Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, du skriver så jäkla roligtHade idag massa dödtid mellan Kalle Anka och Victoria's Secret Show samt efter sistnämnda, så:
The Purge: Anarchy
Varför existerar en uppföljare till The Purge?
Varför existerar tydligen en uppföljare till The Purge: Anarchy?
Varför såg jag klart hela The Purge: Anarchy?
VARFÖR??
1/5 (jag är här ännu snällare än när ettan fick 1/5)
Dolan's Cadillac
Jag är väldigt förtjust i utstuderade hämndplaner och karaktärer som i jakt på rättvisa eller annat valfritt mål förvandlas till mer eller mindre sadistiska psykopater, vilket gör att den senare delen av filmen tilltalar mig. Tyvärr är de första 3/4 ett enda forcerat B-hopkok av allt och inget, framför allt protagonister med lika mycket karisma som torra disktrasor och således inga personer man känner sympati eller engagemang för, varför också den sista 1/4 faller platt.
För övrigt hade jag av någon anledning velat se James McAvoy i huvudrollen, jag får för mig att han hade passat utmärkt. Med ett bättre manus, då. Se, jag borde göra film. Både den här och The Purge hade blivit så jäkla bra under mitt kommando alltså.
Douchig Christian Slater i dyr kostym: +++++, 10/10 ovaries would explode
Film: 2/5
Nymphomaniac I och II
Första delen är faktiskt ganska humoristisk och stundtals rätt... "fin" är kanske fel ordval, men den har ändå något (tyvärr har den även Shia LaBeouf, vars blotta uppenbarelse får mig att vilja slå hål i skärmen). Sedan blev det über-von Trier av allt, i negativ eller snarare hemskt förvirrande och obegriplig mening, och bekymmersrynkan jag hade i pannan under resten av filmen kommer förmodligen bli permanent. Jag såg filmen ihop med en vän som noterade mitt enligt utsago förfärade minspel och kort konstaterade att "det är nog bra att du inte har sett Antichrist". Jag är beredd att instämma.
Annars överlag bra/OK skådisar, inte minst Uma Thurmans korta gästspel. Oklart om det är mest komiskt, tragiskt eller kanske både och, men i vilket fall är det oerhört välspelat. Jag tror dock inte på Joe som karaktär, alltså, hon är inte ett skvatt realistisk (men det är nog inte heller meningen) men framför allt Stacy Martin gör rollen som henne väldigt bra.
Nymphomaniac I: 2/5
Nymphomaniac II: Wtf?/5
Secuestrados/Kidnapped
Låt er inte luras av den skitlöjliga, helt horribla IMDB-postern, det är inte en kass B-film. Spanjorerna vet hur man gör film, även om just den här råkar vara rätt mörk. Storyn: Rik familj som en natt tas till fånga i sitt hem. That's it. Med den beskrivningen är det kanske lätt att föreställa sig en amerikaniserad typisk hostage-film med en testosteronstinn Liam Neeson-pappa som kickar rumpa i 90 minuter och räddar världen, men det är absolut inte förutsättningarna här.
Det är en intensiv och stundtals rätt obehaglig film vars handling känns nyckfull och oförutsägbar. Starka skådespelarprestationer i många långa, snygga tagningar. Som så ofta kom jag vid fler tillfällen på mig själv med att stundtals irritera mig på karaktärernas beteenden, men till skillnad från till exempel The Purge känns de inte alltid genomtänkta reaktionerna i Secuestrados äkta efter situationen. Som jag sa: Det är inte Liam Neeson som springer runt och levererar oneliners och snygga headshots, utan en helt vanlig familj som inte förväntas agera genomtänkt och klart i dylika scenarion. Jag gillar't.
Varning för extra känsliga (liten spoiler): Innehåller en våldtäkt med stark reaktion från den utsatta karaktären. Åter: Inte en Hollywood-*slår ner angriparen*-"yeah how you like that"-*kastar med håret och går iväg*-film.
3,5/5. Klart sevärd.
Haha tack, glad att det gillas!Alltså, du skriver så jäkla roligt![]()
Klippandet! Jävlar vilken icke angenäm känsla som infann sig när jag läste om det. Kan nog så att säga inte relatera lika mycket till krossandet, eller något, för av någon anledning störde det mig inte alls på samma sätt...@Riley Är det något av klippandet eller krossandet?Klippandet där nere gjorde fasen fysiskt ont för mig då jag såg det
![]()