Vad ska jag bli när jag blir stor?

Wingates

Trådstartare
Jag börjar känna mig sugen på att börja utbilda mig till något men har ingen aning om till vad ?
Har allvetande buke några förslag?

Jag arbetar just nu som assistent och funderar ev på att bli sjuksköterska.
I övrigt gillar jag djur, teknik, språk och är rätt duktig med datorer. Är social och glad med trivs väldigt bra med att arbeta ensam med.
Gick samhälle - häst på gymnasiet. Har matte B & Engelska C (CAE).
Vill gärna plugga på distans så jag kan jobba lite samtidigt. Vill gärna ha ett jobb där man kan arbeta nätter alt hemifrån (eller arbeten där man generellt kan kombinera med hundägande) då jag vill ha tid med hunderiet. Hyffsad lön vore trevligt.

Vill absolut inte arbeta med barn (eller på tex ålderdomshem).
Bomba med förslag!
 
Medicinsk sekreterare? :) Akutmottagningarna har nattjobb, vet att Lunds akutmottagning har rena nattjänster. Extremt bra arbetsmarknad och finns en del utbildningar på distans.
 
Jag börjar känna mig sugen på att börja utbilda mig till något men har ingen aning om till vad ?
Har allvetande buke några förslag?

Jag arbetar just nu som assistent och funderar ev på att bli sjuksköterska.
I övrigt gillar jag djur, teknik, språk och är rätt duktig med datorer. Är social och glad med trivs väldigt bra med att arbeta ensam med.
Gick samhälle - häst på gymnasiet. Har matte B & Engelska C (CAE).
Vill gärna plugga på distans så jag kan jobba lite samtidigt. Vill gärna ha ett jobb där man kan arbeta nätter alt hemifrån (eller arbeten där man generellt kan kombinera med hundägande) då jag vill ha tid med hunderiet. Hyffsad lön vore trevligt.

Vill absolut inte arbeta med barn (eller på tex ålderdomshem).
Bomba med förslag!

Vad är hyfsad lön? :)
 
Spontant tänker jag att teknik och datorer är nyckelord som pekar mot möjligheter att kunna jobba hemifrån och få bra lön. Har ett vagt minne att jag t.ex. sett reklam i tunnelbanan om en utbildning där man lär sig att koda och har en garanterad anställning med 30 000 i lön så fort man är klar efter några få månader. Det här är tyvärr inte alls mitt specialområde men om du söker på YH-utbildningar så bör du få upp en del som är relevant för dina intressen.

Tillägg: Kan du tänka dig att plugga/praktisera utan att det är på distans - under en begränsad period - för att sen kunna jobba hemifrån?
 
Spontant tänker jag att teknik och datorer är nyckelord som pekar mot möjligheter att kunna jobba hemifrån och få bra lön. Har ett vagt minne att jag t.ex. sett reklam i tunnelbanan om en utbildning där man lär sig att koda och har en garanterad anställning med 30 000 i lön så fort man är klar efter några få månader. Det här är tyvärr inte alls mitt specialområde men om du söker på YH-utbildningar så bör du få upp en del som är relevant för dina intressen.

Tillägg: Kan du tänka dig att plugga/praktisera utan att det är på distans - under en begränsad period - för att sen kunna jobba hemifrån?
Ja egentligen är jag det. Mitt problem är att jag måste kunna jobba deltid iaf då jag inte kan leva på bara csn.

Ska kolla upp det!
 
Ja egentligen är jag det. Mitt problem är att jag måste kunna jobba deltid iaf då jag inte kan leva på bara csn.

Ska kolla upp det!
Jag googlade just och det verkar finnas en uppsjö av YH-utbildningar på distans också. Vet inte exakt hur det fungerar med fysiska träffar och det varierar säkert beroende på vilken man går. Jag slogs av den här för att jag själv jobbar som projektledare och har noterat (och irriterats av :D) den stora skillnaden i lönestatistik mellan "projektledare" och "projektledare IT" när jag har varit på Unionens hemsida inför mina lönesamtal.
 
Jag börjar känna mig sugen på att börja utbilda mig till något men har ingen aning om till vad ?
Har allvetande buke några förslag?

Jag arbetar just nu som assistent och funderar ev på att bli sjuksköterska.
I övrigt gillar jag djur, teknik, språk och är rätt duktig med datorer. Är social och glad med trivs väldigt bra med att arbeta ensam med.
Gick samhälle - häst på gymnasiet. Har matte B & Engelska C (CAE).
Vill gärna plugga på distans så jag kan jobba lite samtidigt. Vill gärna ha ett jobb där man kan arbeta nätter alt hemifrån (eller arbeten där man generellt kan kombinera med hundägande) då jag vill ha tid med hunderiet. Hyffsad lön vore trevligt.

Vill absolut inte arbeta med barn (eller på tex ålderdomshem).
Bomba med förslag!
Bli KYLTEKNIKER
 
Spontant tänker jag att teknik och datorer är nyckelord som pekar mot möjligheter att kunna jobba hemifrån och få bra lön. Har ett vagt minne att jag t.ex. sett reklam i tunnelbanan om en utbildning där man lär sig att koda och har en garanterad anställning med 30 000 i lön så fort man är klar efter några få månader. Det här är tyvärr inte alls mitt specialområde men om du söker på YH-utbildningar så bör du få upp en del som är relevant för dina intressen.

Tillägg: Kan du tänka dig att plugga/praktisera utan att det är på distans - under en begränsad period - för att sen kunna jobba hemifrån?
Ja egentligen är jag det. Mitt problem är att jag måste kunna jobba deltid iaf då jag inte kan leva på bara csn.

Ska kolla upp det!
YH-utbildningar är generellt smidiga under skolperioden, så sett att det sällan är full vecka schemalagd. Den jag gick hade vi i regel 15 h/vecka schemalagda lektioner, övrig tid var det plugg på egen hand. "Problemet" är ju att det är stor del praktik i YH-utbildningar, och de perioderna behöver man ju vara på plats fulldagar.

Annars är ju just IT-jobb i rätt stor utsträckning flexibla, som redan nämnts, men det är kanske inget man kan räkna med som nyutbildad och nyanställd att omedelbart få ett sånt förtroende, och det är ju inte heller alla företag som är öppna för att de anställda jobbar hemifrån som standard. Men absolut att det finns såna möjligheter i branschen. Och bra lön är det ju definitivt, även om man får räkna med att jobba för den också, då man behöver hålla sig uppdaterad om ständiga förändringar för att hålla sig på "topp". Men är ju väldigt kul om man gillar det!

Finns ju en del mer "fysiskt tekniska" jobb också. Har exempelvis en vän som jobbar som hisstekniker. Tror lönen är fullt vettig och hen har med hunden i bilen på dagarna. Har även jour emellanåt, och då är hen hemma och rycker bara ut om något händer. Finns väl rätt "snabba" utbildningar för den typen av yrken också tror jag, om sånt är intressant.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: niardasp
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 495
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Ännu en "hjälp mig komma på vad jag ska utbilda mig till" tråd 🙈 varning för Wall of text. Jag har ingen aning om vad jag vill göra...
2
Svar
20
· Visningar
1 888
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp