Vad såg ni senast? Del 3

Jag har just sett klart The Chair (Netflix) och rekommenderar den som lättsam, lite smårolig och hyfsad välgjord söndagsunderhållning. Sandra Oh spelar huvudrollen vilket är ett stort plus för mig, älskar henne! Netflix beskrivning: "At a major university, the first woman of color to become chair tries to meet the dizzying demands and high expectations of a failing English department."

Älskar Oh 😍 Synd jag är så långsam på att se på serier/film, ligger så efter hela tiden 😅
 
Har snart sett om första säsongen av Bron 😍 igen. Älskar den serien! Sedan blir det Modus säsong 2 tror jag.

När jag är ensam hemma tittar jag på årets säsong av The L World Generation Q. Har inte ens uppdaterat mig på om det är nytt namn i år 😅 Känner att jag överdriver ordet älskar men fasen vad jag tycker det är najs med en remake.
 
Har snart sett om första säsongen av Bron 😍 igen. Älskar den serien! Sedan blir det Modus säsong 2 tror jag.

När jag är ensam hemma tittar jag på årets säsong av The L World Generation Q. Har inte ens uppdaterat mig på om det är nytt namn i år 😅 Känner att jag överdriver ordet älskar men fasen vad jag tycker det är najs med en remake.
Just det, nya säsongen av nya L Word kollar vi också på. Det är lite töntigt då och då men kul att se ändå :p
 
Såg sista avsnittet av Zebrarummet (Viaplay) igår. Helt okej, men det känns som att de försökt klämma in lite för mycket i samma serie. Mord, ungdomsdrama, två olika skolor, korrupt affärsvärld, personliga värderingar, något skumt ex, vänner som sviker... Och då har jag nog glömt hälften. Blir rörigt, helt enkelt.
 
Film: The midnight sky. Intressant, tycker inte jag fick riktigt svar på allt men klart sevärd tycker jag den var.
 
Gothika
Sf anytime
Thriller med Halle Berry i huvudrollen. En dag vaknar hon upp som patient med minnesförlust på rättspsyk där hon jobbar som terapeut.
Om man gillar mörka korridorer med flimrande lampor så gillar man nog den här filmen. Jag tyckte den var orealistisk fast ändå spännande.
 
The Chair - blev besviken när det tog slut.
Har också börjat på tredje säsongen av Sex education. Hittills lika bra som de tidigare.
 
Gothika
Sf anytime
Thriller med Halle Berry i huvudrollen. En dag vaknar hon upp som patient med minnesförlust på rättspsyk där hon jobbar som terapeut.
Om man gillar mörka korridorer med flimrande lampor så gillar man nog den här filmen. Jag tyckte den var orealistisk fast ändå spännande.
Kanske borde tillägga att den var lite blodig ifall nån känslig funderar på att se den.
 
The Chair - blev besviken när det tog slut.
Har också börjat på tredje säsongen av Sex education. Hittills lika bra som de tidigare.
Jag också! Hade helt missat att det var sista avsnittet när jag såg det så jag blev lite snopen. Hoppas de gör fler!
 
Mina senaste:

Parks and Recreation :love:
nya säsongen av Sex Education, båda Netflix

filmen Your Name, finns nu på SVTplay till 15 oktober. Rekommenderas! :love::love::love:

Har börjat på säsong 4 av Good Girls som inte kom till Netflix förrän ganska nyligen.

Sen kollar jag What if? på Disney+ varje vecka. Såg att Star Wars Visions släppts nu också, men det får nog bli efter att jag är klar med Good Girls... Och Star Wars Rebels som jag har som "kolla i mobilen"-serie för tillfället, något som jag vill kolla igenom men också kan sluta titta när jag behöver 😅
 
"Anders och våldet" tv4play.
Utan att lägga någon värdering i Anders Öfvergårds lämplighet eller inte just nu, så är det en välgjord och skrämmande dyster dokumentär om sverige idag. Väl värd att se. 3 delar.
 
Psykopaten svt play dokumentär om en man som är totalt egoist, han är den enda personen som betyder något, han har rätt att utnyttja alla.
 
Jag har precis sett klart "De var fem" på SVT Play. Den var bra!

För 20 år sen var 4 vänner (i tonåren) och den enes 5-årige lillebror i en park. Den lille pojken försvann den dagen. Nu 20 år senare är en av de fyra polis och stöter på den försvunna pojkens DNA på en mordplats.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp