Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har säkert sett Frozen 10 gånger nu, hade en period då jag lyssnade på soundtracket dygnet runt och jag kan definitivt alla låtar utantill (och mina grannar också efter att jag sjungit dem lite för högt...) Jag ÄLSKAR sångerna i disneyfilmer, de är ju det bästa:love:

Jag tycker att det är en härlig girlpower-film som sänder ut ett bra budskap till unga människor (och äldre...). Tjejerna är rufsiga i håret, klarar sig bra utan killar, är tuffa och självständiga och uppmanas till att vara sig själva och inte skämmas över sig själva. I LOVE.

Såg btw precis "Hundraåringen..." och den var... mjääää. Ok, men inget jag kommer se igen. Hade höga förhoppningar på den men jag tycker den föll lite pladask.

Jag tycker att det är en härlig girlpower-film som sänder ut ett bra budskap till unga människor (och äldre...). Tjejerna är rufsiga i håret, klarar sig bra utan killar, är tuffa och självständiga och uppmanas till att vara sig själva och inte skämmas över sig själva. I LOVE.
Just därför ville jag se den! Bara tanken på en vettig Disneyfilm gjorde mig lycklig. Tyvärr stod jag inte ut efter den 1678e sången på åtta minuter.

Så:
Idén med Frozen: :up:
Girlpowern i Frozen: :up: :up:
Sången: :eek: :eek: :down:

Min lilla recension.

Såg btw precis "Hundraåringen..." och den var... mjääää. Ok, men inget jag kommer se igen. Hade höga förhoppningar på den men jag tycker den föll lite pladask.
Fun fact 1: mina föräldrar tog med morfar (snart 97) på bio för första gången i hans liv och såg den.
Fun fact 2: killarna från lokalradion har jag druckit öl med i Stockholm :) (pappa kände igen dem)

Senaste filmen jag såg: the day after tomorrow, även om jag sett den tusen gånger innan så fortsätter den vara en av mina absoluta favoriter (tillsammans med Amelie från Montmartre och the Thomas Crown affair).

Såg Noah på bio för någon vecka sedan och har bara kunnat konstatera att det var några timmar av mitt liv som jag inte får tillbaka... Hade höga förväntningar med tanke på skådespelarna, men tyvärr var det en ruggigt dålig film i mitt tycke! :down: 1 av 5 får den

Jag är väll sist i världshistorien men igår såg jag "Marvel's The Avengers" på Netflix, mest för att det känns som en film man borde ha sett. Är verkligen inget stort fan av "action"-filmer och det kändes som att den var lite "tom" på handling eller hur man nu ska säga. Ska kanske tilläggas att jag inte sett en enda Hulk-film, IronMan-film etc så det kan ju ha med det att göra. Däremot gillade jag verkligen scenografin (heter det så?) och alla specialeffekter samt de små inslagen av komedi. Filmen får 3 av 5 av mig för det är verkligen ingen dålig film så att säga, den passade bara inte mig.

Såg "Divergent" igår. Helt okej underhållning, bra kemi mellan huvudrollerna, starka kvinnor och ett slut som lägger upp spelplanen inför uppföljaren. 3,5 av 5 får den!

The Spectacular now

Seg film utan någon egentlig handling, vilket gjorde att man rätt snabbt tappade intresset. Lite småsöt kärlekshistoria på sina ställen... men nej den här får inget bra betyg 2/5

Jeepers Creepers 2

Räknas tydligen som skräckfilm, men om man inte blir lätt skrämd är det inte ens i närheten av skräck. Den första filmen bjöd helt klart på mer obehagskänslor än denna, den var inte helt kass dock, underhållsvärdet finns där, och med Ray Wise (han kommer dock alltid att vara Leland Palmer, Lauras pappa, i Twin Peaks för mig) i en av huvudrollerna så sjunker den definitivt inte till botten.

mitt betyg:3/5
Betyg på IMDb: 5,5/10

Jag såg The Grand Budapest Hotel tidigare idag. Alltså det är ju en typisk Wes Anderson film och den är inte dålig. Men den är definitivt inte det bästa han gjort så jag är ändå lite besviken tror jag. Antagligen för att jag älskade trailern och nog hade hoppats på lite mer. Trots det är det ju en rätt charmig och underhållande film :)

Senaste filmen var 100-åringen, tyckte den var lite kul. Ser verkligen aldrig svensk film, men det är så många som hyllat boken så varför inte.

Karaktärerna är ju helt hopplösa och så svenska att man vill dö lite av genans. Vi är inget häftigt folk, vi behöver fler invandrare!

Skrattar fortfarande åt "Ring eller dö" smset.

Den kan väl få 3,5/5 bättre än jag hade förväntat mig, men jag lär inte se den igen.

Nu har jag ÄNTLIGEN sett Bron till Terbitia. Det är en sån film jag velat se jättelänge men det har aldrig varit rätt läge (pga sambo som inte gillar barnfilmer :D) och den var nästan så bra som jag trodde. Den var inte alls lika självklar och förutsägbar som många andra barnfilmer, samtidigt som karaktärerna faktiskt inte bara onda eller goda utan de flesta är rätt mänskliga. Så stort plus för det och för att det, trots sorgligheter, var en väldigt mysig film :love:

*kl*

Godzilla: 2/5. Underhållande men inte så mycket mer.

The Secret Life Of Walter Mitty: 4,5/5. Bra och mysig! Blev positivt överraskad. Rekommenderas.

Lone Survivor: 3,5/5. Spännande, medryckande och stundvis gripande.

Godzilla

Riktigt bra!, otroligt snygga effekter! Välgjord film, som ska ses på bio för att få den "häftiga" känslan.

4/5

Jag såg The Grand Budapest Hotel tidigare idag. Alltså det är ju en typisk Wes Anderson film och den är inte dålig. Men den är definitivt inte det bästa han gjort så jag är ändå lite besviken tror jag. Antagligen för att jag älskade trailern och nog hade hoppats på lite mer. Trots det är det ju en rätt charmig och underhållande film :)
Åh jag gillade den jättemycket verkligen.

Inte än men har blivit rekommenderad att se en som heter nåt med Darjeeling. Har du sett den? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka