Humelibumlan
Trådstartare
Hur förklarar man för en 3-åring att hundarna måste tas bort? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var så ärlig som möjlig. Varför måste hundarna tas bort?
säg att hundarna måste åka bort, och säg till honom att ge dem en puss innan de åker..
Jag har alltid talat om vad som kommer att hända och varför det händer och det har inte inneburit några problem vare sig just då, eller längre fram.
Jag har hamnat i en situation som gör det omöjligt att ha dem kvar![]()
Det finns ingen annan som kan ta dem då om det är situationen det är fel på och inte hundarna?
Annars tycker jag att du har fått bra förslag på vad du kan säga. Sedan tror inte jag att det är så farligt om du blir ledsen. Ledsen blir man ju när någon försvinner det går väl att säga det, att det är ok att gråta för att man kommer sakna någon.
säg att hundarna måste åka bort, och säg till honom att ge dem en puss innan de åker..
Små barn nöjer sej oftast med en enkel förklaring, krångla inte till det med en massa förklaringar hit och dit utan säg bara att hunden måste flytta! Men framför allt var ärlig, det tjänar man alltid på i längden!
Jo jag vill ju berätta att de åker till himlen osv..
Lite problem är att jag vill berätta det som en ganska bra grej, men vet inte om jag kommer klara det utan att bryta ihop totalt inför han..
Jag vill inte att han ska bli ledsen över det, utan mer se det som livets gång o att de leker o busar i himlan..