Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Garden state Tyckte den var en riktigt usel kärlekshistoria. Allt visdomar i filmen har nog de flesta redan kommit fram till och dessutom porträtteras tjejen i filmen som en sexig galning... Fuuuu 1/5

Pineapple express Handlar mestadels om cannabis!!! Den var riktigt dum-rolig faktiskt, och james franco kan man ju hugga av en och annan tå för :D. 4/5

The Hangover Part III - Helt okej för att vara nummer tre, inte lika rolig som föregående men som sagt, en helt ok uppföljare 3/5

The League - Helt okej, men det kändes som att det saknades något för att det skulle bli en intressant story. 3/5

The Hobbit-den var bra och fick lite ahaupplevelser om varför vissa saker händer i sagan om ringen. Även fast jag läst böckerna förut :p

kl

Wreck it Ralph - söt film, lagom rolig och lagom med moralkakor :angel: 3/5 med tanke på genren!

KL

Såg The Place Beyond the Pines för en vecka sedan. Gillade den, lite annorlunda men väldigt bra. 3,5/5

Igår såg vi I give it a year. Den får en 2a. OK, men inte mycket mer än så

Leatherface: The Texas Chainsaw Massacre III - ett ord: löjlig. Lätt en av de sämsta filmerna jag någonsin sett i hela mitt liv. Förstod inte riktigt vad Viggo Mortensen tänkte när han tackade ja till att medverka i filmen.
Betyg: 1/5.

kl

Mama - helt okej. Hoppade dock inte till en enda gång, trots att mitt sällskap försökte skrämma mig så fort det skulle hända nåt i filmen, så.. nja. Däremot ok skådespel och någorlunda intressant film, 3/5.

The Hangover Part III - har inte sett de tidigare filmerna så jag hängde väl inte med riktigt från början. Sådär lagom låg humor. Fick några skratt åtminstone :p 2,5/5.

Fast & Furious 6 - Vin Diesel. Bilar. Action. Och så en del humor. Helt okej! 3,5/5.

Mammas Pojkar - Inte bra, men lite kul ändå, när man är övertrött och sådär lagom engagerad efter att ha festat några dygn. 2/5.

Ego Skådespeleriet och historien var väl väldigt haltande men fan vad jag älskar smöööööör......... Och det äldre gardet med Kyle i spetsen gör faktiskt trevliga insatser! 3/5

"The Amazing Spider-Man". Mycket bättre än förväntat, bitvis väldigt underhållande och jag tyckte nog bättre om den här Spindelmannen än den som spelades av Tobey Maguire. Precis som de nya Batman-filmerna verkar tanken med de nya Spiderman-filmerna vara att dyka ner i Peter Parkers förflutna. Perfekt kvällsunderhållning, 3,5 av 5.

kl

Prometheus.

1. Jaaa, vad jättesupersmart att hitta ett alienhuvud och bara "vi försöker väcka det till liv!!" utan att ha en jävla aning om någonting och utan att ta prover först. Jätteintelligent.

2. När jag hittar en gigantisk kobraliknande alien på en främmande planet ska jag också bli som en 10-årig Justin Bieber-flicka och säga att den är söt och försöka klappa på den. Det kan bara sluta väl.

3. Varför var det så jävla bråttom tillbaka till skeppet när den där stormen kom? Justin Bieber-flickorna lyckades ju uppenbarligen överleva (...stormen) alldeles galant trots att de var kvar i grottan.

4. Ja, chansen är nog stor att en främmande, väldigt intellektuellt utvecklad alien är rena rama Moder Teresa, så låt oss väcka och prata med honom! Han kommer säkert ta hänsyn till att ni kommer i fred.

5. Varför flyttar de inte skeppfanskapet närmare grottan?

6.
i-LZg3Rz5-950x10000.jpg

7. Och jag skulle kunna fortsätta ett tag här.

Men jag är snäll och ger den 1/5 för att 1) jag skrattade i fem minuter åt Idris Elbas replik som var identisk med hans karaktärs replik i MW3 och uttalades med exakt samma tonläge, och 2) killen som spelade David var helt fantastisk snygg och jag satt och föreställde mig honom i en militär WW2-uniform hela filmen igenom.

Edit: Efter att ha googlat konstaterar jag att killen som spelade David inte är helt fantastisk snygg utanför rollen/filmen. Men.

Senast ändrad:

Man of steel, totalt värdelös! Sov t.o.m. bort en halvtimme på bion och ägnade resten av tiden till att längta till den var slut. 1/5

kl

The Dark Knight Rises. Fattade i princip ingenting av bakgrunden till den (jag gissar att jag borde ha sett ettan och tvåan först, men LITE förklaringar till bakgrundsstoryn kunde de väl ha kostat på sig?), förutsägbar (fast det är väl förvisso kanske alla superhjältefilmer) och jag tyckte att den var lite för lång. Men å andra sidan vägdes det väl upp av de grymt välcastade skådespelarna och att filmen i sig var hemskt snygg.
3/5.

(Och ja, jag ser bara "gamla" filmer som alla normala säkert såg redan när de släpptes, haha.)

De litar på att deras fanbase redan har sett de tidigare filmerna (vilket de har...) och så skulle den bara bli längre:p

Charlize Theron är ju annars grymt snygg:d
(med i prometheus, men älskar hennes "karaktär" i yt-videon)

Senast ändrad:

Jag tänkte väl närmast att det hade räckt med några kortare replikutbyten, som till exempel runt orsaken till varför Christian Bales karaktär när han inte var Batman var skadad/sjuk. Det hade inte behövt vara några flashbacks eller längre utläggningar, bara så man varit med lite i gamet. Men jaja, nördarna prioriteras väl först.
wink.gif

Och ja, Charlize är verkligen vacker! Hade jag kunnat se ut som någon annan hade hon stått högt upp på listan. (Och jag hade inte tackat nej till hennes ex/Stuart Townsend heller, höhö)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 351
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 365
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka