Vad ska man göra när de kräks?

doglover

Trådstartare
Min 1åring kräktes för en stund sedan. Och en gång till en liten stund innan det. Han verkar inte ha någon feber och är bara grinig. Trötthetsgnäll.

Första gången han kräktes var bara sådär liksom. Han hade precis druckit en sån där juice man kan köpa för 1 åringar.

Andra gången var efter att han hade ätit en bit kyckling.

Är det bara till att låta honom sova och så självklart då skippa rutinerna för ikväll? Dvs ingen kvällsmat (han har nu somnat)?


Är fullt medveten om att han kan vakna när som, ska jag testa ge honom välling då?

Han hostar lite i övrigt, men han verkar rätt pigg och så.

Om han är som vanligt imorgon, dagis eller inte?
 
Sv: Vad ska man göra när de kräks?

Låter som magsjuka tycker jag!

Mina barn är oftast hur pigga som helst mellan kräkningarna. Testa att ge lite vatten först, om det stannar kvar kanske en macka. Undvik mjölkprodukter.

Och; inget dagis förrän 48 timmar efter sista magsjukesymtom (har vi som regel)!
 
Sv: Vad ska man göra när de kräks?

Han är hur pigg som helst idag och har inte kräkts eller något alls.

Kan det vara att han drack lite för mycket iskall juice på en gång?
 
Sv: Vad ska man göra när de kräks?

Eller oxå är det en "endags magsjuka" Vi hade några sådan vändor under våren, både jag och ungarna kräktes en till två gånger och var sedan hur pigga som helst, men jag höll mina hemma 48 timmar, vilket vissa andra på förskolan inte gjorde vilket gjorde att vi åkte på en omgång till...:crazy: Så håll honom hemma en dag till för att skona andra om det skulle vara så att det är magsjuka.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa I väntan på veterinärtiden imorgon tänker jag passa på att fråga er om nån har nån tanke. Har en terv på ca halvåret som magen krånglar...
Svar
5
· Visningar
2 061
Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 184
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp