Vad signalerar Bukes nicks?

Sv: Vad signalerar Bukes nicks?

Äh, det är inget att känna sig ledsen över.
Det är bara en del av mig men visst är det inte det vackraste man kan kalla sig, men när jag tog det så fanns det inget mer vettigt i mitt huvud än det.
Idag hade jag kanske valt ett annat.

Jag önskar verkligen att du en dag byter nick. Visst, du missbrukar mat. Men du är ju tusen andra saker också!

Du är rolig, hästägare,mamma,dekadent,bilförare,snäll,kort,pratsam osv

Nu kopplade jag! Nej, jag menar bara att Om en del använder sina nick för att verka lite speciella så hoppas jag att man finner mig mer intressant i verkligheten än vad namnet Tingeling är. För det är väl inte sådär jättespännande?

Tingeling är väl någon slags sagofigur, någon liten "älva" eller nått? Men jag känner inte till den där sagan, så det säger mig ingenting i övrigt.

Men sen så har du valt en bild som inte verkar höra ihop med namnet, utan det är väl mera motsägelsefullt. Det är också ett tema som brukar förekomma, kanske man känner att ens personlighet är motsägelsefull, att det finns "flera sidor", som, typ, Dr Jekyl och Mr Hyde.

Det uttalas "Nicksehenn" och är alviska - betyder frostöga, ett namn jag fick av mina vänner i gymnasiet då jag har riktigt isblå ögon. :) Ett namn jag tycker är vackert och det har följt med sedan dess! :D

Så nej, haha, ingen islandshäst! ;)
Va vackert! Kul att höra historien bakom, det fördjupade liksom "vacker-heten" i namnet :D

ASKAPLASKA: En sån rolig bakgrund till ditt namn! aldrig reflekterat över vart det kunde komma ifrån, men nu vet jag :D

----

Mitt namn kommer ingenstans alls ifrån :p Hette Dea först (mitt smeknamn IRL) men bytte just för att det var för personligt. Bytte till Pride (efter en U2 låt) men "kom aldrig in" i det namnet av nån anledning... Bytte igen till Ceta, men somsagt inte hur det dök in i mitt huvud :rofl:

Är dock nyfiken på vad ni andra tänker på när ni läser mitt nick!

Tingeling är väl någon slags sagofigur, någon liten "älva" eller nått? Men jag känner inte till den där sagan, så det säger mig ingenting i övrigt.

Men sen så har du valt en bild som inte verkar höra ihop med namnet, utan det är väl mera motsägelsefullt. Det är också ett tema som brukar förekomma, kanske man känner att ens personlighet är motsägelsefull, att det finns "flera sidor", som, typ, Dr Jekyl och Mr Hyde.

Oj, vad man kan tolka olika!!!
Det är min häst som är min avatar och hon heter Tingeling!!!! :D

Åh! Jag har känt en annan Minou, tycker det är ett jättevackert namn! Ville döpa fölet till det med syster/meduppfödare trodde att det skulle kallas för Milou då :D Namnet passar helt klart bättre på en människa :) Ditt nick förknippar jag mest gamla affärskedjan Migo :D

Vad mitt nick kan väcka för tankar skulle vara intressant att se. Jag är iaf typ alltid helt ensam om det och det är alltid ledigt :D

Mi-gooo

Jag får ofta bokstavera mitt namn. Och frågor om vart jag kommer från. Och stå ut med att heta allt från Melou till Milla...

ninnurur tänker jag är ett klassiskt "döpt-efter-hästen-nick", men jag kanske har fel?

Migo: Men då får du ju svara på den frågan nu med ;) Vart kommer namnet ifrån? Aldrig hört det förut, men väldigt fint!

Oj, vad man kan tolka olika!!!
Det är min häst som är min avatar och hon heter Tingeling!!!! :D

Då hade jag rätt!

Men jag brukar inte tänka på något speciellt när jag ser ett "nick", men när du nu pressade mig och ville ha ett svar på det så fick du ett svar.

Det är meningslöst att försöka gissa vad som "döljer sig" bakom, eller vem det kan vara. Däremot så har det hänt, att jag liksom har fått en "känsla" av att jag har känt igen en person i verkligheten, från något "nick", alltså. Det är ganska intressant, tycker jag, utan några baktankar med det. Men det nöjet har man ju också blivit fråntagen, i och med att man byter nick med varann och skaffar nya nick hela tiden.

Intressant tråd! Jag minns en tråd på ÄU för något år sedan där det frågades varför alla hette som de hette, så himla intressant verkligen! I alla fall om man är lika nyfiken i en strut som jag...Jag tänker nog rätt mycket på vad folk har för nick och vad det kan innebära, men avatarer avgör nästan mer av helhetsintrycket för mig. Några nick som jag fastnat för är Havsluft, Nixehen, Stormkast, Emerthelia, Andromedae och IronWill - mest för att jag tycker att de låter härligt! ;)

Mitt eget nick uppkom i samband med att jag satt och pluggade franska glosor, och då var "mineur" ett av orden jag hade lite svårt för. Vet inte riktigt varför jag valde det egentligen, men jag har alltid varit den yngsta i många sammanhang (och mineur betyder liten, minderårig) och alltid känt mig ganska...liten liksom. :p Sedan tycker jag att det är ett vackert ord på något vis, och så börjar det på samma bokstav som mitt riktiga namn! :)

Ha - jag vet vem du hade som mattant. Vår fina goa Märta. Har du sett Facebookgruppen?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka