Vad såg ni senast? Del 3

Squid game (Netflix) - inte särskilt imponerad. Avskydde huvudpersonen och faktiskt de flesta karaktärerna. Drygt sistaavsnit. Löjligt mycket inzoomningar på de döda.
 
Mannen från Mallorca på svtplay
Gammal deckare från 80-talet ( :laugh: ) med Thomas von Brömssen och Sven Wollter. (Hjälp vad unga de var!)
Inte jättebra men det var kul att se en 80-talsfilm. Lagom tidsfördriv om man vill se nåt som inte kräver så mycket hjärnverksamhet.
Bygger på Leif G W Perssons bok Grisfesten.
 
Har tittat på den isländska deckaren "Fångade" som finns på Netflix.
Bra skådespelare, gillar estetiken i serien och den känns väldigt typiskt nordisk. Lite spännande och oväntade vändningar. Men också lite tråkig och osammanhängande.
Ger den 3/5 ändå, mest för att jag gillar skådespelarna.
 
Dreja - en kärlekshistoria. Finns på Svtplay. Det är en programserie om olika keramiker. Jag har träffat och är bekant med de flesta, så roligt att se. Även för mig som keramiknörd är programmet fint att se. 👍
Åh, det var ett tips helt i min smak! Tack. Började kolla igår och gillade det verkligen.

Jag såg en realityserie om glasblåsning på Netflix för ett tag sedan. Fast det var på tid (med allt vad det innebär) och ett typiskt tv-tävlingsformat, så gillade jag så att se när de skapade och hur de pratade om det, men detta var ett friare format som var skönare att följa när det inte var lika uppstyrt och stressigt utan mer ett möte.

KL
Jag tar gärna emot tips (eller hör vad av de ni sett och tipsat om här redan) som är visuellt lugna. Min hjärna är så trött, så snabba klipp eller konstiga ljus- och ljudkontraster får mig att må dåligt. Det är lite lurigt att hitta tv som är snäll för sinnena utan att vara tråkig, har jag märkt.

Kollar just nu en ganska söt, rolig och komiskt kommenterad dokumentärserie om tusentals pingviner som varje sommar häckar i en stad i Sydafrika. Penguin Town. Gullig och smårolig.
 
Åh, det var ett tips helt i min smak! Tack. Började kolla igår och gillade det verkligen.

Jag såg en realityserie om glasblåsning på Netflix för ett tag sedan. Fast det var på tid (med allt vad det innebär) och ett typiskt tv-tävlingsformat, så gillade jag så att se när de skapade och hur de pratade om det, men detta var ett friare format som var skönare att följa när det inte var lika uppstyrt och stressigt utan mer ett möte.

KL
Jag tar gärna emot tips (eller hör vad av de ni sett och tipsat om här redan) som är visuellt lugna. Min hjärna är så trött, så snabba klipp eller konstiga ljus- och ljudkontraster får mig att må dåligt. Det är lite lurigt att hitta tv som är snäll för sinnena utan att vara tråkig, har jag märkt.

Kollar just nu en ganska söt, rolig och komiskt kommenterad dokumentärserie om tusentals pingviner som varje sommar häckar i en stad i Sydafrika. Penguin Town. Gullig och smårolig.
Jag tycker om Chefs Table. Visuellt vacker mat och matlagningskonst, ofta fina vyer av natur och städer. Programmet är lugnt och inte alls hetsigt tycker jag. Finns på Netflix.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp