Vad såg ni senast? Del 3

Har just sett Guns Akimbo med Radcliffe på Amazon Prime. Den är absolut inte för alla - huvudpersonen är kaxig i ett spel på nätet och blir tvingad att delta genom att spelskaparna borrar fast pistoler i händerna på honom, sedan är det döda eller leva. Det är en svart komedi, rätt kvick och gritty och jag tyckte den var underhållande. Grafiskt våld, som jag gillar. Tänk ungefär Sin City möter The Boys och så lite extra på det. :D
Fyra ärtor av fem!
 
Sett Weekend på Svtplay.
Tror det var femte gången jag såg den sedan den kom ut. Min favoritfilm!
Det handlar om en kille som träffar en annan kille och de umgås under en helg. De har sex, tar droger, pratar och spelar in en intervju.
Jag älskar estetiken och stämningen i filmen, realistisk och inte förskönar.

5/5 poäng och jag rekommenderar alla att se den, gärna många gånger.
 
Jag har börjat titta på Wonderland på tv4play. Blev sent igår kväll 😅. Precis min stil.
Handlar om några par i Sydney och deras relationer och relationsproblem.
 
Sett två avsnitt av Nine perfect strangers (Hulu)

Handlar om nio personer som kommer till någons sorts spa som drivs av en mystisk rysk kvinna (Nicole Kidman), alla har lite olika pågående kriser i livet.

Nu orkar jag inte googla om detta stämmer eller inte men jag TROR att detta är baserat på en bok och det är samma författare som till big little lies? Den går oavsett i liknande stuk.

Bitvis lite smårolig, tyvärr är det också en hel del cringe, liksom sådär att man nästan inte klarar att titta för det blir så pinsamt. Kommer fortsätta titta då jag är nyfiken på var den är påväg.
 
Sett två avsnitt av Nine perfect strangers (Hulu)

Handlar om nio personer som kommer till någons sorts spa som drivs av en mystisk rysk kvinna (Nicole Kidman), alla har lite olika pågående kriser i livet.

Nu orkar jag inte googla om detta stämmer eller inte men jag TROR att detta är baserat på en bok och det är samma författare som till big little lies? Den går oavsett i liknande stuk.

Bitvis lite smårolig, tyvärr är det också en hel del cringe, liksom sådär att man nästan inte klarar att titta för det blir så pinsamt. Kommer fortsätta titta då jag är nyfiken på var den är påväg.
Det stämmer att den baseras på en bok av Liane Moriarty som även skrev boken som Big Little Lies baseras på ☺
 
Har kollat fyra avsnitt av Morden i Midsomer (SVT) den här veckan :) Är ju inget fantastiskt men mysigt ändå :love:

Har precis även avslutat säsong 7 av Bosch (Viaplay) som alltid känns välspelat och spännande.
 
Filmen Pig (2021) med Nicholas Cage.

Plot: En gubbe bor i skogen med sin tryffelgris, en dag blir grisen kidnappad och mannen bestämmer sig för att hämta hem den.

Ganska udda ide och med tanke på Cage så tänker man att det här kan nog bli rätt skruvat.. Döm om min förvåning när det visar sig vara ett ganska lågmält drama om sorg. Speciellt, men väldigt fin. Rekommenderas!
 
Passande att den här tråden dök upp. Jag har sett på film i dagarna tre genom jobbet. 😅
Filmerna har nyss haft premiär eller kommer ha premiär på bio.

- Ninjababy
- Alltid nära dig
- Tigrar
- Gagarine
- The Father
- Vår i Paris
- Romeo och Julia (film/teater hybrid från National Theater)
- Flummlarna
- Himmel över Libanon
- Supernova
- I väntan på frihet

Just nu småtittar jag på dokumentären Pompeji - syndens stad.
 
Såg Cocaine Cowboys på Netflix förra veckan, tyvärr en besvikelse. För utdragen, samma bakgrundsbilder som visas hela tiden, för rörigt upplagd.

Annars kollar jag på Motherland: Fort of Salem på Disney+. Övernaturliga ungdomsserier är det bästa jag vet :D
 
Halvvägs in på Clickbait på Netflix. Det är väl ingen fantastisk produktion kanske men helt okej, kommer nog se färdigt den. Vill veta vem skurken är 🤓
 
Halvvägs in på Clickbait på Netflix. Det är väl ingen fantastisk produktion kanske men helt okej, kommer nog se färdigt den. Vill veta vem skurken är 🤓
Det var den jag var tvungen att sluta titta på är jag googlade fram att det var en skräckis. Blev misstänksam efter ett par avsnitt. Synd för jag gillade den innan den började bli läskig.
 
Halvvägs in på Clickbait på Netflix. Det är väl ingen fantastisk produktion kanske men helt okej, kommer nog se färdigt den. Vill veta vem skurken är 🤓
Plöjde den under fredag/lördag. :angel: Den är inte fantastisk som du säger, men duger ändå helt okej som thrillerserie och fungerar helt ok som eskapism. Sedan måste jag ge den att var nya avslöjanden så sent som sista avsnittet.
 
Såg första avsnittet av Vigil, det senaste från skaparna av Line of Duty, igår. Osäker på om den är tillgänglig i Sverige än, den lanserades på BBC bara nu i dagarna. Den känns helt klart lovande, även om jag blev lite förvånad över hur pass liten roll en av de mest omtalade skådespelarna hade... Ska bli väldigt kul att se vidare oavsett!
 
Såg just denna. Älskade!
received_283459303152534.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp