Bukefalos 28 år!

vad ska jag göra?!

F

fjording

hej.
min schäfer 1.5 år har blivit jag vet inte vad ja ska kalla d men aggressiv. Varje gång han tar t.ex stoppar en hästskit i munnen och jag säger till, så brukar han alltid släppa den direkt.
men nu har d ändrats helt, lr hela han har ändrats! nu när ja säger till honom att lossa d behöver inte handka om en hästskit utan en boll, leksak, att han inte vill göra som jag vill lr hans ben. så har han börjat morra åt mej.
När han gjorde d så sa jag bara till honom, men när ja gjorde d typ anföll han mej. han morra sådär jäte argt o hans ögon blev helt plötsligt svarta o onda..
inte kul, men d har inte hänt bara en gång utan tre gånger nu. o jag vågar inte ta ifårn honom saker längre för ja har blivit lite rädd.
han är en stor långhårig schäfer så han är ju inte att leka med!
ojdå, skrivit så slarvigt o konstigt, men ja hoppas nån av er förtås lite..o kan ge lite tips om vad ja ska göra, om d finns nån hundpsykolog lr nått liknande...?
 
är det så illa att hunden gör utfall mot dig så är det nog bäst att du tar kontakt med någon kunnig som kan hjälpa dig innan det blir ännu värre.
 
Han är i tonåren och testar dina gränser!
Du får aldrig ge dig. Jag hoppas att du orkar ta ihop hunden handgripligen, annars har du ett jätteproblem.
Morrar jycken vråla till åt honom, sug tag i honom och lägg honom på rygg, tag tag i kinderna på hunden. Du ska vara rejält obehaglig, skrik och visa tänderna åt honom, förhoppningsvis ger han sig snabbt med en sån behandling.
Är du med i någon brukshundklubb? Ta kontakt med dom och rådfråga, bli medlem om du inte är redan.
 
Eftersom hon har blivit rädd för sin hund vore det sista jag skulle råda henne till att gå i kamp med hunden. En hund märker omedelbart när någon är rädd för den. Risken är att svarar upp när hon försöker välta omkull honom. Det krävs en helt annan teknik att vända upp och ner på en schäferhane än en mindre hund.
Däremot instämmer jag till fullo med rådet att söka hjälp, och det omedelbart.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 863
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 828
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
L
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 651
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp