Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Gone baby gone

Gillade filmen. Den är välgjord och man får sig en riktigt tankeställare, att allt inte alltid är så svart eller vitt. 3,5/5

kl

Såg Beautiful Creatures på jobbet i veckan. Hade rätt höga förväntningar, jag är töntigt svag för övernaturliga grejer :D Tyvärr var den inte alls så bra, det märktes väldigt tydligt att den baserades på en bok då det var väldigt hoppigt emellanåt, som att de försökte klämma in det som var viktigt men inte riktigt hade tid att utveckla det. Att huvudpersonerna förklarar sin ändlösa kärlek till varandra efter typ 3 dagars dejtande känns bara så jäkla töntigt :yuck: Gillade inte alls han som spelade den manliga huvudrollen heller. 1,5/5.

För några dagar sedan såg jag filmen The beach med b.la Leonardo Dicaprio och Tilda Swinton. Jag tycker den var underhållande och cred till att de faktiskt har svenskar till att prata svenska och ingen ryss så som det brukar vara. Trots att Leo är förbannat störande då och då så kan jag låta bli att störa mig allt för mycket på det. Scenen då han springer runt ensam i skogen som att han är med i ett spel kan jag inte låta bli att skratta åt, tycker det är så kul. :D den får 4/5.

kl

Jag såg LOL häromdagen. Den var söt, lättsam och lätt att hänga med i. Visst, väldigt förutsägbar och nästan på nivån skämskudde ibland, men jag gillade den ändå. 4/5.

KL

Jag såg klart Star Wars - Attack of The Clones nu i helgen (det tog bara två veckor). Baah. Huuuur kan de här filmerna vara så populära? :wtf: Jag fattar inte! Snälla säg att jag kommer göra det åtminstone när jag kommer till de äldre filmerna, för jag måste ta mig igenom allihop.

De nya Star Wars-filmerna är sjukt dåliga. De gamla Star Wars-filmerna är fantastiska rymdsagor som helst ska ses en regnig eftermiddag; matiné när det är som bäst!

*kl*

Såg nya Star Trek-filmen idag. När det gäller Star Trek är rollerna de omvända; de nya Star Trek-filmerna är så jävla bra! 4/5, helt klart. Spock får 5/5.

kl

Jag såg Midnight in Paris, den har jag sett hur många gånger som helst och inget jag kommer ledsna på i första taget. En lite annorlunda Woody Allen film som man blir riktigt riktigt glad av. Det är svårt att beskriva handlingen och samtidigt göra den rättvis så det tänker jag ine försöka med, jag kan bara säga: se den! :)
Det lutar mellan en riktigt stark fyra och en femma, hm... 4/5 får det bli.

kl

Jag o pv såg Flickan på tv häromdagen. Rätt så konstig film, tyckte vi. Men rätt bra ändå. Den får en svag 3a i betyg.

En svensk film om en 10-årig tjej vars familj åker till Afrika och "räddar världen" och hon får va hemma hos sin faster, som sen också åker bort och lämnar henne ensam...

----------

Igår såg vi Painkiller eller vad den hette, som vi lånat på biblioteket. Den var också konstig, men lite bra också, funkade att se på. Handlar om ett litet samhälle där alla har drogproblem och en kille begår självmord. Den får också en svag trea i betyg.

----------

Häromdagen såg vi också The Island, som handlar om ett par, som åker på semester till en typ öde ö. Han är helt störd och hon blir gravid och allt är psycho. Haha, varför råkar vi på alla konstiga filmer? Inte så underhållande, men tja, lite tänkvärd ändå. Den får 2,5 poäng.

//r

Senast ändrad:

Gone baby gone

Gillade filmen. Den är välgjord och man får sig en riktigt tankeställare, att allt inte alltid är så svart eller vitt. 3,5/5

Den boken har jag läst, den var bra:) Har sett filmen också (för visst är det med han Casey Affleck?), men har för mig jag tyckte boken var bättre.

//r

kl

Laxfiske i Jemen Den var bra. Jag gillar Ewan McGregor. Filmen är rolig utan att de försöker för hårt :) 3,5/5

De nya Star Wars-filmerna är sjukt dåliga. De gamla Star Wars-filmerna är fantastiska rymdsagor som helst ska ses en regnig eftermiddag; matiné när det är som bäst!

Det låter ju väldigt lovande i alla fall! Bara lite drygt två timmars lidande kvar då ... :p

Sen ska jag också ge mig i kast med Star Trek!

Star Trek: Into Darkness 3D
Förutsägbar, action, moralfrågor, känslor. 3+ av 5.

kl

Såg just Hachi: A Dog's Tale.
Jag har inget betyg men tycker att den här filmen och dess regissör kan dra åt helvete.

/ Stormkast som nu ska lägga ispåsar på ögonen och kinderna och hoppas att de inte svullnat imorgon.

kl

Vi har sett ovanligt mycket på film på sistone jag o pv:

What to expect Handlar om fem par som ska få barn. En bra film, tycker jag. Ingen höjdare, tycker pv. Den får 3 poäng av 5.

Kärlek i Detroit Med Malin Åkerman, henne gillar vi både jag o pv. Handlar om två systrar, varav det inte går så bra för den ena i livet, först. En bra film. 3 poäng.

Dear John En av de bästa filmer jag sett, säger pv. Jag tycker också den var bra! Handlar om en kille som är inkallad och så skiljs han och flickvännen åt och måste leva åtskilda länge, brevväxlar o så. 3,5 poäng.

//r

kl

Mama Efter en olycka växer två barn upp "ensamma" i ett hus i skogen, så småningom hittas dem och flyttar till sin farbror och dennes tjej. Filmen började bra men sen gick det bara utför. 1/5.
The perfect host Udda film om en udda kille som har en...udda middagsbjudning. Men jag gillade den! 3.5/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 349
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 364
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31