Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Interstellar - Riktigt, riktigt bra. Och oj vad både jag och maken grät nånstans där i mitten :o En smart film som lyckas hålla hela vägen, jag ville bara att den skulle fortsätta efter nästan 3 timmar. 5/5

Jag blir bara mer och mer sugen på att se denna! Är den inte apalång dock?

Håller med! Jag såg inte ens klart den, tyckte den var såå dålig.

Vi såg Dawn of the Planet of the Apes igår, riktigt dålig... Klyschornas klyscha kan man sammanfatta filmen med, jag satt och var förbaskad hela filmen igenom. Nej usch, en stark 0/5. Inte sevärd alls i min mening.

Glömde tillägga att den är en vansinnigt obehaglig (i min mening iallafall, skrek högt och började gråta) björn med i början också. För någon som har en björnfobi (på riktigt alltså, får ont i magen av att bara skriva B-ordet) kanske mitt betyg är något missvisande. Hatar och mår dåligt över allt som innehåller, ja, sånna djur. Uäärk. Men ändå, kass film.

Jag blir bara mer och mer sugen på att se denna! Är den inte apalång dock?
Jo, nästan 3 timmar vilket gjorde att jag tvekade lite innan. Men den känns aldrig lång, det blir aldrig den där transportsträckan som många längre filmer har. Se den, den är verkligen värd det!

Jo, nästan 3 timmar vilket gjorde att jag tvekade lite innan. Men den känns aldrig lång, det blir aldrig den där transportsträckan som många längre filmer har. Se den, den är verkligen värd det!

Jag älskar ju i och för sig Cloud Atlas som också är tre timmar och rörig as fuck... Okej, du har övertygat mig! Blir att boka in biobesök nr2 för denna veckan :D

Såg Guardians of the Galaxy häromdagen. Både jag och sambon gillade den skarpt.

4/5 av oss
8,3/10 på IMDb

Jag såg Gravity igår, tycker den var riktigt bra! Jag tycker om rymdfilmer, och Sandra Bullock gjorde ett väldigt bra jobb :)

4.5/5 får den av mig, 8.0 av IMDb.

Glömde tillägga att den är en vansinnigt obehaglig (i min mening iallafall, skrek högt och började gråta) björn med i början också. För någon som har en björnfobi (på riktigt alltså, får ont i magen av att bara skriva B-ordet) kanske mitt betyg är något missvisande. Hatar och mår dåligt över allt som innehåller, ja, sånna djur. Uäärk. Men ändå, kass film.

Helt OT men jag har nog aldrig hört talas om någon med björnfobi! Rädsla för att möta björn i skogen är ju rätt vanligt, men din variant var verkligen något helt nytt.

Jag tyckte inte om Interstellar!

Den verkar ha väldigt delade läger så den är dock värd att se, man kanske hamnar i älskar lägret.

Men jag håller med någon som jag pratade med som tyckte om den: det känns som att jag sett en helt annan film.

Jag såg förresten The Judge häromveckan, mitt på eftermiddagen som en riktigt jobbsmitare :D Helt ok, väldigt annorlunda roll att se Robert Downey Jr i då jag mest sett honom i action filmer. Halvtung story (eller det kanske jag som är bra på att relatera till en väldigt obstinat äldre släkting?).

Den får nog 3/5 av mig.

The Maze Runner Tyckte den var riktigt spännande och obehaglig. Men måste erkänna att jag börjar tröttna lite på konceptet av "tonåring ska rädda världen". Det har blivit mycket sånt senaste åren med Hunger Games och Divergent också. Men bara för känslan i filmen får den 4/5.

Har man Netflix borde man faktiskt offra två timmar och se den, låt inte namnet och det väldigt fula omslaget skrämma bort er :p
Såna omdömen gillar jag, eftersom jag oftast väljer film efter omslaget och antagligen missar väldigt många som faktiskt är bra :D

Jag såg Let's be cops för ett tag sen, jag bara älskar såna idiotkomedier! 4/5
You're next
- den skrämde skiten ur mig, mer än en gång. 3/5

Helt OT men jag har nog aldrig hört talas om någon med björnfobi! Rädsla för att möta björn i skogen är ju rätt vanligt, men din variant var verkligen något helt nytt.

Hahah, känner mig unik! :D

Men det är ganska jobbigt, jag hamnar i chock varje gång jag ser en björn och mår vansinnigt illa och kan inte sova på kvällen utan att höra björnar traska runt utan dörren... Har skaffat mig massor med ticks också som ska skydda mig undan dessa djur, vilket inte alltid är befogat, speciellt inte när jag om somrarna är ute till havs men ändå måste planera hur jag ska lyckas fly om en björn stiger ombord :o

Jag kom just hem efter att ha sett den helt underbara, mysiga, fantastiska, gulliga och väldigt brittiska filmen om Paddington. Ingen film för @SoffiProppi kanske (:p), men jag skulle verkligen uppmuntra alla er andra att gå och se den! Visst, den är nog tänkt mest som en barnfilm, men har en stor skopa brittisk charm och en ändå rätt hållbar historia vilket gör den värd att se även för vuxna. Jag är alldeles varm och lycklig inombords såhär efteråt! 5/5! :love:

Hunger games - Mocking Jay: Inte riktigt lika bra som de två första filmerna, men absolut sevärd! Underhållande och stundvis gripande. 3,5/5

En oväntad vänskap/Intouchables: Såg den för andra gången häromveckan. Precis lika bra som första! Absolut topp fem bästa filmer jag sett någonsin! 5/5

Interstellar: Såg den på bio igår. Lite för lång och lite för rörig mot slutet, men ändå bra! 3/5

Såg Hobbit - Femhäradslaget i natt. Bra och välgjord men lite för mycket bara krigs/slagmål/duell scener (typ 90% av filmen kändes det som) för min smak. 4/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 395
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka