Vad ska jag smörja in mitt nya redan tvålsmorda träns med?

Glimris

Trådstartare
Har nu ett nytt träns som jag använt ca 8 ggr, jag har dock bara smörjt det med Stübbentvål efter varje ridning,men förstår ju att det måste grundinsmörjas med något:confused: Kan jag göra det nu när jag smörjt med massa tvål, eller går det bara att skölja bort först?? Och vad ska jag smörja in det med?(den eviga frågan)
Som det är nu så suger nästan tränset till sig stöv, är det bara för jag inte smörjt in det ordentligt från början?

Sv: Vad ska jag smörja in mitt nya redan tvålsmorda träns med?

Jag använder Kieffers olja och tvål.SUVERÄNT BRAoch sen luktar det gott oxå.Blir supermjukt och fint

TIB-horse har en burk med mycket sadeltvål, den använder jag till alla mina lädersaker och dom blir jättefina av det. Kostar runt hundralappen.

Okej,Tack!:bow: Men använder du den tvålen från allra första början(när den är ny) åxå då? Utan att ha oljat in den först?

Ja gud ja, olja har jag bara använt en enda gång och det tränset kastade jag ganska omgående. Luktade, fettade av sig på allt och alla och vart allmänt fult.
Den där tvålen är helt fantastisk, funkar på allt.
Mamma brukar göra rent ugnen med den!

Jag använder Stübben tvålen först och sen antingen Willabs läderfett eller om det är riktigt stelt tar jag Ekololja. Funkar jättebra! Ekololjan är kanon att ha på nya grejer, bara smörja in ungefär 2-3 gr så är lädret jättemjukt :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: lirco11
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt... 2
Svar
29
· Visningar
3 319
Senast: Pilot
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 168
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka