Vad ska du shoppa på GHS?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TAphoto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 89
  • Visningar Visningar 10 834
Sv: Vad ska du shoppa på GHS?

Skall kolla på:

- Lädergjord
- Lädergrimma
- Bucas transportskydd
- Stübben träns

Sen blir det väl lite annat oplanerade inköp, får se vad man hittar

Eftersom jag inte har ngn egen häst...än!Så blir det väl saker till mig själv fast man vet ju aldrig...

Roeckl handskar
Stövelstrumpor
Hjälmväska
Sen lär det ju bli mer grejjer!:p

På min lista står varje år- broderat schabrak... Men av nån underlig anledning kommer jag aldrig hem med ett(tre, tre hästar :grin:), det är alltid så långa inlämningstider...

1. namn-broderad grimma
2. namn-broderat schabrak
3. fleece el. ulltäcke med hals
4. BoT-lindor

Men impulsköp blir det alltid. Det gäller att ha sparat massa pengar innan som vanligt :angel:

Förra året gjorde jag ett av mässans största impulsköp... En IforWilliams transport :D Planerar inte något sådant för iår dock...

*KL

Jag ska leta efter

- Ridtäcke i fllece eller ull
- Kimblewickstång
- Regntäcke
- Schabrak och matchande lindor
- Fin lädergrimma
- Transportskydd (om jag hittar nåt som duger)

Men det är önskningar, vi får väl se vad kassan räcker till...

-Ridhandskar
-Nya benskydd till lillsnörpan, pga de nya benskyddsreglerna :mad:
-Ev. ny pisk (Dock finns ju Piskmakaren typ två mil bort men ändå :p )

I övrigt ska jag försöka behärska mig. Jag behöver verkligen ingenting. Alls. Någonsin. (Eller åtminstone de närmaste tio åren ;) )

• Träns med lädertyglar i brunt
  • Skrittäcke till nya ponnyn
  • Stigbyglar med rörlig platta

* Ska leta efter Cowboy Magic pälsglans + övrigt ur samma serie :love:
*Tömkörningsgjord i läder
*Schabrak
*Lädergrimma
*Ny ridhjälm , Nya unghästen ska ridas in i vår kanske bäst att ha något fräscht på huvudet :D.

• Brunt träns
  • Ev. ländtäcke
  • Ledade stigbyglar
  • Bruna stigläder

Ska beställa en ny ljuvlig chokladbrun sadel nästa vecka, måste ju ha brunt träns och stigläder när den kommer :love:

Sen blir det kanske ngt fint till mig själv också :)

Längtar redan!!!

Kl.
Detta ska jag kolla in och köpa ngt:

Remontnosgrimma med spännen fram på nosen
Aachennosgrimma
Stubbens-sadeltvål
handskar
svart delta
hönät
kjedjegrimskaft
kombinationsbett (mest kolla in)
Boxskyltar i mässing (vill ha men blir nog för snål i år med!)

Hoppas kunna göra fynd!!

Det här året ska jag mest inhandla till mig själv, Jag kan inte komma på något hästen behöver.

• Pikeur marinblåa ridbyxor
  • Flece tröja, Antingen pikeur eller kingsland.
  • Om det finns ett Scapa dressyr schabrak
  • IMPULS

Behöver:
Sadelgjord
Grimskaft
Handskar

Ska kolla på:
Repgrimma
Brunt träns

Ska försöka behärska shoppingsnerverna och absolut inte komma hem med mer än detta iaf. Då blir plånboken ledsen!

Ska hålla ögonen öppna efter:
flätade tyglar med tygelspännen, rätt färg och lagom breda
Vita ridbyxor
enkla, billiga pannband
chicagoskruvar
Korta sidostycken/litet, billigt träns

Inget jag behöver och det blir nog en del impulsköp

-Svart förbygel med mässingsspännen.
-Pikeur eller Eurostar ridbyxor(men bara om jag lyckas gå ner 6kg till,annars blir det inganya:devil:)
-Bekväm säkerhetsväst.
-Ledade stigbyglar i mässing.
-Samt förhoppningsvis några fynd exvis schabrak,täcken eller benskydd!

jag ska titta efter schabrak och grimmor tänkte jag iaf, eftersom jag bytt färger till pållen ;) Sen blir det väl lite småtjafs som vanligt, typ strumpor, svampar, nosludd, borstar... sånt som går åt :) just det, nån slags underlägg till tömkörningsgjorden behöver jag ju faktiskt, och lite ridkläder och gärna ett nytt ländtäcke och transportskydd. hmm blir nog dyrt i år igen, dags att börja spara tror jag! ^^

Senast ändrad av en moderator:

Puttar upp lite, det närmar sig nu! :D

hihi eftersom jag fyller år 2 dagar innan kan det hända att jag hyffsat mycket pengar :D
Men behöver ju ingetligen ingenting men det brukar ju sluta med ett och annat schabrak, någon benlinda och en grimma i en kul färg kanske :)

Har länge letat efter ett mjukt och fint remontträns men inte hittat något som duger.
Så nu hoppas jag att Göteborg har det jag söker :D
Annars inte så mycket bestämt, men eftersom jag känner mig själv kommer det bli mycket impulsköp (det här kan ju vara bra att ha).
Schabrak och lindor är alltid kul, hittar jag något riktigt fint schabrak ska jag nog broddera på det :)

Det jag tänkt ut är Sprenger stigbyglar, om det blir de gamla eller BB beror på pris och hur rik jag känner mig ;)

Sen ska jag väl försöka hitta lite schyssta utetäcken tror jag. Alltid bra att ha flera övergångs/regntäcken :) Kanske nåt trevligt till mig själv, men det blir nog mer impulsköp.

Haha jag har helt fått tänka om. Från saker jag VILL ha till saker jag MÅSTE ha ;)

Och då blir det ett simpelt träns i XF, får väl se hur utbudet är på det.Hade lite sikte inne på Lyckåsträns men de har inte XF... nån som vet vilka som brukar ha prisvärda? Vill inte ha papperskvalité men kommer inte använda nosgrimman så vill inte betala allt för mkt heller...
Sen en lädergrimma i F, blir nog inga problem. Bara de är i fint läder och prisvärda ;) En lös nosgrimma, aachen, skulle också vara trevligt.
Har nog inte råd med lite smått och gott såvida det inte är VÄLDIGT billigt :p Boots vore inte helt fel, t.ex.

Senast ändrad:

Prioritet:
-Putshandske
-Hood
-Hovlack
-Överrullningsgjord (sååå tråkigt, men...)
-Röda boots
-Tränsbett till shettis

Om pengar finns...:
-Klippmaskin
-Ridboots till mig
-Svart träns

Ska kolla på:
-Westernsadel till shettis
-Hoppsadlar

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 353
Senast: Cambrie
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 897
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 968
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka