Vad ska jag säga?

Sv: Vad ska jag säga?

Ja jag hoppas verkligen inte att jag får träffa en känslokall läkare som inte förstår. Förhoppningsvis skriver ssk i journalen att jag toktjöt i telefonen..

Nej det finns ju inte det tyvärr :( Dom som finns jobbar eller går i skolan och det måste verkligen göras nu, för tiden går ut sista Mars och jag måste ha tid att laga den också. Så jag får samla all den återstående kraften jag har kvar och fixa det här.

Kramar!
 
Sv: Vad ska jag säga?

Lycka till idag :) har följt några av dina trådar under hösten/vintern och man orkar inte hur mycket som helst, bra att du nu sökt hjälp. Vill bara skicka en styrkekram till dig
 
Sv: Vad ska jag säga?

Vad duktigt av dig att ta tag i detta!
Hoppas att det går bra idag hos läkaren!
Jag finns ett pm bort om du behöver!

Kram, kram
 
Sv: Vad ska jag säga?

Bilen klarade sig iallafall bättre på besiktningen än jag trodde, så det var ju positivt. Hade inte vart så kul att bryta ihop där för att bilen var skrotfärdig.

Så nu är det bara ladda för läkaren, eller inte ladda..så han ser vilket vrak jag är.
 
Sv: Vad ska jag säga?

Fan vad bra du är som fixat läkarkontakten, besiktningen och nu snart läkarbesök! Mår man dåligt som du beskriver är det fasen inte lätt att få sånt fixat.
 
Sv: Vad ska jag säga?

Fan vad bra du är som fixat läkarkontakten, besiktningen och nu snart läkarbesök! Mår man dåligt som du beskriver är det fasen inte lätt att få sånt fixat.

Åh tack för dom orden, det hjälper verkligen.

Återigen är buke underbart och där jag får stöd som gör att jag orkar :love:
 
Sv: Vad ska jag säga?

Du är ju skitbra som orkar ta tag i dom jobbiga bitarna.
Din höst är väl nåt som man inte ens önskar sin värsta ovän och du har överlevt, klart att det kommer efterslängar av sånt.
Jag sitter och sänder en massa god karma till dig nu!
 
Sv: Vad ska jag säga?

Vad skönt mitt i allt att bilen gick igenom.

Hur gick det hos läkaren? Jag hoppas verkligen att det var en bra läkare. Jag har tänkt på dig hela eftermiddagen. Jäkla skit att jag ska vara så sjuk annars hade jag självklart hjälpt dig med bilen och till läkaren med om du hade velat det.

Kramar
 
Sv: Vad ska jag säga?

Du är ju skitbra som orkar ta tag i dom jobbiga bitarna.
Din höst är väl nåt som man inte ens önskar sin värsta ovän och du har överlevt, klart att det kommer efterslängar av sånt.
Jag sitter och sänder en massa god karma till dig nu!


Tack för all god karma, jag överlevde!
 
Sv: Vad ska jag säga?

Vad skönt mitt i allt att bilen gick igenom.

Hur gick det hos läkaren? Jag hoppas verkligen att det var en bra läkare. Jag har tänkt på dig hela eftermiddagen. Jäkla skit att jag ska vara så sjuk annars hade jag självklart hjälpt dig med bilen och till läkaren med om du hade velat det.

Kramar


Fina du, du gör så mycket ändå! :heart
 
Sv: Vad ska jag säga?

Det gick väl både bra och dåligt hos läkaren. Han var väldigt förstående, när jag hade berättat om brännskadorna och aborten så var han redan då lite förstörd, när jag då berättade att aborten misslyckas och fick göras om akut så såg han ännu mer förstörd ut. Och sa upprepade gånger: "Nämen oj, nämen lilla tjejen, du är ju bara 27 år och vart med om så mycket". Tänkte då för mig själv att lugn du gubben lille, det kommer mera! Så jag fortsatte med hunden och sedan att prinsen skadade sig när jag lånat ut honom. Efter det trodde han nog att det var över, men då slog jag till med att morfars cancer var tillbaks och återigen så chockade jag honom när jag fortsatte med att morfar dog veckan innan jul. Det är skönt iallafall att ingen hittills ifrågasätter något, utan mest blir förfärade över att det hänt så mycket p ganska kort tid.

Men till det negativa så var han rätt fjantig, han sjukskrev mig. Men bara i 2 veckor och bara 50%.. :meh: och dessutom skrev han på läkarintyget att det var pga ryggen, för att han tyckte att det låter bättre om det står att det är för ryggen?! Vilket var ganska märkligt tycker jag.

Ska iallafall även få samtalshjälp, en undersköterska var inne och talade om att dom anmäler mig till psyk-teamet på vårdcentralen och då kommer dom ringa upp mig inom 24 timmar. Så får väl se vad som händer där, innan kl 16 imorgon ska dom ringa.



Så nu ska jag bara hitta någon som kan laga bilen åt mig, så jag slipper bli ruinerad också, för det hjälpr ju inte direkt måendet :p
 
Sv: Vad ska jag säga?

Men! Vad var det för en mesläkare som inte sjukskrev dig för rätt sak och heltid? Hur har han tänkt att du ska kunna jobba så som du mår nu?


Vad är det för fel på bilen?
 
Sv: Vad ska jag säga?

Jadu jag vet inte, hans svar på det hela var: "Skulle ju kunna skriva något annat, men det låter bättre om det är ryggen tycker jag". Och jag orkade liksom inte protestera, var jobbigt nog att ta sig dit. Så jag får väl se hur det går, nästa steg är ju nu att prata med chefen. Ska jag jobba hälften av mina pass eller om jag ska jobba halva passen. Känns ju bäst att jobba hälften, för då blir det ju fler lediga dagar. Men 2 veckor känns ju som ingenting, då var ju förra läkaren bättre som sjukskrev mig 2 månader på studs.


Det är en läcka i avgassystemet som behöver lagas. Och en oljaläckage som behöver lokaliseras och förhoppningsvis "bara" va ngon packning.. :/
 
Sv: Vad ska jag säga?

Mycket konstig! Och jag sa ändå att "ja mig gör det ingenting om det står det andra, för i höstas så stod det ju att jag gått in i väggen", typ.
 
Sv: Vad ska jag säga?

Jadu jag vet inte, hans svar på det hela var: "Skulle ju kunna skriva något annat, men det låter bättre om det är ryggen tycker jag". Och jag orkade liksom inte protestera, var jobbigt nog att ta sig dit. Så jag får väl se hur det går, nästa steg är ju nu att prata med chefen. Ska jag jobba hälften av mina pass eller om jag ska jobba halva passen. Känns ju bäst att jobba hälften, för då blir det ju fler lediga dagar. Men 2 veckor känns ju som ingenting, då var ju förra läkaren bättre som sjukskrev mig 2 månader på studs.


Det är en läcka i avgassystemet som behöver lagas. Och en oljaläckage som behöver lokaliseras och förhoppningsvis "bara" va ngon packning.. :/

Men det var en konstig läkare. Jag tycker att om du känner att du inte orkar jobba så ring igen och be om att få komma till en annan läkare. Du måste ju få tid att läka ju! Fick du ingen remiss till samtalskontakt heller?

Surt med bilen. Jag frågade sambon men han hinner tyvärr inte hjälpa dig :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
857
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 378
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 599
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp