Vad såg ni senast? Del 3

Jag har tittat på Isländska Fångade. Nordisk krim, något långrandig och lite väl många olika karaktärer man ska följa.
Tappar bort mig lite då och då, men är bortskämd med att förstå engelska /danska/ norska (hyfsat) och är ovan vid att ibland göra andra saker samtidigt.
Inget som hindrar mig från att se säsong 2.
 
Jag behövde skratta lite igår och satte igång I Onde Dager / I Död och Lust på Netflix.

Blev absolut inte besviken, storyn är mer eller mindre en kombination av polska All my friends are dead och Mr. and Mrs. Smith. Mycket våld, splatter och snabba vändningar. Jag var inte beredd på att att se Noomi Rapace i en skräckkomedi :D
 
Såg klart You säsong 3 igår och den levererar det den gjort innan. Men ja kände lite mja. 3/5
Värd att se om man gillar de första säsongerna
Samma här, håller med dig. Jag gillar deras (sjuka) samspel, hur de rättfärdigar både sina egna och den andres handlingar med helt skruvade resonemang. Men den saknar lite från de första säsongerna. Och så slutade den inte som jag ville :p
 
Jag har sett de två första avsnitten av Kastanjemannen (Netflix) men får nog konstatera att den är för läskig för mig :o Jag ser massor av dylika serier och brukar inte vara särskilt lättskrämd, men det är något med den som liksom nästlar sig in i mig och gör mig jätterädd. Och då bor jag ändå mitt i stan med en ständigt närvarande sambo :o:laugh: Jag får lite skräckfilmsvibbar av den och tycker även att det är onödigt mycket blodiga & äckliga scener.
 
Letar ganska frekvent efter något att se men lyckas inget vidare.

Jag vill inte se människor dö eller torteras. Jag vill inte uppleva rädsla och skräck. Jag vill ha intressanta berättelser, fängslande karaktärer och lär mig något.
Hur svårt kan et vara?

Så fort det annonseras en ny serie så verkar den handla om nya spännande sätt att ta livet av folk. :meh: Det finsn så gott om elände i livet ändå att jag inte behöver få det som "underhållning" också.

Gnäll gnäll
 
Jag har sett de två första avsnitten av Kastanjemannen (Netflix) men får nog konstatera att den är för läskig för mig :o Jag ser massor av dylika serier och brukar inte vara särskilt lättskrämd, men det är något med den som liksom nästlar sig in i mig och gör mig jätterädd. Och då bor jag ändå mitt i stan med en ständigt närvarande sambo :o:laugh: Jag får lite skräckfilmsvibbar av den och tycker även att det är onödigt mycket blodiga & äckliga scener.
Då var det inte bara jag. 🙈

MEN jag tyckte den blev mindre läskig vid typ tredje avsnittet och när de knyter ihop den i slutet var den inte alls läskig, längre.
Jag tyckte det var något med figurerna och så fort de blandar in barn (när de sjunger i kyrkan) så får jag skräckvibbar.
 
Letar ganska frekvent efter något att se men lyckas inget vidare.

Jag vill inte se människor dö eller torteras. Jag vill inte uppleva rädsla och skräck. Jag vill ha intressanta berättelser, fängslande karaktärer och lär mig något.
Hur svårt kan et vara?

Så fort det annonseras en ny serie så verkar den handla om nya spännande sätt att ta livet av folk. :meh: Det finsn så gott om elände i livet ändå att jag inte behöver få det som "underhållning" också.

Gnäll gnäll
The white lotus kanske?
 
Då var det inte bara jag. 🙈

MEN jag tyckte den blev mindre läskig vid typ tredje avsnittet och när de knyter ihop den i slutet var den inte alls läskig, längre.
Jag tyckte det var något med figurerna och så fort de blandar in barn (när de sjunger i kyrkan) så får jag skräckvibbar.
Exakt så! Det är just figurerna och sången som får mig att känna någon slags panikkänslor i bröstet, av oklar anledning. Det är synd, för själva storyn är väldigt intressant och känns välgjord. Det låter ju lovande att det blir bättre, för jag vill verkligen veta hur allt hänger ihop! Jag får kanske fortsätta titta ändå men spola mig igenom det värsta :p
 
Alltså.. Jag brukar bli rädd för allt läskigt jag ser, men tyckte inte Kastanjemannen jag så otäck. Dock gillade jag den inte då det var för mycket blodiga scener och sånt. Så rekommenderar ändå inte den.
 
Letar ganska frekvent efter något att se men lyckas inget vidare.

Jag vill inte se människor dö eller torteras. Jag vill inte uppleva rädsla och skräck. Jag vill ha intressanta berättelser, fängslande karaktärer och lär mig något.
Hur svårt kan et vara?

Så fort det annonseras en ny serie så verkar den handla om nya spännande sätt att ta livet av folk. :meh: Det finsn så gott om elände i livet ändå att jag inte behöver få det som "underhållning" också.

Gnäll gnäll
Nu har jag lite dålig koll på vad som finns på Netflix Sverige, men har du sett The Spy? Den är väldigt välgjord, icke-läskig och handlar om en israelisk man som går in som spion i Syrien på 60-talet.

Andra som kan vara värda att kolla upp är The Good Wife (handlar om en amerikansk kvinna som går tillbaka till jobbet som advokat efter att ha varit hemmafru i 10+ år), och The Chair. Den sistnämnda har diskuterats rätt mycket här i tråden. The Queen's Gambit samt Borgen är också bra, men dem har du kanske redan sett? Samtliga är i alla fall väldigt bra tycker jag, och garanterat fria från död och tortyr!

Mindhunter är också bra och du lär dig garanterat något, men eftersom den handlar om hur man lärde sig att analysera psykologin hos seriemördare är den inte direkt fri från (referenser till) död.
 
Letar ganska frekvent efter något att se men lyckas inget vidare.

Jag vill inte se människor dö eller torteras. Jag vill inte uppleva rädsla och skräck. Jag vill ha intressanta berättelser, fängslande karaktärer och lär mig något.
Hur svårt kan et vara?

Så fort det annonseras en ny serie så verkar den handla om nya spännande sätt att ta livet av folk. :meh: Det finsn så gott om elände i livet ändå att jag inte behöver få det som "underhållning" också.

Gnäll gnäll

Här är några Netflix serier utan våld, tortyr och liknande:

Sex Education är väldigt bra! Rolig och skruvad men varm och fin!

Kärlek och anarki, väldigt bra svensk serie!

Timeless, en tidsmaskin har byggts men en skurk stjäl den så en historiker, en tidsmaskinsingengör och en soldat skickas ut i prototypen för att hindra skurken från att ändra på historien. Lite våld men det går inte ut på det och inget extremt.

Gilmore Girls, bara rolig, mysig och trevlig! Helt underbar!
 
Letar ganska frekvent efter något att se men lyckas inget vidare.

Jag vill inte se människor dö eller torteras. Jag vill inte uppleva rädsla och skräck. Jag vill ha intressanta berättelser, fängslande karaktärer och lär mig något.
Hur svårt kan et vara?

Så fort det annonseras en ny serie så verkar den handla om nya spännande sätt att ta livet av folk. :meh: Det finsn så gott om elände i livet ändå att jag inte behöver få det som "underhållning" också.

Gnäll gnäll
Har du sett Fader Brown på SVT utspelar sig på 50-talet? Lite åt Agatha Christie hållet. Är också en deckare men otroligt mild sådan. Eller vill du ha mer åt drama hållet?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp