Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Jack Reacher 3/5 - Förväntade mig skjutscener i 2h och 0 story men blev positivt överraskad. Sevärd en slö fredagskväll.

Fast and Furious 6
4/5 - Samma här som föregående, låga förväntningar som motbevisades. Sen måste jag ju erkänna att Paul Walker ger filmen lite extra cred :angel:

I give it a year
1/5 - ÅHH, så tråkig. Hade sina bitar ibland då den var rolig, men då mest så pinsam att man bara ville gömma sig. Tråkiga skådespelare i huvudrollerna som hade noll kemi (fast det var väl iofs lite meningen).

Safe Haven 3/5 - Märktes mycket väl att det var Lasse Hallström och Nicolas Sparks som stod för den här filmen... :cry: Typisk lättsmält och sorglig chick-flick, men med en liten tvist. Grinade ju ihjäl mig kan jag ju bara säga... ;)

Pitch Perfekt
4/5 - Som min syster har tjatat på mig att se den här, jag som normalt spyr på musikaler. Dock inte så mycket musikal över det hela som jag förväntade mig efter att ha sett trailern, så den var inte så dålig faktiskt. Lättsam humor, rolig, Fat Amy och SKYLER ASTIN gör den helt klart sevärd :)

Anna Karenina
4/5 - Mycket vacker film (man förstår att de vann Oscar för kostym) men kanske inte för alla. Har faktiskt sett den två gånger, för första gången hängde jag inte riktigt med i hur den var uppbyggd haha :)

Är ledig, ensam hemma, alla vänner jobbar/bortresta därför tar jag tillfället i akt och plöjer igenom en massa filmer ;) Närmast ligger The Host, Beautiful Creatures, Silver linings playbook, The breakfast club, The imposter (har sett en kvart och är sjukt besviken såhär långt så vi får se om jag tar upp tittandet eller inte), Standup Guys och Here comes the boom. :)

kl.

Jag såg Magic Mike häromdagen, och jag känner bara..nej. Den är väl sevärd, många skådespelare man känner till sen tidigare och så, men jag tyckte inte riktigt det kändes som att filmen hade någon riktning över huvud taget, den bara var. 3/5

kl.

Jag såg Magic Mike häromdagen, och jag känner bara..nej. Den är väl sevärd, många skådespelare man känner till sen tidigare och så, men jag tyckte inte riktigt det kändes som att filmen hade någon riktning över huvud taget, den bara var. 3/5

Behövs det handling med så fina pojkar?! ;) :d

KL

Såg World War Z igår, och den fick nog en 4/5 kanske något sval 4a :p
intressant handling, om än lite för snabba scener, spec i 3D, ögonen hann inte riktigt med haha. Sevärd, och def en film som gör sej bäst på bio :)

kl

Såg Warm bodies igår. Underbar film, hur härlig som helst :love: Till och med så bra att den får 5/5!

Sen såg vi Fast and furious 6. Helt okej, ungefär som jag väntade mig efter att ha sett de andra 5 filmerna :p Men de måste ha världens längsta landings-/startbana i Spanien... ;) Min största behållning av filmen var Dwayne Johnson, han är bara så jäkla cool :D Den får nog ändå inte mer än 2/5, mest pga alla klyshiga repliker!

Känn ingen sorg- Gick på den med min håkan hatande kompis, som älskade den. Ett måste se om man tycker om svenska filmer, lite pinsamma situationer bara men sjukt bra. 5/5

Ett rätt så rättvist betyg ändå, det är ju en bra film! :D

Såg Warm bodies igår. Underbar film, hur härlig som helst :love: Till och med så bra att den får 5/5!

Har fortfarande inte sett denna, går den forfarande på bio eller blir det hyrfilm som gäller?

KL

Jag såg som sagt Känn ingen sorg i fredags och jag KAN inte alls bestämma mig för vad jag tycker. Den ena halvan av mig vill ge den en klar femma, medan den andra halvan inte alls tycker att den är värd fullt så mycket. Bah, jag kanske får se den en gång till helt enkelt. Klart sevärd film hur som helst!

*kl

The awakening 5/5 faktiskt, riktigt bra!
Lite läskig, bra historia, snyggt filmat och fina miljöer.

Julie & Julia - Helt ok, mysig film men det kändes som att en del trådar bara tappades och inte var helt genomtänkta. 3/5, mest för mysfaktorn.

The Heat - Hade låga förväntningar, så kanske det ihop med ett glas cava innan påverkade mitt betyg. Men den var så jäkla rolig, ibland helt hysterisk! En stark 4/5.

kl

Såg The Notebook eftersom alla överallt någonsin tjatat så förbenat om den. Och jag hade tråkigt.

Jag tyckte att den var

smr_124422494.jpg

Således: 1/5.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 356
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 277
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka