Bukefalos 28 år!

Vad ska man ta sig till...

Sv: Vad ska man ta sig till...

Tack för dina svar!
Jag tippar ju också på foderallergi först och det var jag som nämnde det för veterinären först, de behandlade alltid bara symtomen och gick inte riktigt vidare för att hitta en grundorsak känns det som.

Färskfoder testade jag också, flera märken, han vägrade äta samtliga. Liksom inte ens smaka ville han.

Testade med kokt grishjärta som han ÄLSKADE i en hel vecka, körde enbart på detta, han fick inget annat samtidigt och hade aldrig ätit det tidigare, men efter exakt en vecka var det blää och han vägrade och han slutade äta helt i 3 veckor... Då gav jag upp med det. Han är ju redan underviktig och tappar han 2kg på en vecka så syns det fruktansvärt mycket...

Fick hem medicineringen för homeopat-grejerna idag och ska testa detta i en vecka så vi får se hur han reagerar på det, jag har gett detta en tid på 3- 4 veckor i skallen på mig själv, sen tar jag beslut om en annan behandling om inte det fungerar eller visar skillnad, måste ju göra en grej åt gången känns det som så man vet OM något hjälper eller det är eget påhitt...
Vågar inte ta ställning åt nåt håll nu känner jag.
Kan tillägga att hunden som mår prima och är fin i magen och äter någorlunda luktade sura spyor i ansiktet igårkväll samt unket i öronen och på ryggen typ, han hade INTE kräkts, var normal i slemhinnor, inga sväljsvårigheter osv. Idag luktar han normalt.
 
Sv: Vad ska man ta sig till...

Liten uppdatering.
Jobbig uppdatering dessutom.
Homeopatimedicinen gav biverkningar som förväntat så vi avbröt detta ganska omgående. Han vart bättre ett antal dagar sen slutade han äta, blev lös i magen, började spy galla och blod. bokade tid för strömsholm och trots att jag tryckte på att vi vill komma in bums fick vi ingen tid före onsdag, läs imorgon.
Nu känns det helt jäkla körd. Bara sitter och lipar och vet inte vad jag ska göra, vilka beslut jag kanske blir tvungen att ta imorgon.
Nu var vi uppe flera gånger inatt också och han har så mkt diarre att han även bajsar blod.
Jag har fått extrem värk (är gravid i 6e månad) och mår allmän piss av detta, är orolig för min hund men börjar bli orolig för min och bebisens hälsa.

Att det vänder så fort, utan någon synlig anledning (inga foderändringar heller, enbart sitt "ordinerade" foder).
det värsta är att hemma är han verkligen sjuk, hundstackarn ligger och skakar när det är som värst, gnyr, är orolig och har tydligt ont i magen. Äter inte frivilligt (fast det gör han ju sällan). Dricker dock.
Men så fort vi kommer ut är han helt sitt vanliga jag, även när han är så lös o äcklig i magen nu.

Han springer och leker med hästen, han gräver i snön, han är pigg och vaken, glömmer liksom bort att han mår dåligt. Försöker dessutom att äta allt han kan komma åt, typ morötter, hästmat, hästskit, hö. När man kommer hem äter han en helt vanlig portion av sitt torrfoder och har även lyckats knycka 2 bamsemorötter som han har käkat upp helt och hållet. Då mår han bra i några timmar, sen börjas det på natten igen...

Strömsholm blir ju kanske sista gången han får en chans, jag vet inte hur jag skulle klara mig utan honom, just för att han är så pigg emellan attackerna. Men jag vill inte att han ska lida heller.
Helvetets jäkla skit. Ber om ursäkt, var tvungen att slänga ur mig detta.
Imorgon klockan 10.00 vet vi förhoppningsvis mer...

 
Sv: Vad ska man ta sig till...

Utifall någon orkar läsa igen...
Tillbaka från kliniken, alla möjliga prover tagit samt ultraljud etc.
Inga som helst svar fanns att hitta. Blodproven bra, ultraljud enligt omständigheterna inte heller oroväckande (irriterad tarm pga diarre).
Väntar på enstaka provsvar från labb i USA nu. Är de negativa blir det väldigt tveksamt vad man ska göra... Då finns "sista alternativ" att det sitter psykiskt och att vi kanske kan försöka terapi.
Men terapi för vad? Hur? Säger till hunden att "du tål faktiskt det där fodret, du kan äta mer, du behöver inte kräkas"?? Någon med erfarenhet?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp