Vad ska jag sy?

Shaggy

Trådstartare
Jag har fått ganska mycket tunnt frottetyg, av det tänkte jag sy något till Novan men jag kan inte komma på vad. Någon som har några förslag. Alla förslag är välkommna även STORA saker eftersom jag har 10-11m2.
 
Jättebra som handdukar/torktrasor åt både dig och hästen! Jag har en ganska stor bit som jag river bitar ur när det behövs, bara att slänga när de blivit så skitiga att de inte går att tvätta längre.

Även bra som smörjtrasor om du använder spray- eller flytande lädertvål!

Inte så mycket att sy kanske, men bra användningsområden ändå... :D
 
håller med ovanstående,tunt frottetyg e ju så värst hållbart för häst...

men kanske ett sadelöverdrag lr tränsöverdrag?
 
equiline har svettäcke av frotte. Funkar jättebra. Lättare att hålla rent också...
Dessutom har de ett flugtäcke med frotterygg för att hästenska hållas sval under transporter utan att bli kall om ryggen... Jättebra!
 
Men om det är TUNN frotté? :crazy:
Vet en som sydde saker till hästen av vanliga, tunna tyger och gjorde kantband och och bogknäppen av vanliga snedslåar i bomull...
Gissa hur hållbart det var... :smirk:

Nä, stadigt, slitstarkt och rejält är A och O när man syr till häst! :D
 
beroe ju på hur tunn frotte det är och på kvalitén på den. men ska hästen kanske ha det under ett annat täcke och/eller bara stå i en transport så skulle jag tro att det går. men inte i box, i hage eller så..
Kram sara

jo.. du kan göra nosludd och sånt om du lägger frottén dubbel (?). och som nån sagt redan sadelöverdrag, tränsöverdrag mm. du kan även använda det som foder i olika saker som du syr, kanske till foder i en tränspåse, eller innuti sadelskyddet om du nu har något vattentätt eller väldigt stadigt tyg över som du också ska sy av. :banana:
 
Tack allesammans för tipsen :bow:.
Svettäcke har jag funderat på tidigare och det blir nog ett sånt sen blir det nog lite trasor + att jag gör nåt mer också.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för system att välja på idag om man vill att en tränare ska kunna kommunicera med två elever, t.ex på en framridning...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Linda_A
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
556
Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
469
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp