Vad saknade ni?

schelin_j

Trådstartare
Min syster har fått en liten liten tjej i dag. 1860 gram vägde den lilla och eftersom syster gått igenom ett akut kejsarsnitt (havandeskapsförgiftning) och inte mår bra alls samt att bäbisen är så liten och ligger i kuvös så lär de ju bli kvar på BB ett tag.

Syster har redan legat inne i tre veckor nästan så hon börjar vara redigt leds på sjukhus.

Det jag undrar över är nu alltså om det finns någon som har något bra tips på något hon kan tänkas sakna???

Hon har redan laptop med filmer, böcker och allt sådant vi kunnat komma på och som hon själv önskat. Klagar dock över att maten är kass där - är det oförskämt att ta dit lite hemlagad mat till henne?

Vad har ni saknat när ni legat på BB?

Alla tips mottages, jag vill gärna försöka göra allt för att min stackars syster skall få en så dräglig vistelse som möjligt på sjukhuset. Givetvis kommer jag att hälsa på och vara hos henne så mycket som hon verkar vilja och jag har tid - nu tänkte jag mest på vad hon rent materiellt kan tänkas sakna alltså.
 
Sv: Vad saknade ni?

Min syster har fått en liten liten tjej i dag. 1860 gram vägde den lilla och eftersom syster gått igenom ett akut kejsarsnitt (havandeskapsförgiftning) och inte mår bra alls samt att bäbisen är så liten och ligger i kuvös så lär de ju bli kvar på BB ett tag.

Syster har redan legat inne i tre veckor nästan så hon börjar vara redigt leds på sjukhus.

Det jag undrar över är nu alltså om det finns någon som har något bra tips på något hon kan tänkas sakna???

Hon har redan laptop med filmer, böcker och allt sådant vi kunnat komma på och som hon själv önskat. Klagar dock över att maten är kass där - är det oförskämt att ta dit lite hemlagad mat till henne?

Vad har ni saknat när ni legat på BB?

Alla tips mottages, jag vill gärna försöka göra allt för att min stackars syster skall få en så dräglig vistelse som möjligt på sjukhuset. Givetvis kommer jag att hälsa på och vara hos henne så mycket som hon verkar vilja och jag har tid - nu tänkte jag mest på vad hon rent materiellt kan tänkas sakna alltså.



Angående maten. När vi låg på bb, bara under 3 dagar men ändå, så köpte sambon med sig bakad potatis och lite sånt gott. Det uppskattade jag mkt. Nu låg jag ju inte inne så länge som din syster men lite god mat är väl aldrig fel?!
 
Sv: Vad saknade ni?

det är verkligen inte oförskämt att ta med egen mat! min mamma får alltid komma med hemlagat de gånger jag har legat inne.
man blir piggare och tillfrisknar bättre om man får äta sådant man tycker om, själv klarar jag inte ens lukta på maten från sjukan.!
hoppas de blir så pigga så de får åka hem snart!
:)
 
Sv: Vad saknade ni?

Min man kom med pizza till mig! När barnen var med för att hälsa på sitt nya lilla syskon så åt vi mc donaldsmat allihopa!
 
Sv: Vad saknade ni?

Svarar alla:

Vad härligt, då kan jag laga mat åt henne i alla fall!!!

Tänkte först att det kanske framstår som fånigt eller bortskämt att säga att "ja min syster ska då inte behöva äta sådan där sjukhusmat inte" liksom... men ni har rätt, hon blir förstås mycket piggare mycket fortare om hon får mat hon gillar!

Tack för svaren. Fler tips mottages förstås gärna!!!
 
Sv: Vad saknade ni?

Hemlagad mat lär hon tacka dig för ;) Fy fan för sjukhusmat! Min sambo sprang som en tok varenda måltid och köpte mat åt oss för vägrade lukta på skiten de serverade haha :D
 
Sv: Vad saknade ni?

Smarrigt fikabröd :d och lite vindruvor, jordgubbar och sånt man kan ligga och snaska på när man har tråkigt...
 
Sv: Vad saknade ni?

När jag låg på sjukhuset saknade jag tidsfördriv... det blir tillslut väldigt långsamt. Det blir väldigt mycket tid för negativa tankar.

Maten tyckte inte jag var något större problem, tills man blev utskriven från BB. DÅ var det ett h-v... Förhoppningvis är hennes sjukhus mer humant är där vi bor.
De påtalade väldigt tydligt att det var väldigt förmånligt att jag fick stanna 7 nätter innan jag blev utskriven. Rätt dålig efter hsfg, snittad och med barn på neo fick man börja åka som en skottspole mellan hemmet och neo. Då hade jag varit superduper tacksam om någon hade hjälp oss laga mat.
För det var nästan övermäktigt att fixa all oro, pumpning, matlåda till neo (för då var man utskriven och kunde inte få mat på sjukhuset), mat hemma osv. Superstressand... och så undrar de varför man pumpar dåligt.
Kan det bero på all oro, bristen på mat, superstress över att bara fixa dagarna med att köra till neo, hem till hundarna, till neo osv.

Så mitt råd. Mycket grattis till föräldrarna. Lyssna och hjälp till med mindre vardagsbestyr dessa kan kännas enorma.

/pewa
 
Sv: Vad saknade ni?

Åh ja det har jag inte tänkt på! När jag ändå lagar mat åt henne så kan jag ju fixa lite "stoppa i frysen mat" på en gång!!!

Tack alla!!! Buke är fantastiskt när man behöver lite snabba råd och synpunkter.
 
Sv: Vad saknade ni?

Någon som har bra tips på "frysa in i portionsförpackningar mat"???

Jag kommer bara på lasagne. Och även om det är gott kan de ju inte äta bara lasagne till dess att syster och bäbis är krya!
 
Sv: Vad saknade ni?

Paj! Lätt att göra flera olika sorter (skinka, lax och spenat, fetaost, köttfärs...), skär i portionsbitar och frys in. Sen bara lite fräsch sallad till så är man nöjd och glad.
 
Sv: Vad saknade ni?

Tycker inte alls att det är oförskämt att ta med egen mat, det blir säkert jätteuppskattat!

Spaghetti och köttfärssås är gott uppvärmt! Lite likt lasagne kanske men ändå en variation. Spaghetti carbonara likaså.

Hemgjord pizza kan man ju göra i långpanna och frysa in i påsar bara.
 
Sv: Vad saknade ni?

Åh så bra, paj har jag "glömt bort" nästan - det är ju lätt att göra och gott. Pastasåser är jag lite tveksam till om de går att frysa så där värst bra? Men köttfärssås går ju utmärkt i alla fall.

Kom just på att köttbullar gillar syster också ju, hon vill ha hemgjorda och visserligen får de lov att fixa något till själva men det stora jobbet är ju i alla fall gjort då.

Åhh nu blir JAG ju hungrig :laugh:
 
Sv: Vad saknade ni?

Lagad mat som flera säger. Man är dötrött på snabbmat och mikromat!

Gå dit med matlådor!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
25 207
Senast: Enya
·
Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 150
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Kloka bukare, jag behöver bolla lite tankar angående hundägande och tänkte då fråga er om lite råd. :) Jag har precis börjat plugga...
Svar
11
· Visningar
1 832
Senast: Lena_B
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp