vad ska jag göra??

Nja, jag är nästan Tierpare..bor i krokarna. Heter Wikner i efternamn..

Mjo, men är det enda sättet att få i hästen sprutorna menade jag, så går det ju att ställa på klinik hellre än att ge upp och behöva ta bort.

Vad är det för fel på hästen?

(och varifrån kände du igen mitt namn, vavava? :D)
 
Hej!
Får jag fråga vad det är för fel på hästen?

Kanske har det stått i tråden men jag såg inte..

Såg något om att han dricker väldigt mycket, har själv haft med 2 sådana hästar att göra, blev lite nyfiken om det är samma fel som på dom..
 
han har troligtvis haft urinvägsinflamation hos uppfödaren som inte upptäcktes som n uhar spridit sig till en inflamation i njurarna. ev levern också. inget som framgår på provsvaren från blodproven. nu har han även fått staffulukokker en väldigt svårbehandlad bakterie. han är en shettis och om han får så skulle han dricka minst 2st 20 litershingkar med vatten om dagen. nu får han nästna en full in för natten men sen har han ju fri tillgång såklart ute i hagen. får han ny spånbal på kvällen är hela förstörd på morgonen.

inflamationen ska tydligen påverka njurarna så att han behöver mycket vatten eftersom de inte koncentrerar vattnet utan det stortsett endast rinner rakt igenom hästen..

om din häst dricker mycket så kolla upp det med veterinären. det behöver ju inte vara något fel men ett blodprov är det enda som behövs.
 
Ok!
Det var alltså 2 utav hästar jag haft hand om tidigare för några år sedan(med stort mellanrum, alltså inte samtidigt) som hade dessa problem! Båda hade fel på njurarna, så förmodligen är det samma grej som med din!

Men dessa bägge lever dock idag, tillsynes helt utan problem, den ene bor hos en veterinär och den andra flyttade hem till sin ägare.

Mina nuvarande hästar har inte dessa problem och skulle de få det så självklart tar jag kontakt med en veterinär.
 
det låter inte kul med urinvägsinfektion som spritt sig. Min arab hade förmodligen känningar nu i höstas och han går täckad sen dess. Håller tummarna för att ni ska få bort bakterierna...
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 579
Senast: Kraxa
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 866
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 465
Senast: liiinnea
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 915
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp