vad ska jag göra med mitt liv?

Smurfoff

Trådstartare
Har aldrig haft något direkt fast jobb utan efter jag tog studenten 2010 så åkte jag till Turkiet och jobbade med hästar, sen blev det jag åkte fram och tillbaka dit nu i nästan 3 år. Det är som min "trygga" plats. Dit flyr jag när jag är trött på Sverige.

Så fort jag är hemma i Sverige så blir jag deprimerad, ligger bara hemma och går upp en massa i vikt. Fick ett heltidsjobb som budbilschafför men tröttnade efter en månad, samt jag fick sparken för jag inte skötte jobbet.

Annars har jag inte haft något direkt jobb. Jobbade som reseledare i en månad men fick sparken därifrån också. Har aldrig jobbat i butik så har varken kassavana eller någonting och jag är ganska blyg som person innan jag kommit in i jobbet. Men när jag jobbar i Turkiet med turister så försvinner blygheten direkt mot kunder.. Konstigt dedär..

Känns som när jag väl får ett jobb så tröttnar jag och sköter inte mig.

Är allmännt trött på livet och allt. Jag längtar tillbaka till Turkiet men har väll ingen direkt framtid där. Men känner mig mer hemma där och man bor tillsammans och har alltid vänner omkring sig. I Sverige är jag mest för mig själv, här har man bara såklallade "festkompisar"

Har aldrig varit något geni så plugga vidare hade jag inte orkat/klarat av.

Känner mig värdelös på allt. Kan inte behålla ett jobb, har dåligt självförtroende, är fet och känner mig hopplös.
 
Sv: vad ska jag göra med mitt liv?

Fortsätt jobba i Turkiet tills du kommer på vad du vill göra med ditt liv. Man kan inte tvinga fram något bara för att "man borde" :)
 
Sv: vad ska jag göra med mitt liv?

Har du någon kontakt med vården för depressionen? Det låter som att du skulle behöva det. Jag tror inte ett dugg på att du blir av med jobben för att du är värdelös - däremot mår du uppenbarligen inte bra och då faller allt annat också. Jag tycker att du ska kontakta vårdcentralen och be om en tid, så kan de hjälpa dig upp på fötter igen. Lycka till! :)
 
Sv: vad ska jag göra med mitt liv?

Varför kan du inte ha en framtid i Turkiet? Vad är det som gör att du har mer framtid här i Sverige än du har där?

Håller i övrigt med Guldaskig. Jag förstår inte alls hysterin med att man måste veta vad man vill göra i framtiden, huvudsaken är väl att man lever och mår bra i nuet? :) Jag fyller snart 24, har ett jobb jag trivs jättebra med och mår bra av, men som jag absolut inte ser en framtid i. Har ingen utbildning heller, kan tilläggas, men det är inget som stressar mig det minsta. Finns väl ingen anledning till att stressa fram något jag "borde" göra innan jag själv känner mig motiverad och vill? Innan jag känner nåt sånt kan jag väl lika gärna fortsätta med det jag gör nu, finns ju ingen anledning till nåt annat.

Detsamma gäller väl dig, varför ska du vara här i Sverige och plågas och bara må sämre, för att du "borde", när du längtar tillbaka till Turkiet och mår så mycket bättre där?
 
Sv: vad ska jag göra med mitt liv?

Det känns bara som att jag aldrig kommer kunna få ett jobb här = ingen pension.

Har ingen direkt erfarenhet och har panik inför framtiden
 
Sv: vad ska jag göra med mitt liv?

Fast aldrig är väl lite tidigt att säga nu? Om du inte klarar av ett jobb här nu, är det då inte bättre att åka tillbaka till Turkiet ett tag så du mår bättre?
 
Sv: vad ska jag göra med mitt liv?

tror du inte att det är så att du känner att du inte har en framtid i Turkiet för att du inte gjort dig någon där? Du tänker fortfarande att Turkiet är ett ställe där du jobbar sålänge tills du ska åka tillbaka till Sverige och skaffa dig ett "svenskt liv"

Problemet är ju att du inte vill ha det, så satsa på att bygga upp något hållbart och stabilt i Turkiet istället. Sverige finns ju kvar
 
Sv: vad ska jag göra med mitt liv?

Turkiet är tufft att ordna vitt, schysst jobb i - de anställer inte gärna utlänningar på papperet då det är väldigt mycket byråkrati kring det. Därför förstår jag TS om hon inte ser Turkiet som ett långsiktigt alternativ.
 
Sv: vad ska jag göra med mitt liv?

Just nu har jag lite panik. Då jag har inga pengar.. Har valpar just nu som ska säljas men har inte pengar fram tills dess. och sos hjälper mig inte då ja hade pengar på kontot för 2 månader sedan
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 432
Senast: Soapbubble
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153
Övr. Barn Min kusin har en son som nyligen fyllt 5 år. Hans pappa är från Turkiet och min kusin är svensk. Han är väldig jobbig. Hans syster...
2
Svar
35
· Visningar
5 237
Senast: Badger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 987
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp