Vad såg ni senast? Del 3

Vi har äntligen kommit till Wednesday i vår lista 😁
Gjorde ett litet avbrott för juliga grejer och för att se Tre kronor 😍

Jag älskar Tim Burtons miljöer och karaktärer, har sett frm avsnitt nu och tycker den är jättebra.
Bästa citatet också.
"Kaffe är för svaga människor som saknar mening med livet "
Bahahaha 😆 Det ska jag säga till mina kollegor, är den enda på jobbet som inte dricker snusket.
 
Fick ju citatet fel.
Ska vara "bryggkaffe är för de som hatar sig själva och vars liv saknar mening"
😁
Det sa jag glatt till min närmsta chef när han stod vi kaffeautomaten imorse.
"Hur ska jag tolka det?"
"Som du vill!"

En bra start på dagen, ska se klart serien ikväll 😁
Kanske får något mer roligt citat att använda 😈
 
Jag såg The Witcher: Blood Origin , hade ganska låga förväntningar eftersom jag läst typ 5 recensioner som alla gav den lägsta betyg och i princip tävlade om hur hårt de kunde såga den. Men, jag tyckte inte den var såpass dålig. Visst att storyn inte är speciellt originell och de berättar i början typ hur det kommer sluta. Men det är fortfarande snygga miljöer, intressanta karaktärer och bra skådespel på vägen dit. Den är inte i klass med de två första Witcher-säsongerna men ändå värd att kolla på enligt mig.
 
Jag såg The Witcher: Blood Origin , hade ganska låga förväntningar eftersom jag läst typ 5 recensioner som alla gav den lägsta betyg och i princip tävlade om hur hårt de kunde såga den. Men, jag tyckte inte den var såpass dålig. Visst att storyn inte är speciellt originell och de berättar i början typ hur det kommer sluta. Men det är fortfarande snygga miljöer, intressanta karaktärer och bra skådespel på vägen dit. Den är inte i klass med de två första Witcher-säsongerna men ändå värd att kolla på enligt mig.
Jag måste bara få pysa ur mig, SÅ besviken att det bara blir en till säsong witcher med samma huvudskådis och att de senare kommer byta pga oegentligheter om hur storyn ska gå. :down:
 
Den sista serien jag såg var HBO's Tjernobyl.
Den var sevärd.

Nu är det dags igen för en ny serie, med ungefär samma förväntningar.
Kerstin Ekmans "Händelser vid Vatten", som jag tycker är den bästa nutida svenska boken har till slut hamnat på film.
Finns sedan 02:00 imorse på svtplay, och första avsnittet sänds på söndag.

Frågar åt en vän, är det popcorn man ska ha framför tv:n?
 
Jaha, började se Bron, fastnade och nu har den försvunnit från Netflix :( måste vara rappare med att se saker folk tipsar om 😅
 
Trafficked
Såg den på sf anytime.
Film om sextrafficking. Hemsk men bra skildring. Den bygger på en bok av Siddharth Kara och om jag såg rätt har han skrivit manuset till filmen också.
https://carrcenter.hks.harvard.edu/people/siddharth-kara
Jag fick obehagskänslor i kroppen av den. Svårt att ta in att sån slavhandel förekommer dygnet runt över hela världen.
Den har inte så högt betyg på imdb, det borde vara högre.
 
Har börjat se Fractures på SVT Play. Den handlar om en nyseparerad läkare som tillsammans med sin tonårsdotter återvänder till en liten by på den isländska landsbygden där hon växte upp. Alla känner alla i byn och den präglas av en olycka som skedde när huvudpersonen var tonåring, och hon ställs nu ansikte mot ansikte med det förgågna.

Jag är på fjärde avsnittet nu och den är helt klart sevärd tycker jag! Charmiga karaktärer och intressant bakgrundshistoria. Kul att se något isländskt för omväxlings skull :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp