Bukefalos 28 år!

Vad ska jag göra med mitt liv?

Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Är det alvedon 665 mg du tar eller är det vanliga alvedon? Om du tar vanliga alvedon så be att få alvedon 665 mg utskrivna för de hjälper så mycket bättre. Alvedon 665 mg räcker i åtta timmar istället för 4-6 timmar som de vanliga och tar man dem då var åttonde timme så blir det en mycket bättre smärtlindring än när effekten hinner gå ur kroppen hela tiden som med vanliga alvedon.
För landstingsanslutna sjukgymnaster går besöken på högkostnadsskyddet. Däremot är det lite olika om det går på vanligt högkostnadsskydd eller om man får betala en liten summa om man tränar på deras gym men det är ju långtifrån så dyrt som på ett vanligt gym.

Det är vanliga alvedon 500mg. Okej men då ska jag be om att få dessa 665mg! Tack för tips. Det är ju mycket bättre om det håller längre liksom. Det är ju inte riktigt varje dag jag behöver ta alvedon, men ett par dagar i veckan beroende på hur jag mår och vad jag ska göra. Vet jag att jag ska iväg någonstans är det likabra att proppa maggen med alvedon och ta med, så det var en bra grej att kolla upp!
Det låter bra angående sjukgymnast också. Får se vad som sägs när jag kollat upp detta. Tar en sak i taget så jag inte glömmer. Nu väntar jag på svar från AF.

Du kan prova att ta magnesium utan att ha tagit prover om du testar under en kortare period. Märker du att du mår bra av det så kan du lugnt fortsätta. Om du vill prova att ta magnesium tillskott så köp gärna magnesium kelat. Det tas lätt upp av kroppen. (Om du googlar "magnesium kelat" och klickar på alternativ nummer två så kommer du till en sida med mycket prisvärda mineraler.)
Fråga hur du ligger till på b-12 på proverna och fråga rakt ut om du kan få prova injektioner istället. Kanske mår du bättre av det? Du kan ju prova iallafall.

Kanon, då ska jag kolla upp detta också. Tusen tack.
Ska fråga när jag pratar med läkaren om jag får prova B12 injektion. Bra träning mot min nålrädsla dessutom. Sen vore det skönt att slippa ta tabletterna. En mindre att fokusera på.


Ja försök göra det för jag vet att du också kan bara det att du har fastnat i "hjälp mig" träsket. Det är jätte enkelt att fastna där men gör man det så behöver man verkligen ta sig därifrån. Ju fortare desto bättre :)

Ja:) du har så rätt! Jag ska kämpa på.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

TS - kolla dina provsvar via internet. Vad hade du senast du kollade B12?

Så här står det från den sista provtagningen i höstas. Så det verkar vara normalt?

P-Kobalaminer[B12] - 457 pmol/L - 120-700 pmol/L
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jo? :P det kan jag göra. Men det är gamla svar och jag ska ta nya prover snart...
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Så här står det från den sista provtagningen i höstas. Så det verkar vara normalt?

P-Kobalaminer[B12] - 457 pmol/L - 120-700 pmol/L

Ja det ser bra ut även om man kan ligga en bra bit över utan att det är någon fara. Jag ligger på runt 1000 pmol/L nu och behöver ligga där för att slippa kramper och de värsta smärtorna i fötterna. Kanske behöver du också ligga högt för att kanske slippa dina smärtor helt?
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Ja så kan det nog vara :) Det är ju en bra bit från där jag ligger nu upp till 1000, så det kanske skulle funka bättre med injektioner då.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Men varför dröja med det?
Du kan ringa och vänta på att af hör av sig ändå. Dom kan dessutom ta lite tid på sig vilket innebär att du bara skjuter fram saker och ting.
Ta du och ring i väntan på att af hör av sig. Ett ynka samtal är väl inget att vänta med?!
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Men det skrev jag ju varför. Att jag tar en sak i taget.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

För din egen skull: sluta skjuta upp saker.

Du måste ta tag i saker. Ingen annan kommer fixa till ditt liv. Oavsett om du får en diagnos eller ej. Ringa en sjukgymnast och få en tid där är ju inget som kommer uppta massor av tid.

Vad väntar du på, egentligen?
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Det är ETT samtal. Det fixar du att ringa utan dröjesmål. Finns ingen anledning att skjuta på det.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

För din egen skull: sluta skjuta upp saker.

Du måste ta tag i saker. Ingen annan kommer fixa till ditt liv. Oavsett om du får en diagnos eller ej. Ringa en sjukgymnast och få en tid där är ju inget som kommer uppta massor av tid.

Vad väntar du på, egentligen?

Jag har inte sagt att någon annan kommer fixa mitt liv ;) det jag sa var att jag tar en sak i taget. Gör jag en massa saker samtidigt så kommer jag inte orka. Dessutom kan jag bara fokusera på en sak samtidigt. Då är det väl bättre att fokusera på en sak och sen börja med nästa? Istället för att börja med massa saker och inte kunna fokusera alls. Då blir det nog bara kaos av allt och det vill iallafall inte jag.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag har inte sagt att någon annan kommer fixa mitt liv ;) det jag sa var att jag tar en sak i taget. Gör jag en massa saker samtidigt så kommer jag inte orka. Dessutom kan jag bara fokusera på en sak samtidigt. Då är det väl bättre att fokusera på en sak och sen börja med nästa? Istället för att börja med massa saker och inte kunna fokusera alls. Då blir det nog bara kaos av allt och det vill iallafall inte jag.

Men hur många saker hade du idag? Hur många saker har du i morgon? På fredag? Skriv upp vad det är du ska göra. Prioritera. Det är rimligt att ha en uppgift för förmiddagen och en för eftermiddagen.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Enligt dig ja. Men alla fungerar inte lika och jag klarar inte av att ha så mycket för mig. Och jag ska väl för 17 inte behöva förklara mig för er, när ni ändå tycker att jag är löjlig :meh:
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Du klarar av att ringa ett samtal i väntan på att af hör av sig. Det är inte att bestiga ett berg. Det är inte heller något som kommer kosta dig en massa energi och göra att du inte kommer klara av något annat i ditt liv just nu.
Det enda som kommer hända är att du ringer och får en tid till att komma dit så du kan få hjälp.
Du behöver inte ta en sak i taget. Du behöver agera. Du kan vänta på af och ringa ett samtal under tiden. Sen kan du vänta på att af hör av sig. Ingen har sagt att du ska ändra hela livet över en natt. Tror du min resa gick på en dag? Nej, det har tagit över två år att komma hit där jag är nu och jag utmanar mig fortfarande varje dag och gör saker jag önskar jag kunde skjuta på, men jag gör det inte för jag vill hjälpa mig själv till ett bättre liv.
Jag säger inte att jag har det värre än dig, alla har vi våra egna problem. Jag menar bara att jag förstår din situation och det blir inte bättre av att du skjuter på samtalet.
Jag har skjutit på det själv och jag fyller 29 i år! Inte vill du sitta i samma sits som du gör nu när du är 29 år gammal.

Ta och skriv upp lite mål.

1. vänta på att af hör av sig.
2. Ringa sjukgymnasten och få en tid.

Vad har du mer på din lista?

Tjatar inte för att vara elak, utan för att jag vill hjälpa, hoppas du kan förstår det :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: moster_punk
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
852
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 664
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp