Vad ska ni köpa till era hästar i julklapp?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 538
P

piggis_83

Började fundera själv på det idag.... hm! Pållan skulle verkligen behöva nya vardagsskydd hehe dom hon har (Eskadron) är ganska trasiga i sömmarna. Men dom har hållit bra, har haft dom i 3-4 år o använts nästan varje dag! Det är väl främst bakskydden som inte ser så roliga ut längre :D
I så fall blir det likadana, fast jag ska köpa bruna istället. Så bruna Eskadron flexisoft-senskydd och låga bakskydd :d
Annars får det nog bli en massa äpplen o annat godis! Det går säkert hem det oxå :love:

Har ni några andra tips? Det är nog inget direkt hon behöver, vad jag kan komma på. Hon ska nog få ett nytt broderat shabrak, men det blir nog efter jul.

Sv: Vad ska ni köpa till era hästar i julklapp?

Okej, det kan man ju oxå göra!

Nu kom jag iaf på en sak till, en polypad! Tycker den beige/bruna från Hööks ser så fin ut, dom hade väl 10 % rabatt förresten fram till jul?! Blir kanske en sån.... :d Dom verkar så bra, har funderat länge på en sån

Haha! Precis den har ja kikat på med! Å så måste jag ha en ny sadelgjord till nya lillskruttan, de gamla är på tok för långa! Men det är inga julklappar utan måstehagrejer.Skulle gärna köpt en påse morötter å äpplen med om hon hade behagat äta det!

Å visst har de rabatt nu. Dock bara tio procent men det är alltid något :)

Hmm, jag tror att hästarna blir gladast för några extra morötter och äpplen i julklapp :D !

Som sagt, inte min flicka, hon äter inget av det...*suck*..

Min häst ska få allt jag får i julklapp, eftersom jag bara önskar mig hästsaker, hehe..

Sen ska hon få en stor korg full med morötter hehe

Jag har haft mina vanliga eskadron-skydd i 11 år!!!!!!! Och dom är inte trasiga! :bow:

Arrow ska få nytt ridtäcke från Mias, Kefir ska få nytt snyggt vintertäcke. Sen blir det väl nåt mer, godis o sånt.

En massa godis och pussar :) Sen får jag väl säkert en massa häst grejor i julklapp som hon får :p

I princip allt jag önskar mig i julklapp går till hästen, täcken, schabrak, lindor, skydd bla bla bla.

GODIS! För det är det som min lilla runda tunna tycker bäst om att få.:D

Apo

Min ponny får en julklapp som han kan gotta sig med ett tag :P vi ska till mustang nästa helg och prova ut nya sadlar :D

och så ska han få massa apelsiner! :D

Hehe ja mina kanske oxå håller i 11 år om jag använder dom lite mer sparsamt :angel:
Närå men visst är de hållbara. Det är sömmarna på bakskydden som börjar spricka lite, men senskydden är jättefina än.
Men det är ju kul med lite nya skydd oxå. Kan ju inte bara köpa nya bakskydd, då köper jag hellre nya senskydd oxå så man kan välja en ny färg :)

Såklart!! Det skulle jag också göra! ;) Mina skydd är repiga men annars hela. Men jag har inte anv dom heela tiden då, har ju x antal andra skydd också. :p

Tycker helt klart du ska köpa bruna!! Brunt är snyggast!

Min pålle har önskat sig BoT paddar, tyvärr kommer han få dem ngt. försenat då mattes ekonomi inte tillåter några nya julklappar till honom förrän i januari..

Min going får ju det jag får i julklapp, som mina föräldrar har köpt till mig, detta kommer hon få:

Eskadron tjockt stalltäcke
Rambo utetäcke med hals
RG brunt ulltäcke, och ländtäcke i samma tyg
Back on Track-täcke (hon är inte skadad , men man måste ju vara förberedd)
JW schabrak , grönt med ljusgrön passpoal (den ända färgkomb. jag ej har :angel: ) och matchande mössa såklart.
3 olika RG schabrak :love:
låda med hästvårdsprodukter: arnika gel, pälsglans, torrschampo m.m.

jag vet att det är lite lite saker, men mamma säger att eftersom jag ska få rätt så dyra grejjer till mig så får det bli lite saker till pållan i år... :mad:

En magplatta.
Och så ett par Petriestövlar, på sätt och vis. Jag kommer ju använda dem när jag rider så han kommer ju också få användning av dem ;)

Sköthästen fick en i förskott, en babyblå grimma+grimmskaft och fårskinnsnosludd.
Shettisen ska få en babyblå/babyrosa grimma+grimmskaft och hästgodis ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan :nailbiting: Det får mig nästan att bita på naglarna! Hästarna får åka ifrån en erfaren ägare (eller en nybörjare som inte klarade... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
11 776
Senast: Amha
·
Hoppning Hej bukefalos! Har läst massor här inne i flera år utan att våga mig på att kommentera men nu har jag en viktig fråga som jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 459
Hästmänniskan Jag har lite svårt med att ta ett beslut i samband vid hästköp och tänkte att buke panelen skulle nog kunna ge mej några bra råd ;)...
Svar
6
· Visningar
1 628
Senast: Korven
·
Gravid - 1år Min sambos syster och hennes sambo kommer hem över jul,och dom väntar barn, fick reda på igår att det ska bli en liten tjej! :D Hon ska...
Svar
11
· Visningar
1 401
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 31