Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Harry Potter och Fenixorden: Stör mig järnet samt gråter, som vanligt. Tittar på spanska så lite av känslan försvinner ju såklart.

Igår såg jag de första två filmerna av Crocodile Dundee. Helt min typ av filmer. En komedi som innehöll de allra bästa: Romantik, äventyr och full fart :D

4/5

Förutom att jag såg Crocodile Dundee 2 häromkvällen (där jag håller med ovanstående om betyget) så såg jag Dagboken - jag sökte dig och fann mitt hjärta (tror den hette The notebook på original). Romantisk och vacker film, 4/5.

Häromdagen såg jag Livet är underbart (La vita è bella) för tusende gången. Buuuuuhhuu så jävla mycket lip :arghh: Klarar inte av den alltså, förstår inte hur jag kan utsätta mig för det där fler gånger än en.

Har även börjat kolla på Broadchurch en brittisk kriminalserie som är så sjukt spännande! Misstänker verkligen alla i hela byn. Älskar när det inte är förutsägbart! Också med min älskade David Tennant i huvudrollen. Som pratar skotska. Och har skägg :love:

Såg Carrie igår och det skulle varit en skräckis men den var inte läskig alls. Rätt så seg i början men ge inte upp om ni ser filmen, klart sevärd! 3,5/5.

Såg även I am number four igår för andra gången, lite barnslighets-känsla men den är bra endå! 3/5.

Jag såg "A million ways to die in the west" för ett par veckor sedan. Blev lite besviken, trodde att den skulle vara roligare eftersom jag gillar Family Guy. Det var inte att den var tråkig, men inte så tokrolig som jag tänkte. En del grejer skrattade jag åt men sen var det lite mycket kuk- och bajshumor också. Men typ 2,5 av 5 kanske?

Just tittat på I taket lyser stjärnorna, den var helt ok tycker jag.
Lite småseg emellanåt bara. 4 av 5

Senaste jag sett är:

Divergent; Den har faktiskt växt på mig. Tyckte den var rätt cheesy i vissa scener, men grundstoryn är bra! Kemin mellan huvudrollerna hade de verkligen lyckats med! 4/5 (har dessutom beställt böckerna och ser fram mot att läsa dom!)

Jack Reacher Alltså jag har läst alla böckerna och jag älskar detta riktiga manssnusket med överdrivet vål, vapen och übermannen Jack Reacher. Det ör ett helt sjukt antiklimax att dvärgen Tompa Cruise ska personifiera 2 meter långa och 130 kg tunga Reacher. Men tar man sig bara över det är filmen faktiskt riktigt bra! 3,5/5

The wolf of wall street: Tycker den skildrade väl hur man i en grupp kan avhumanisera andra individer, kvinnor i det här fallet, samt hur sjukt jävla amazing det faktiskt är att vinna och att leva endast för det. Vettefan om jag skulle säga att den är sevärd dock, grisar på vita duken känns ju tämligen utforskade även innan den här filmen liksom

Kick ass: söt och rivig!!!! helt ok!!

Tittade på två biografier idag.
3096 dagar Den var riktigt bra, handlar om Natascha Kampusch som kidnappades 1998 och satt fången i åtta år innan hon lyckades fly. Ruskigt att allt som händer i filmen är sant. Hon levde i ett litet trångt källarutrymme, fick knappt någon mat och blev utsatt för både det ena och det andra.
Från 2013. 5 av 5

12 years a slave som handlar om Solomon Northhup som också blir kidnappad och såld som slav.
Filmen är från förra året men utspelar sig på 1800talet, den var riktigt bra faktiskt. Sjukt hur folk behandlades på den tiden det fanns slavhandel. 5 av 5

Tittade på två biografier idag.
3096 dagar Den var riktigt bra, handlar om Natascha Kampusch som kidnappades 1998 och satt fången i åtta år innan hon lyckades fly. Ruskigt att allt som händer i filmen är sant. Hon levde i ett litet trångt källarutrymme, fick knappt någon mat och blev utsatt för både det ena och det andra.
Från 2013. 5 av 5

Har du läst boken också? Är filmen lika bra? :p
Jag har läst boken, och vet inte om jag ska se filmen..

The wolf of wall street: Tycker den skildrade väl hur man i en grupp kan avhumanisera andra individer, kvinnor i det här fallet, samt hur sjukt jävla amazing det faktiskt är att vinna och att leva endast för det. Vettefan om jag skulle säga att den är sevärd dock, grisar på vita duken känns ju tämligen utforskade även innan den här filmen liksom

Är den inte dessutom ca 102 timmar lång? Min kompis har en hang up på den filmen och jag orkar verkligen inte se den.

Igår såg vi en film från 1999 "Being John Malkovich"
Den finns nu mer på min lista över "extremt märkliga filmer som man trots det ser klart"

Igår skulle jag och pojkvän se Robocop och båda två somnade... Så bra var den :laugh:
Det var en himlans massa pangpang de lilla vi såg :p

Transcendence- jag gillade den. Vet inte varför den är så sågad? 3,5 av 5. Den var något för seg för att få högre betyg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka