Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

kl

The grand Budapest Hotel Bra! Men jag blev lite förvånad av hur grov den är för att vara en Wes Anderson film :o Men absolut en av hans bästa.

Pacific Rim - Skådespelarinsatsen är under all kritik men stora monster och stora robotar kan inte gå fel. 2/5 eller 4/5. Sååå, eh, skitfilm som jag verkligen gillar. :)

Låter alldeles utmärkt!

Hedinn: Kul att du gillade Tropa de Elite, det är min absoluta favorit :love:

KL

Såg uppföljaren till 300. Satans jävla skräp. Får minus 12 eller nåt av mig.

Ah Tropa de Elite! Den är verkligen bra. Påminner mig om att jag inte har sett tvåan, men uppföljare till riktigt bra filmer når rätt sällan upp till samma standard så mina förväntningar på den är inte så höga faktiskt.

kl

Såg Catching Fire nyss, gillade den mer än första filmen tror jag. Och det är dags att läsa böckerna, jag är väl den enda som inte gjort det vid det här laget.

kl

The vow (älska mig igen på svenska) - Så himla fin och romantisk, blev typ kär i Channing Tatum:p:love: 4/5

Dallas Buyers Club - intressant story, riktigt bra skådespeleri men lite seg… 3/5

KL

Såg About Last Night i fredags, det var en ganska klassisk romantisk komedi sådär. En hel del roliga repliker och förhållandevis intressant storyline, så den får 3/5 av mig :)

KL

Såg uppföljaren till 300. Satans jävla skräp. Får minus 12 eller nåt av mig.

Haha såg den också häromdagen på bio, kändes som att det inte fanns någon story direkt så om man jämför med Gladiator så var det en riktigt urusel film. Men jag antar att de ville skynda på med stridsscenerna, att det var där allt fokus låg.

Såg du i 3D? Kändes som att dem arbetat mycket med blodet så det skulle se snyggt ut i 3D.

KL
Senaste filmen jag såg var Frozen.
Riktigt bra tyckte jag, en intressant story, bra musik och snyggt gjord film öhvt. Olaf är ju klockren :D

KL

Frozen - Jättemysig och riktigt rolig 4 av 5

Hobbit 2 (Äntligen har jag fått se den) 5 av 5 förstås!

KL
Senaste filmen jag såg var Frozen.
Riktigt bra tyckte jag, en intressant story, bra musik och snyggt gjord film öhvt. Olaf är ju klockren :D

Älskade att man inte kunde lista ut vad som skulle hända, allt var så bra! :love:

Disconnect - riktigt bra film som handlar om hur internet kan påverka olika människors liv. Bra skådespelarinsatser! 4/5

Kl

The East - helt okej som handlar om en tjej som ska infiltrera en grupp med ekoterrorister. Stundtals väldigt smart. 3/5

The Grand Budapest Hotel. Helt klart ett måste om man gillade Moonrise Kingdom! Jag kände inte till regissören men det slog mig mycket snabbt att dessa två måste vara regisserade av samma person... Och så var det ju! Underbar film! 4/5, skulle jag vilja påstå.

Frost har jag också sett för ett tag sen, mysfilm!

Anonymous är också bra, handlar om ett alternativ till historien bakom Shakespeare.

Lincoln gillade jag, handlar helt enkelt om Abraham Lincoln när han blir omvald som president och slåss för att få igenom tillägget som förbjuder slaveri.

Har senaste tiden även sett dokumentärerna The Cove, Blackfish och The last call of the oasis. De två första är obeskrivligt sorgliga. Den sista handlar om ett väldigt stort miljöhot inför framtiden - tillgången till rent vatten. Alla tre är mycket sevärda.

KL

The secret life of Walter Mitty, tyckte den var jättebra med väldigt fina natur/miljöbilder :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka