Vad ska jag sätta i min damejeanne?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 1 536

Bukefalos 30 år!

...

I min hjärna skulle jag bara se det som förvaring av en tom flaska. Även om jag kan hålla med om att den är fin - det är därför jag vill göra något mer med den...
Förvaring? Lyft fram den som ett kontverk på en hylla, i ett fönster eller någonstans där den fångar blicken.. Om du har någon sån plats?

Är den lätt att välta så hade den väl vält lika lätt med slingor eller bollar etc.

Kanske hälla sand i den? ett lager i botten så den står stadigt.
Jag tänkte att "på en piedestal" vore att be om att få den nerputtad och krossad...

Alltså, jag kan förstå att man kan tycka att den är fin som den är. Men, för mig känns det inte så. Jag vill ha något i den. Annars kan den stå kvar i förrådet.

Halvkass bild, men har trollhassel och en batteridriven slinga i min. Haft med både innekatter och utekatter och ingen visat intresse. Däremot har jag själv lyckats åsamkat skada på stackars grenen, så mindre än vad den en gång var :p

IMG_4848.webp

Jag hade haft ex gullranka i den, skölj rötterna jordfria, peta ner en liten pump, några guppysar och nämnda gullranka. Ge den något att klättra på uppåt. Anhörig som är biolog fixade dylikt och det är toppen!

Jag har en stor damejeanne (utan träram runt) som jag skulle vilja använda som inredningsdetalj. Men hur?
Jag tänker att jag nog behöver hälla en påse sand i botten på den så den står stadigt och inte blir omkullputtad av katterna. Sen tänker jag att jag vill ha något i den som om den vore en vas. Men, som sagt, vad? Gärna något som katterna inte nödvändigtvis gillar att leka med.
Visa bifogad fil 183697

Mvh "urkass på inredning" :p
Fin!

Du kan vira den delvis runt ståltråd och ”ringla ner” ståltråden i flaskan.
T.ex. Clas O har många ljusslingor att välja mellan, jag har två som är 12 m. Skarvsladd behövs inte till dem. När de är tända tänker man knappt på sladden. (Har dem tredubbelt på väggarna).
Jag skulle inte välja en batteridriven för de får man byta/ladda batterierna på rätt ofta.
Håller inte med om att de behöver byta batteri ofta, barnen har haft slingor i taket som varit igång dygnet om i 1-2 år utan att byta batteri 😄
slingor från rusta och uppladdningsbara batterier från Ikea.
Hade även julas billiga 10 kronors slinga utomhus i minusgrader, men de höll bara i en månad.

Ts, jag röstar också för någon ljusslinga. Det finns massor av olika varianter :)

Håller inte med om att de behöver byta batteri ofta, barnen har haft slingor i taket som varit igång dygnet om i 1-2 år utan att byta batteri 😄
Hade även julas billiga 10 kronors slinga utomhus i minusgrader, men de höll bara i en månad.

Ts, jag röstar också för någon ljusslinga. Det finns massor av olika varianter :)

Jag har haft min tänd några timmar nästan varje dag hela vintern, inte byta batterier.
Köpt för hela 20:- på Normal.

Var inte ledsen min står gömd i ett hörn i vedboden 🫣
Just pga att den är ful för sig själv
Håller med, hade inte haft en sådan länge utan den hade hamnat på loppis pga fulheten :D

Men röstar på ljusslinga nerstoppad i den nog blir bäst pga katter. Mamma har en med någon växt från vass hon plockat, sån där med hård stjälk och svart topp typ. Vet inte vad det heter, men hon gillar det.

Jaha, men då laddar ni väl dem typ en gång/v?
Jag menade att batteridrivna slingor måste ha nya batterier eller laddas ofta.
Har nyligen kasserat (ska ge bort) ett par lampor med ikeas uppladdningsbara batterier just för att jag blev tokig av att ladda dem hela tiden.

Har nyligen kasserat (ska ge bort) ett par lampor med ikeas uppladdningsbara batterier just för att jag blev tokig av att ladda dem hela tiden.

Min har haft samma batterier sen jag köpte den, vanliga AA.

Nej men alltså, slingorna lyste 1-2 år utan laddning.

Liknande trådar

• Gamla föräldrar, vad ska jag göra?
  • Barnsäkra hemmet
  • Vad ska jag göra med min hund?
  • Slitvarg till bil, vad ska jag leta efter?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka