Vad såg ni senast? Del 3

Diary of a future president, Disney+

Bara kollat några avsnitt än, men känns som en ungdomsserie. Om USAs första kvinnliga president som minns sin uppväxt och skoltid med vänner, fiender, mammans nya kärlek osv genom sina dagböcker (hittills har det sen första avsnittet utspelat sig i dåtiden bara).
Helt ok att slötitta på.
 
Euphoria
Jag har inte kollat på den innan för att jag fått för mig att den skulle vara lite *hokus pokus* och overklig (typ som Riverdale spårat ut och blivit). Men det visade sig vara en väldigt mörk high school serie. Det är sex, droger och mycket komplicerade familjebakgrunder blandat med lite mer "vanligt" high school serie innehåll. Det är dock mer eller mindre misär genom alla avsnitt. Men snygg misär, det märks att det är mycket pengar och HBO som ligger bakom. Jag är nu fem avsnitt in och jag tycker den är bra! Och nu börjar säsong 2 komma ut så det passade himla bra att börja kolla nu. Det är en serie om ungdomar, men jag vet inte om jag skulle rekommendera den till en ungdom... och det är en ordentlig varningstext innan avsnitten börjar också som tar upp att innehållet är som det är (droger/naket/våldsamt). Har läst att den jämförts lite med den brittiska serien Skins, och visst det finns likheter men jag skulle inte påstå att de är allt för lika.

Vilken bra beskrivning! Jag älskar den, speciellt specialavsnitten ❤
 
Jag satt precis och tittade på Ant-Man and the Wasp och tänkte för mig själv att det var väl att ta i att Samuel L. Jackson ska spela både Nick Fury och göra cameo som professor i den här filmen.............................................................................................................................................................................................................................................................Och nu känner jag mig som en stor idiot. I. Alla. År. Har. Jag. Trott. Att. Samuel Jackson. Och. Laurence Fishburn. Är. Samma. Man. :bag::bag::bag:

1643377456466.jpeg
 
Dirk Gently, serie på Netflix

Precis genomlidit mig första avsnittet, eller håller fortfarande på då sambon vill kolla åtminstone första.
Splatter och överdriven. Inte min stil.

Om en man som råkar ut för konstiga saker och sen träffar på en man, Dirk, som påstår sig vara detektiv.
 
Vi har börjat titta på The Book of Boba Fett och är nöjda so far (vi tittar bara när vi är på samma ställe så vi har inte sett alla tillgängliga avsnitt). Vi var helsålda på The Mandalorian också.
 
Precis kollat The rescue på Disney+. Om räddningen av de unga killarna och deras tränare som fastnade i en grotta i Thailand.

Rörande och klart sevärd.
 
Hittade de tre första säsongerna av Broad City gratis på viafree. Men nu måste jag hitta de sista säsongerna också, då jag snart kollat klart på säsong tre.
Serien är så fruktansvärt rolig och feministisk. Karaktärerna är spot-on. Lika kul och bra nu som när den sändes för några år sedan.
Handlar alltså om två bästa kompisar, Ilana och Abbi, och deras liv/upptåg i NYC. Avsnitten är korta, kanske 20-30 minuter och lättittade.
 
Vi ser pinsamt mkt på serier 🙈 nu senast nya episoder av Rookie, Walker och en norsk serie Tid for hjem. Alla serier är bra men tycker Rookie går lite i cirklar nu, hoppas det kommer nån plot att följa snart, saknar nått spännande att följa från episod till episod.

Vi satt som klistrade till Hawk eye, som vi såg färdigt på nolltid 😅 blev nästan lite ledsen när vi såg färdigt sista avsnittet, hoppas det kommer mer snart 🤞😍 tyckte den hade allt, humor, action, allvar, väldigt sevärd.
 
Jag har börjat kolla på DC Peacemaker på HBO. Och jag tycker den är så jäkla bra! :love: Så himla rolig och dessutom överlag väldigt bra musik.
 
Är just nu djupt inne i senaste säsongen av Ozark, som släpps på Netflix i två delar (season 4 pt 1 är ute nu och pt 2 med ytterligare sju avsnitt kommer senare i år, förhoppningsvis snart). Jag hade glömt hur "mörk" den är, de går verkligen från ett elände till ett annat, men väldigt välgjord och med många spännande twister. Jag tycker också väldigt mycket om miljön den spelas in i! Säsong 4 är tydligen den sista säsongen vilket jag tycker är bra, hade de fortsatt att mjölka samma story längre än så hade det bara förstört alltihop tror jag.

Samtidigt väntar jag och sambon ivrigt på The Marvellous Mrs Maisel som kommer tillbaka den 18 februari! :love:
 
Jag har börjat titta på "The gilded age"på HBO. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker efter två avsnitt men det är en intressant maktkamp mellan personer som ärvt sina pengar och har gamla pengar och de som kommer in med nya pengar som det kallas. Tycker dock att många saker blir lite för likt Downton Abbey för att det ska vara riktigt intressant, känns som Julian Fellowes har gjort om Downton i en annan miljö liksom. Därav min tveksamhet till serien. Älskade visserligen allt med Downton men lite nya grepp i denna hade inte gjort något. Men är iallafall snyggt kostymdrama.
 
Är just nu djupt inne i senaste säsongen av Ozark, som släpps på Netflix i två delar (season 4 pt 1 är ute nu och pt 2 med ytterligare sju avsnitt kommer senare i år, förhoppningsvis snart). Jag hade glömt hur "mörk" den är, de går verkligen från ett elände till ett annat, men väldigt välgjord och med många spännande twister. Jag tycker också väldigt mycket om miljön den spelas in i! Säsong 4 är tydligen den sista säsongen vilket jag tycker är bra, hade de fortsatt att mjölka samma story längre än så hade det bara förstört alltihop tror jag.

Samtidigt väntar jag och sambon ivrigt på The Marvellous Mrs Maisel som kommer tillbaka den 18 februari! :love:
Jaaa Mrs Maisel väntar vi också på 😍😍😍
 
Den andra systern Boleyn (minns inte var den låg) - välgjord men bedrövlig historia om Anne (Natalie Portman) och Mary (Scarlett Johansson) Boleyn, och deras relation till kung Henry VIII i 1500-talets England.
Ice Age 3 (Disney+) Litet roligare än 4:an tack vare dinosaurier 😅
Ice Age 4 (Disney+)
Pelle Kanin 2 (Bio Capitol) Gulligt och faktiskt litet vuxenroligt äventyr med Beatrix Potter-inspirerade kaniner i Gloucester.
 
Har just sett klart första säsongen av The Split (BBC). Ganska deppig (särskilt för en som ska gifta sig snart :D) men välgjord och spännande så jag ser fram emot resterande två säsonger.

Nu ska vi snart dra igång The Tinder Swindler här hemma, den ska bli spännande att se!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp