Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 3

Igår såg jag Försvunna Människor på svtplay.
Eller … får erkänna att jag somnade lite … :sleep:
Den kändes rätt seg. Som om de försökt bygga upp spänningen men det funkade inte så bra.
Fast den var rätt ok ändå.

Blev fundersam på en av karaktärerna: ”Anja Kovacs”, tycker mig minnas samma namn på nån karaktär i en annan serie eller film. 🤔
 
Jag hade kunnat leva med en viss frisering men de har ju skrivit om TOTALT. Annars tycker jag den är bra castad, jag gillar tex både Galadriel och Miriel.

Precis. Varför köpa rättigheterna för hur-mkt-pengar-som-helst om du ändå bara vill göra en halv-B fantasyserie med namn från Tolkiens verk? :down:

Efter min djupa besvikelse över The Wheel of Time hoppades jag lite vagt att RoP skulle vara intressant och någorlunda välskriven. Men nä. Fina miljöer - det kan jag ge dem.

Tackar för House of the Dragon iaf, den höll ihop hela vägen och räddade min seriehöst!
 
Är det någon som sett Netflix-programmet om/med/av Meghan & Harry?
Jag har precis sett sista delen.
Jag tyckte den var bra. Visst den visar deras syn på vad som hänt (såklart) men jag upplever att den ligger väldigt nära sanningen åtminstone i hur media betett sig.

Vad som skett bakom kulisserna är ju svårare för oss vanliga att avgöra
 
Run
En hemskolad rörelsehindrad tonåring upptäcker att hennes kontrollerande mamma ger henne en konstig medicin …
Såg den precis på TV3 men den ska finnas på Hulu(?). Släpptes 2020.
Spännande thriller!
 
Senast ändrad:
Jag såg Gledelig Jul igår på Svtplay. En norsk dramakomedi från 2020 med norska humoreliten. En så perfekt julfilm! Klassisk story i vintrigt landskap och riktigt rolig! Jag ska absolut se om den tillsammans med min stora familj under mellandagarna! En riktig fullträff!
 
Såg just Troll på Netflix. Den var väldigt sorglig tyckte jag, men bra, och som vanligt skönt med något icke-anglofont som omväxling. Plus för modern och empatisk tolkning av sagotema, undvikande av stereotyper och vacker natur.


Jag tyckte också om den, nästan lite Miyazaki-känsla.

Jättefin film till jul nu också om några Bukare får tid över under helgerna, borde fungera perfekt även för barn och kan öppna upp för att läsa sagor tillsammans sedan. :)
 
Jag har precis sett sista delen.
Jag tyckte den var bra. Visst den visar deras syn på vad som hänt (såklart) men jag upplever att den ligger väldigt nära sanningen åtminstone i hur media betett sig.

Vad som skett bakom kulisserna är ju svårare för oss vanliga att avgöra

Nu har jag också sett klart Harry & Meghan på Netflix.

Tycker också att den sammanfattar det man sett utåt på ett rättvisande sätt. Dessutom blev jag positivt överraskad över hur vettiga de två verkade. De gav ett känslomässigt moget intryck med kloka reflektioner. Utifrån vad de beskriver har de ju farit otroligt illa båda två, framför allt Meghan, på ett sätt som är helt oacceptabelt.

Sen blir de såklart också symboler i mycket större frågor som känns väldigt komplexa, som den fortsatta diskussionen om rasism och kvinnoförakt i Storbritannien, och kungahusets framtida roll. För mig personligen ställde den många intressanta frågor om kungahuset som institution och strategisk maskin.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp