Vad såg ni senast? Del 3

Jag har precis tittat på Knives out på Netflix. En ganska humoristisk, klassisk pusseldeckare med kända skådespelare som Daniel Craig (som detektiv), Jamie Lee Curtis, underbara Toni Collette, Christopher Plummer, Don Johnsson mfl. Ganska underhållande och perfekt för slötittande på en slapp söndag!

Innan dess sträcktittade jag på Kastanjemannen, också på Netflix. Dansk krimi med mkt spänning. Gillade den väldigt mkt!
Hur läskig tyckte du Kastanjemannen var? Tycker både namnet och bilden ger läskiga vibbar (skräck) eller är det som en lite läskigare deckare bara?
 
Vi såg Irene Huss: Det lömska nätet (Netflix) i förrgår. Förbluffande usel, med avseende på regi och manus. Jag ger den två citroner för snygga drönarbilder över Göteborg, utan dem är det en stabil etta.
 
Jag har också börjat kolla på Alice in Borderland men känner att jag behöver pausa lite då konceptet är så likt Squid Game. Det blev inte bra att se dem så nära inpå varandra.
Jag är nog lite tvärt om och blir väldigt inne på en viss sorts serie och vill inte titta på något annat. Håller med om att speciellt början är likt, sen tycker jag de går isär lite men är samma genre såklart.
 
Nu har du ju börjat att se den, men jag tyckte inte den var läskig på så vis. Mest spännande.
Det var nog för att jag var trött och det var mörkt ute. När jag väl sett klart hela och det är ljust så tyckte jag inte den var så farlig. 🤨


Kl
Tittar på andra säsongen av Karppi, sen tänkte jag se den isländska Valhalla.
Jag gillar verkligen skandinaviska deckare.
Glömmer nästan bort hur vackert Finland är mellan varven.


Sen tycker jag att man ska se "How to be a cowboy" om man inte redan gjort det.
 
Har nu sett 4 avsnitt av To The Lake och är både hooked och vill erkänna att den nya karaktären gör mig lite sugen på att dejta... Synd bara att han är påhittad :crazy:
 
Avslutade igår andra säsongen av Below Deck Med och herrejävlar vilken säsong!
Så mycket drama och Captain Sandy är så cool 😎😍

Fick väldigt mycket Below Deck abstinens idag (sett alla säsongen av vanliga och Med som finns på Netflix) så skaffade precis CMore för att kunna fortsätta se resterande säsonger. Har sett två avsnitt av säsong tre och är INTE besviken 😄
 
Självklart pallade jag inte att stå emot hypen och såg Squid Game. :D Helt okej, även om den inte direkt grep tag i mig och jag tyckte att mycket i det sista avsnittet var onödigt.
 
Såg de första avsnitten av insats torsk på discovery+ igår. Är osäker på om det är rätt format att lägga in en sån produktion på sån plats. Det är lite aftonbladet-reportage-känsla, men också en sån dokumentär där man på amerikanskt manér tjatar ihjäl en med korta klipp som återkommer och meningar som upprepas gång på gång så man tröttar ut tittaren. Det här borde vara en uppdrag granskning-grej, eller åtminstone streamas fritt på svtplay/tv4play.
Människohandel är den tredje största inkomsten i världen, i topp tillsammans med narkotika och vapenhandeln. Att människohandeln pågår mitt framför näsan på oss och att vi accepterar den på det sätt vi gör är fan bottenlöst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp