Vad såg ni senast? Del 3

Megan Leavey
Finns på svtplay till 7 nov
Verklighetsbaserad film om Megan Leavey som går med i usas marinkår och blir förare åt en bombhund.
 
The guilty - finns på Netflix. Handlar om en larmoperatör som får ett samtal från en kvinna som tagits från sitt hem. 3/5, lite seg och spänningen infinner sig inte riktigt.
 
The Guilty. En usel larmoperatör drar förhastade slutsatser och överreagerar om vartannat. Lite spännande men i övrigt rätt uselt. Finns på Netflix. 2 av 5 poäng.

Frakt. Finsk serie på SVT som handlar om några personer som flytt från sina hemländer till Finland med människosmugglare. Bra även om slagsmålscenerna är ovanligt dåligt gjorda. Men jag började tänka på att det på ett sätt är rätt skönt. Man blir så avtrubbad när man ser massa våld som ser så verkligt ut på film. 4 av 5 poäng

Maid. Välgjort och gripande om en ensamstående mamma som lämnat sin våldsamma man och kämpar för att komma på fötter. Har bara sett några avsnitt men verkar väldigt bra! Även om det förstås är mycket ångest. Hittills 5 av 5 poäng!
 
Såg sista avsnittet av Saknad aldrig glömd.
SÅ besviken! Final avsnittet på hela serien.
Någon mer som sett sista avsnittet, blev ni också besvikna?
 
Megan Leavey
Finns på svtplay till 7 nov
Verklighetsbaserad film om Megan Leavey som går med i usas marinkår och blir förare åt en bombhund.
Tittade på denna efter ditt tips i natt, kändes lite som en budgetfilm med lite styltig berättelse men oj vad jag grinade! :o :)
 
Såg sista avsnittet av Saknad aldrig glömd.
SÅ besviken! Final avsnittet på hela serien.
Någon mer som sett sista avsnittet, blev ni också besvikna?
Men! Finns det en ny säsong! Jag såg reklam för den på SVT Play men antog att de bara fått rättigheterna till föregående tre säsonger, som jag redan sett. Nu måste jag ju se den fjärde med en gång (och försöka glömma vad ni skrev om slutet ;))!
 
Såg klart The Accident/Olyckan igår (Netflix UK/SVT Play). Ganska intressant story och många, hrm, unika karaktärer. Jag blev berörd men kan ändå inte riktigt bestämma mig för om jag tyckte om den. Störde mig väldigt mycket på dialekten :o Men den var välgjord och ganska spännande, så den får 4/5!
 
Jag plöjde igenom hela Godless igår natt. Helt okej överlag, men minuspoäng för att djur och människor dog till höger och vänster och att detta avbildades på ganska groteska vis. Flera våldtäktsscener var det också, korta men onödigt detaljerade. Kändes som att de gick in för att vara maximalt edgy och chocka tittarna, ungefär som att man inte skulle fatta att livet var hårt vid den punkten i världshistorien ändå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp