Vad såg ni senast? Del 3

Åh vilken lycka, Poor things på bio idag = 5/5 :love:

Jag är kanske något partisk pga älskar precis allt som den skruvade grekiska regissören bakom denna film är delaktig i. Men har därför också höga förväntningar. Hoppas på fler Oscars denna gång, det förtjänar denna film!
 
Jag har sett de två första avsnitten som släpps av Masters of the Air. Fantastisk serie so far, inte konstigt med tanke på att det är Spielberg och Hanks som producerar i bästa Band of Brothers-stil. Fick tårar och gåshud redan i introt. Plus en av mina favoriter Anthony Boyle är med. Upptäckte honom i The Plot Against America och blev löjligt smitten redan där.
 
Jag är kanske något partisk pga älskar precis allt som den skruvade grekiska regissören bakom denna film är delaktig i.
Haha, min partner tycker ungefär samma sak - fast tvärt om. Såg någon film för flera år sedan, och har nu ett horn i sidan till det mesta som kan associeras till snubben. :D Det är mer min grej att hold a grudge annars, så tycker mest att det är lite lustigt. Även om jag själv tycker att det brukar vara rätt najs filmer.
 
Kan mycket väl tänka mig att Lanthimos inte funkar för alla! Men jag blev helt uppslukad redan första gången jag såg Dogtooth för nästan 15 år sedan. :) Jag skulle dock säga att Poor Things och senaste The Favourite har blivit mer lättillgängliga i sin humor än de tidigare? Killing of a sacred deer t ex beskrevs ju som mörk komedi men där kan även jag hålla med om att den var mest mörk.
 
Kan mycket väl tänka mig att Lanthimos inte funkar för alla! Men jag blev helt uppslukad redan första gången jag såg Dogtooth för nästan 15 år sedan. :) Jag skulle dock säga att Poor Things och senaste The Favourite har blivit mer lättillgängliga i sin humor än de tidigare? Killing of a sacred deer t ex beskrevs ju som mörk komedi men där kan även jag hålla med om att den var mest mörk.
Haha, det är just dogtooth som var starten på hornet i sidan (och debutfilmen va?). Sen har det nog inte så mycket med otillgänglig humor eller mörker att göra, bara ett väldigt tydligt ställningstagande på oklara grunder. (Själv gillar jag killing of a sacred deer :D)
 
Jag har just sett klart Malpractice på svtplay, en thriller om en akutläkare som hamnar i blåsväder efter att en patient dör vid en överdos. Klart sevärd, bra skådespelare och en bra plot, ganska otäck men gillade att man kan ha sympatier åt flera håll, det utmanar en som tittare (även om inget lever upp till Line of Duty. Förstås.)
 
Kan mycket väl tänka mig att Lanthimos inte funkar för alla! Men jag blev helt uppslukad redan första gången jag såg Dogtooth för nästan 15 år sedan. :) Jag skulle dock säga att Poor Things och senaste The Favourite har blivit mer lättillgängliga i sin humor än de tidigare? Killing of a sacred deer t ex beskrevs ju som mörk komedi men där kan även jag hålla med om att den var mest mörk.
Vad kul att du gillade Poor things, har varit sugen att se den. Blev också totalt uppslukad av Dogtooth!
 
Jag har just sett klart Malpractice på svtplay, en thriller om en akutläkare som hamnar i blåsväder efter att en patient dör vid en överdos. Klart sevärd, bra skådespelare och en bra plot, ganska otäck men gillade att man kan ha sympatier åt flera håll, det utmanar en som tittare (även om inget lever upp till Line of Duty. Förstås.)

Den ska jag se!
 
Jag har också sett de två första avsnitten av Masters of the Air och gillar den redan mer än The Pacific men inte lika mycket som Band of Brothers. Det är nog mest för att jag inte "suttit" lika länge med karaktärerna ännu, den är redan sådär oförställd som Spielberg gjorde så bra med de andra WWII serierna.
 
Jag kan varmt rekommendera första säsongen av podden som serierna utgår ifrån, den handlar om kirurgen Christopher Duntsch. (Fast det kanske är den du menar?).
Visste inte att det fanns podd! Har sett första säsongen om Christopher och nu var det ju om Maccarhini eller hur han stavas.
Vad heter podden?
 
Jag trodde nästan att det hade slutat att göras film som jag vill se på bio, men idag var det fjärde biobesöket på mindre än fyra veckor. :) Alla dessutom väldigt sevärda.

Idag nya The Zone of interest regi Jonathan Glazer. Auschwitz sett ur familjen Höss perspektiv. Mestadels under tiden som Rudolf Höss var lägerkommendant och levde familjeliv på andra sidan muren i en villa med flott trädgård. Händelserna i lägret skildras bara genom ljud, krematorieskorstenarna och någon glimt av de ankommande tågen. Men tittarens hjärna fyller ju ut vad som händer när mamma Höss obrydd går runt och njuter av dahlior, flox, solrosor och kålrabbi med den bakgrunden. Och det är nog så skrämmande. Som sagt väldigt sevärd och en film som processas mentalt en bra stund efter att eftertexterna slutat rulla.
 
Har de senaste dagarna njutit av att sträckkolla på serien Hijack med och av Idris Elba (Apple TV). Herrrrrregud vad bra den var! Extremt spännande från början till slut, väldigt "smart" story och massor av plot twists som gjorde att vi satt som på nålar. Jag rekommenderar den dock inte till den flygrädde.
 
Kikade på filmen Plane igår på amazon prome med Gerhard Butler i huvudrollen. Gillade den. Helt ok actionfilm.

Någon som sett nya versionen på Purpurfärgen? Vet inte om jag vågar se den älskar originalet
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp