Vad såg ni senast? Del 3

Tidigare idag släpptes sista avsnittet av Dexter: New Blood på Paramount+. What a fucking ride it's been. Vill inte spoila eftersom det är en nionde säsong som tillkommit nästan 10 år senare för att ge serien en mer värdig avslutning. Känslorna är väldigt blandade. Jag tycker hela grejen hade gynnats av att det sista avsnittet delats upp i åtminstone två separata avsnitt, alternativt ett extra långt avsnitt. En grej som jag så innerligt hoppats skulle hända ända sedan de avslöjade att det skulle komma en ny säsong - och som verkligen såg ut som att den skulle hända - hände inte, och jag förstår inte varför.
Hur som helst. Är slutet bättre än det ursprungliga slutet? Fuck yeah! Rekommenderas varmt till de som sett original-Dexter och vill få lite upprättelse för det usla slutet.
(Och självklart rekommenderar jag att se Dexter om man inte sett den tidigare. Säsong 1-4 är riktigt bra!)

Har sparat de två sista avsnitten och ska se idag. Är sjukt nervös :nailbiting:
Håller även med om att se de tidigare säsongerna! Enligt mig en av de bästa serierna som nånsin gjorts!
 
Tidigare idag släpptes sista avsnittet av Dexter: New Blood på Paramount+. What a fucking ride it's been. Vill inte spoila eftersom det är en nionde säsong som tillkommit nästan 10 år senare för att ge serien en mer värdig avslutning. Känslorna är väldigt blandade. Jag tycker hela grejen hade gynnats av att det sista avsnittet delats upp i åtminstone två separata avsnitt, alternativt ett extra långt avsnitt. En grej som jag så innerligt hoppats skulle hända ända sedan de avslöjade att det skulle komma en ny säsong - och som verkligen såg ut som att den skulle hända - hände inte, och jag förstår inte varför.
Hur som helst. Är slutet bättre än det ursprungliga slutet? Fuck yeah! Rekommenderas varmt till de som sett original-Dexter och vill få lite upprättelse för det usla slutet.
(Och självklart rekommenderar jag att se Dexter om man inte sett den tidigare. Säsong 1-4 är riktigt bra!)

Åhh jag vill ju se!!
 
Vi såg Ron's Gone Wrong ("Ron rör om" heter den tydligen på svenska haha) som finns på Disney + ikväll och alltså det var bland det bästa jag har sett av den sortens filmer! Definitivt i samma liga som Hitta Nemo och Toy Story, kanske till och med bättre! Både sambon och jag skrattade så vi grät flera gånger, och då är framförallt min sambo ganska kräsen när det gäller filmer. Intressant, väldigt "aktuell" story (den spelar mycket på dagens ungdomars besatthet av sociala medier och bekräftelse därigenom) och precis min sorts humor. Tidvis väldigt sorglig, men naturligtvis med ett lyckligt slut. Den rekommenderas varmt!
Tack för tipset! Gillade den😊
 
Arcane (Netflix) - animerad serie baserat på spelet Leauge of Legends. Har ingen aning om vad det spelet handlar om så visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men den var väldigt välgjord, snygg och intressanta karaktärer!
 
Jag såg en notis om "Vägen ut med Lars Lerin" på SVT och tänkte att jag var tvungen att titta. Lars Lerin är en fantastisk konstnär vars utställning i Karlstad jag har haft nöjet att ta del av förra året, men jag visste ingenting om Lars Lerin människan. I sitt eget program tar han med sig en grupp människor som kommit ur missbruk och ger sig ut på en själslig resa i Sverige för att upptäcka konsten, livet och hur det en gång var.
Nu har jag tittat och gråtit floder. Det slår så nära då jag själv kommit ur missbruk och egentligen älskar konst men kämpat med en ny depression senaste året. Skildringen av hopp och misströstan, en viljan att finna lycka och ett bottenlöst mörker, deltagarnas berättelser och känslorna, allt tillsammans är himla fint. Jag tycker det är en fin tanke bakom också, just eftersom missbruk är omöjligt att förhålla sig till, för utomstående, för anhöriga och för missbrukare själva, så kan ett program som detta kanske spegla en annan bit av sanningen än den folk redan känner till med vinboxar, kanyler, pillerkartor och allt vad det är.
Jsg vet inte, men jag tycker det är fint, hoppfullt och starkt.
 
Nu har även jag sett klart Dexter: New blood. Jag gillade faktiskt inte slutet, det är inte dåligt, och ENORMT mycket bättre än originalserien men njae.. Vet inte vad jag hade hoppats på ärligt talat men jag gillade det inte. Men det märks att de verkligen tänkt efter här och se till att göra något som håller klass. Detta är definitivt i klass med de första säsongerna av originalserien.

Jag tror jag faktiskt jag föredragit om de aldrig blandat in Harrison alls och att Dexter bara kunde fått fortsätta sin grej på ett nytt ställe, och inte blivit påkommen och dödad då. Det är ju egentligen "rätt" att han straffas för det han gjort men ja, vore ju inte första gången en bad guy bara skulle få vara protagonist


Tidigare idag släpptes sista avsnittet av Dexter: New Blood på Paramount+. What a fucking ride it's been. Vill inte spoila eftersom det är en nionde säsong som tillkommit nästan 10 år senare för att ge serien en mer värdig avslutning. Känslorna är väldigt blandade. Jag tycker hela grejen hade gynnats av att det sista avsnittet delats upp i åtminstone två separata avsnitt, alternativt ett extra långt avsnitt. En grej som jag så innerligt hoppats skulle hända ända sedan de avslöjade att det skulle komma en ny säsong - och som verkligen såg ut som att den skulle hända - hände inte, och jag förstår inte varför.
Hur som helst. Är slutet bättre än det ursprungliga slutet? Fuck yeah! Rekommenderas varmt till de som sett original-Dexter och vill få lite upprättelse för det usla slutet.
(Och självklart rekommenderar jag att se Dexter om man inte sett den tidigare. Säsong 1-4 är riktigt bra!)
Nyfiken på vad det var du väntade på med det fetstilta? :)
 
Nu har även jag sett klart Dexter: New blood. Jag gillade faktiskt inte slutet, det är inte dåligt, och ENORMT mycket bättre än originalserien men njae.. Vet inte vad jag hade hoppats på ärligt talat men jag gillade det inte. Men det märks att de verkligen tänkt efter här och se till att göra något som håller klass. Detta är definitivt i klass med de första säsongerna av originalserien.

Jag tror jag faktiskt jag föredragit om de aldrig blandat in Harrison alls och att Dexter bara kunde fått fortsätta sin grej på ett nytt ställe, och inte blivit påkommen och dödad då. Det är ju egentligen "rätt" att han straffas för det han gjort men ja, vore ju inte första gången en bad guy bara skulle få vara protagonist



Nyfiken på vad det var du väntade på med det fetstilta? :)
Jag hade verkligen hoppats på en konfrontation mellan Dexter och Batista! Min förhoppning med när nya säsongen kom var ändå att Dexter skulle ställas till svars för sina handlingar.
 
Har kollat på "Naked Attraction" på Discovery+ och jag SKÄMS ögonen ur mig av att skriva detta. :laugh:

Brittisk reality där en person ska välja en annan person att dejta bara genom att se dess kropp typ.
 
Nu har även jag sett klart Dexter: New blood. Jag gillade faktiskt inte slutet, det är inte dåligt, och ENORMT mycket bättre än originalserien men njae.. Vet inte vad jag hade hoppats på ärligt talat men jag gillade det inte. Men det märks att de verkligen tänkt efter här och se till att göra något som håller klass. Detta är definitivt i klass med de första säsongerna av originalserien.

Jag tror jag faktiskt jag föredragit om de aldrig blandat in Harrison alls och att Dexter bara kunde fått fortsätta sin grej på ett nytt ställe, och inte blivit påkommen och dödad då. Det är ju egentligen "rätt" att han straffas för det han gjort men ja, vore ju inte första gången en bad guy bara skulle få vara protagonist



Nyfiken på vad det var du väntade på med det fetstilta? :)

Jag hade verkligen hoppats på en konfrontation mellan Dexter och Batista! Min förhoppning med när nya säsongen kom var ändå att Dexter skulle ställas till svars för sina handlingar.

Nu har jag sett hela Dexter - New Blood

Jag tycker den var bra, men..


Jag tycker inte om slutet. Jag hade hellre sett att han åkt i fängelse och på nåt sätt kunnat hjälpa polisen lösa andra fall. Eller ännu hellre faktiskt klarat sig och att det kunnat bli en till säsong. Jag fick lite känslan "sy ihop sängen fort som fan" och jag tycker slutet var väldigt slarvigt. Charmen med Dexter är att man utmanas lite i tanken vem som är hjälten. Jag kommer nog inte kolla om dom kör vidare med Harrison, mycket för att jag inte riktigt tycker skådespelaren var rätt för rollen riktigt. Men vi får se.
 
Har sett Downton Abbey igen. Ville se om den för att minnas lite inför den nya filmen som kommer i vår. Tycker downton är välgjord och följer flera olika karaktärers historier. Sen är det otroligt vackra kläder med som de har upstairs. Tjänarna i serien det nog ganska mycket bättre än hur det egentligen var men vem hade stått ut med en hel serie där familjen inte ens brytt sig alls, varit elaka eller liknande. ska ju bli bra tv med.
 
Är det någon som vet var en kan titta på Broad City? Så sugen på att se om hela serien (bästa 😍) men vet inte var den kan ses, lagligt.
 
Sista avsnittet av The Expanse. Riktigt bra slut tycker jag. Lite mesigt kanske enligt vissa men jag gillar att det inte blev för extremt åt något håll.

Men usch vad trist det är att det inte blir något mer, det finns ju så mycket mer man vill se! Kommer verkligen sakna den här serien och de här karaktärerna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp