Vad ska jag bjuda på?

Pajer. Du sa att dom inte blir bra? Jo du. Färdiga pajdegar från affären, rulla ut, blanda grädde och ägg. Riv ost och stoppa i vad du nu vill ha i pajen men undvik grönsaker som blöter ner allt. Grädda. Går verkligen inte att misslyckas med :D
 
I övrigt förresten finns det väldigt många recept från amerikat som är baserade på färdig pizzadeg från affären. Typ bröd, knyten och så vidare som blir perfekt plockmat och ser gott ut. Kolla in tastemade på facebook för recept med video.
 
Eh, vänta lite nu :laugh: Jag kan inte hantera en spis och ännu mindre en grill! Men det var en god idé som jag kan spara om jag måste anordna en sommarfest och om jag har någon form av grillmästare att ta till hjälp :)

Men det är ju det som är så smidigt, i med briketter i en grill, tänd på och så får alla sköta sin egen tillagning :up:
 
Hamburgare. Köp laxburgare till de som inte äter kött. Och så kan folk lägga på vilken fyllning/dressing de vill. Vill/kan man inte fritera pommes är det gott med coleslaw till eller varför inte rotfrukter i ugn? Klyftpotatis.
 
Jag skulle bjuda plockmat, eller tacos med quornfärs. Har många väldigt petiga i familjen sp brukar bjuda tacos med kött blandat med rivna morötter för at få ner kostnaden, kött är så dyrt i sverige, och en med quorn. Samt massor med tillbehör och en sallad oftast.
Passar inte det får man ta med sig egen mat.
 
Vi har bjudit på pizza senaste gångerna vi haft kalas. Hämtpizza, det går hem hos alla (som kommit på våra kalas) och varit en favorit hos den som fyller. Han gillar inte tårta och liknande. Jag gillar jag göra saker enkelt också.
 
Kalas i imorgon. Vi blir sex vuxna och fyra tonåringar. Som vanligt har jag tänkt att "det löser sig nog", men ja nu är det verklighet. VAD SKA JAG BJUDA PÅ :arghh: Tillställningen är klockan 13. Eller var det 14 :confused::nailbiting:
*Två äter inte kött, men fisk och skaldjur.
*Två är "inte så jättehungriga".
*Tonåringarna är petiga med allt som inte är färdiga köttbullar eller pizza.
*Den som ska fixa maten är ....inte så jäkla duktig alltså.

Det jag har spånat lite på:
*Varmrökt lax med romsås och sallad.
*Olika pizzor, som man kan skära slizes från. I så fall kanske man kan laga dem själv. Men degen är ju klurig :banghead:
*Smörgåstårta (men det gillar inte minst två av tonåringarna)
*Allmänt plock, typ lite frukt och varmrökt lax, lite rostbiff eller någon form av kött till de som äter kött, vindruvor och ... ehh..
*En flaska vin till kocken. De andra kör ju.

Dessutom vill jag gärna imponera på de andra utan att ruinera mig.

Så... låter något av mina förslag som något ni hade blivit glada/mätta/imponerade av? Eller har ni något annat, bättre?

Om du bestämmer dig för pizza kan du höra med lokala pizzerian om du kan köpa deg delade så att varje degklump passar till en pizza för en person. Ett annat alternativ är att köpa pizzor med enbart tomatsås och lägga på fyllning och köra dem i ugnen hemma. Själv tycker jag att pizzadeg är enkel att göra men jag kan absolut förstå om man inte gillar matlagning att man vill förenkla.
 
Har jag bråttom eller vill göra pizza utan behöva knåda pizzadeg så använder jag små runda polarkakor eller mjuka tortillas som botten, och sedan valfria pålägg ovanpå. Mycket ost, tomatsås (gärna egen) och pizzakrydda är krav. Sedan förmodligen salami och burkchampinjoner.
 
Jag gör uppenbarligen. Jag vill inte ha färska champinjoner när jag gör egen pizza, jag tycker inte att det passar.
Annars gillar jag färska champinjoner.

Färska champinjoner på pizza borde vara bannlyst. Det luktar SNIGEL när dom kommer ut ur ugnen. :yuck::yuck::yuck:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp