Vad ska ja köpa för djur??

S

shalooj

Jag ska bli sambos och vi har nyligen flyttat in i en lägenhet. Känns dock lite tomt utan djur då jag är van att ha både katter hundar och hästar omkring mej hemma (hemma hos föräldrarna)
Funderar nu på att skaffa nått litet djur som man kan få ge kärlek och pyssel när man kommer hem efter en lång dag på jobbet!
Finns så många djur därute som sitter själva och inte inte har någon som helst mänsklig närvaro ju :angel:

Det ja funderar på, är att köpa en katt från något katthem t.ex kattstallet. vad tror ni om det? För-nackdelar ?? Ofta är dom ju vuxna katterna där, tror ni att de spelar någon roll, iochmed att de redan har "hunnit få sin personlighet" om ni förstår vad ja menar?
De är ju såklart jättegulligt o underbart me en liten kattunge men när man vet hur många stackars katter som sitter i dom där jävla burarna på olika katthem får man en känsla av att man vill hjälpa, åtminstonde 1 !:)

Eller så har ja tänkt på något litet djur som bor i bur, t.ex kanin eller marsvin. Jag har haft både och, men gillade bäst Kanin. Men frågan är om de är lika "kul" som att ha katt. ??Missförstå mej inte!:angel:
Jag vill ju ändå ha nån att gosa med och känna att den uppskattar det tillbaka.
Om ja skulle köpa en så skulle den ju såklart få skutta fritt i lägenheten när jag är hemma.
Sen om ja inte minns fel är de ganska stark urin lukt från de små liven.. tror ni man kommer att kunna stå ut??

Vad tycker ni ja ska satsa på? Eller har ni ngt annat djur förslag.

vad ja kan tillägga är att vi inte är borta särskilt mycket, så djuret skulle nästan aldrig behöva vara själv längre än när man är på jobbet..+ att vi har vänner som kan ta hand om djuret när vi är borta på semester lr liknande.
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Kanin, helt klart! :angel:
Dom blir ju väldigt personliga och så, och så kan man ha dom lösa på golvet. Kan ju lära dom att gå på låda och så också :).
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Katt är ju mkt mer lättskött än kanin, och jag är kattmänniska. :love:

Men, ska du ha en gnagare, så helt klart kanin. :) Lämnade nyss bort min lilla tuss, och jag saknar henne! :heart
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

katthem brukar väl oftast vilja att man har katt innan eller tar två, så de har sällskap? fast har du utrymmet så.. :D
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

min hamster är ett år gammal nu, sjukt social liten jävel som blir helt till sig så fort jag kommer ut i köket och rammlar baklänges av förtjusning när man pratar med honom.. :rofl: så visst, dvärghamster är han, de kan jag rekommendera.

hade en sibirisk sak innan men han var inte fullt like hyper som denna och inte värst social heller. den jag har nu, kallas Pip (för han typ pep/skrek när han var liten så fort man rörde honom haha).. har dock aldrig lärt sig hur man springer i ett hamsterhjul :eek: :rofl: han springer med framtassarna utanpå och är supernöjd. jag antar att det är armmuskler han är ute efter. sitter han någon gång I hjulet så är det för att gunga fram och tillbaka lite nöjsamt... :rofl:
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Säger som ovanstående. Köp två katter från ett katthem och gör en god gärning, samtidigt som du får ett par fantastiska, pälsbeklädda, purrande vänner :love:
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Råttor!

Väldigt trevliga och lättskötta djur. :love:
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Katt hade jag valt, helt klart! Mycket mysigare med en gosig katt istället för en kanin/marsvin/hamster som ofta bara sitter i sin lilla bur. Luktar äckligt också.
Men det är ju min åsikt, och smaken är som baken : ]
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Jag hade nog föredragit kanin framför katt:angel:

Våra grannar har en innekatt och det stinker fruktansvärt i hela trapphuset, tom så vår andra granne har hängt upp en wonderbaum (sån där gran) på deras dörr:crazy:


Sorry för lite OT..
Hade själv en kanin tidigare, blev 9 år och herregud en sån kelig och social liten grabb det var:love:. Brukade hoppa upp i knäet för att man skulle klia honom på huvudet. Han var en innekanin, rengjorde hans bur varje dag och det luktade ingenting alls. Hade honom i mitt rum där han fick gå fritt, buren stod öppen där han åt,sov och gjorde sina behov.

Funkade kanonbra!:)
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

katt är det bästa och mysigaste som finns:love: Lättskött också så länge det inte är en långhårig.
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Jag har bott med katter från katthem. De var ju väldigt... speciella, hehe. Den ena var döskraj och vägrade bli hållen, bara klappad. Han ansåg sig ha rätt att kissa ner min soffa, varje dag. Den andra var superfet och ville bara bli hållen och klappad hela tiden :p Det var far och son så de skulle säljas/omplaceras ihop.

Sen var vi jourhem åt en tredje katt, och då började alla dessa 3 katter hata varann. Denna 3e katt gick och SKREK, alltså han jamade inte, var han i ett annat rum så trodde vi det var folk i trädgården som pratade/skrek/skrattade. Han gjorde detta dygnet runt i flera dagar, oavsett mat, sällskap, ljust, mörkt blabla. Sen tog min kompis föräldrar över honom och där skrek han inte en enda sekund, hittade en skön fåtölj och där trivs han som sjutton :)

Jag tycker du ska köpa en råtta! :D Söta, smarta, tillgivna, de pussas och man kan ha med dem typ överallt. Eller en papegoja av föredragen storlek :love:
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Har haft nästan alla tänkbara djur och jag röstar på att du ska skaffa katt. Helst två så dem har sällskap av varandra.
Jag har tre katter, den första skaffade jag när jag flyttade hemmifrån då var jag 16 år.

Katt är lättskött, billigt och det absolut underbaraste husdjuret man kan ha. Därför röstar jag på katt.

Kanin är himla mysigt, men det är inte alls samma sak som katt. Plus att det är svårare att lära en kanin saker, man kan inte leka med den på samma sätt som med en katt.
 
Sv: Vad ska ja köpa för djur??

Fiskar då ? :) Alltid kul att se ett par ciklider som omsorgsfullt sköter om sina yngel.
Extremt lättskött med ett stort akvarium och den snyggaste möbel jag äger :cool:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 896
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 339
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 141
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp