Jag hade heller aldrig kunnat sätta min mamma i en sådan sits men min omtänksamma och varma och kärleksfulla son gjorde just det. Han var allt det och så klev han in i tonårsbubblan och blev egoistisk och otrevlig. När han dessutom slutade skolan efter han var 18 år och sa att han skulle ligga i sängen och spela tvspel hela dagarna och handla kakor, energidricka och godis för alla pengarna (samma som TS sons summa) så slängde jag ut honom. Försörjningsskyldigheten varar bara tills de är 18 om de inte går i skolan. Han visste det men trodde aldrig jag skulle göra det. Han bodde lite här och där och fick betala sig innan han fick sin första lägenhet själv och började ringa mig och berätta hur han handlade mat och liknande, på ett ekonomiskt sätt. Han jobbar, har barn och bor med flickvän i en lägenhet nu och det funkar fint även om det var en väg dit, det hade gått fortare om folk i vår närhet inte hade tyckt synd om honom och varit "snäll" mot honom för han utnyttjade bara de personerna- han kunde ju. Nu står han på egna ben. Han är empatisk, omtänksam, smart, rar, vänlig osv, allt som han var innan tonårsbubblan.Jag tänker en tanke; vill man verkligen ens barn skall växa upp utan omtanke, medkänsla och empati för andra än dom själva? Tyvärr verkar han extremt ego-centrerad och oskön attityd. Visst att han är 18 år, det va jag också en gång i tiden, men hade aldrig någonsin kunnat sätta en familjmedlem i den sitsen att se min ensamstående mamma äta annan mat, så jag och min partner kan äta "god mat" och ha "lyx" på tillvaron. AlltsåÄven som ung skulle jag aldrig någonsin kunnat ha mage och bete mig så. Sen när han får veta du är arbetslös då dra igång med en sån tråkig attityd? nä usch.
Det påverkar verkligen bli ändring på det beteendet. Att fortsätta vara "snäll" och låta detta pågå, då blir det ju verkligen ingen bra empatiskt vuxen människa utav det i framtiden heller. För vart skall dom lära sig att ha empati om man inte ens har det mot sin mamma? Men attityden är "jag skall ha".
Alla tonåringar är inte sådär perfekta och genomsnälla, utan att det egentligen är något fel på dem