Vad såg ni senast? Del 3

Jag har nuförtiden extremt svårt att hitta tid och/eller engagemang för att ta till mig nya serier men senaste tiden har vi kollat på Daisy Jones and the Six (Prime) vilken jag har gillat mycket. Bra musik och skön 70-talsvibe och jag gillar konceptet med "fejkdokumentär". Nu återstår bara halva sista avsnittet och vad vi ska se sen är oklart.
 
Började se detta på SVT!
Bara sett första avsnittet, gillart :) är så imponerad över personer som inte lever som andra.
1000035224.jpg
 
My Dearest, koreansk historisk melodrama, oerhört välspelad. Netflix med engelsk språkinställning. Healer, även den koreansk, 10 år gammal, men bland det bästa jag någonsin sett. Också Netflix.
 
Började se detta på SVT!
Bara sett första avsnittet, gillart :) är så imponerad över personer som inte lever som andra.
Visa bifogad fil 138961
Åh, det låter som något för mig! Jag minns deras dokumentärserie som gick för några år sedan och hette något i stil med Där ingen kunde tro att någon kunde bo, den var väldigt mysig och det här låter som att det skulle kunna vara lite liknande.
 
Två bra dokumentärer på Netflix;
Lover, Stalker, Killer ja namnet avslöjar ju lite vad den handlar om
American Nightmare en sjuk historia (trigger varning, övergrepp)
 
HBO, The Truth vs Alex Jones. Skrämmande och deprimerande om konspirationsteoriers spridning. Men också sevärd.

Här med fokus på den alldeles särskilt motbjudande konspirationsteorin att skolskjutningen i Sandy Hook 2012 (där bl a 20 barn i sexårsåldern mördades) var en påhittad händelse. Som om inte föräldrarna traumatiserats tillräckligt av händelsen i sig, så har de också via bl a denne Alex Jones och hans kanaler fått såren upprivna med att anklagas offentligt i åratal efter morden att de "är skådespelare som ska föreställa sörjande föräldrar", att deras barn aldrig funnits eller att de ännu lever och är oskadda. Och sedan hotats och trakasserats av tusentals dårar som glatt sväljer allt som handlar om konspirationer.
 
HBO, The Truth vs Alex Jones. Skrämmande och deprimerande om konspirationsteoriers spridning. Men också sevärd.

Här med fokus på den alldeles särskilt motbjudande konspirationsteorin att skolskjutningen i Sandy Hook 2012 (där bl a 20 barn i sexårsåldern mördades) var en påhittad händelse. Som om inte föräldrarna traumatiserats tillräckligt av händelsen i sig, så har de också via bl a denne Alex Jones och hans kanaler fått såren upprivna med att anklagas offentligt i åratal efter morden att de "är skådespelare som ska föreställa sörjande föräldrar", att deras barn aldrig funnits eller att de ännu lever och är oskadda. Och sedan hotats och trakasserats av tusentals dårar som glatt sväljer allt som handlar om konspirationer.
Jag såg den också igår och jag har aldrig velat slå någon genom skärmen så mycket som AJ och hans följare, fy fan. Sen är det inget som ger mig så mycket glädje som när hans inkompetenta advokater råkade skicka allt material från hans mail/sms till andra sidan.
 
Jag såg den också igår och jag har aldrig velat slå någon genom skärmen så mycket som AJ och hans följare, fy fan. Sen är det inget som ger mig så mycket glädje som när hans inkompetenta advokater råkade skicka allt material från hans mail/sms till andra sidan.

Nej inte de skarpaste hjärnorna på infowars-sidan inklusive advokaterna. Men jag gillade domaren också! "This is NOT. Your. Show. Mr. Jones. DO YOU UNDERSTAND.". :)
 
Ska snart titta på sista av snittet av The Gentlemen skapad av Guy Richie, en typisk sådan serie jag gillar. Jag har knappt tittat på serier/ filmer det senaste halvåret, men såg att det kommit en ny serie på Netflix med Andrew Scott som heter Ripley. Jag är ett Andrew Scott fan så måste såklart se den!
 
Thunder in my heart
10/10 Netflix
Skrattat och gråtit. Men så fin 🩷
Sigge heter tjejen en får följa. Hennes vänner och deras familjer. Relationer, uppbrott, dödsfall och trauman.
 
Såg första avsnittet av Fallout (Amazon Prime) igår, har inte direkt spelat spelen i någon större uträckning men första avsnittet var ändå FANTASTISKT.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp