva "mysteriet" i fortsättningen mest kommer att handla om någons dubbelliv och hur man har levt i en lögn utan att ha vetat typ, lite vagt sådär :D

Får lite vibbarna av du vet twisten i Big little lies där det kommer fram hur Skarsgårds karaktär hade en koppling till någon annan än sin fru man inte kände till förrän mot slutet :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp