vad ska jag hitta på?

H

horse_ofcourse

Vi köpte en hund förra sommaren som vi var tvungan att omplacera efter ca 1 månad pga att min mamma blev allergisk! :(
Vi har träffat den några gåner å han har det jättebra.
Men det var ju jag som villa ha hund mest av alla i familjen hehe
Men nu sknar jag att hålla på med en hund hur mycka som helst!
Nån som har nåt tips på vad jag kan göra?
Jag är 13 år...
 
Har du ingen bekant som har hund som du skulle kunna pyssla lite med?
 
hmm nej
men mamma vill nog inte ta sig ansvaret igen!
men jag har funderat på att försöak hitta nån med hund som jag kankse kan gå ut med ibland å hjälpa till! Men hur ska jag gå till väga?
 
kolla om det finns någon kennel i närheten? De brukar bli glada om de kan få hjälp av en extra hundflicka ibland och hundarna också för den delen! I vilken del av landet bor du? Det finns säkert ngn uppfödare som du kan ta dig till.

Javan
 
Det är en myt att man inte är allergisk mot dom ;)
Mamma tål inte pudlar men mormors dvärgspets tålde hon :D
 
Du får göra som jag fick göra.
Förutom att låna andras hundar så får man vänta tills åldern är inne att flytta hemifrån.
Mer finns det inte att göra tyvärr :(
 
tack för svaren! Jag bor i uppsala det där med kennel låter som en bra ide ju! :bump:
vart kan man kolla upp vart de finns kennler ?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 499
Senast: Krumben
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 151
Senast: Sandora
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 456
Senast: Hedinn
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp